Μπορεί η Kia να παρουσίασε, μόλις τον περασμένο μήνα, στη χώρα μας το νέας γενιάς, πολλά υποσχόμενο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της EV6, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα υπάρχοντα στη γκάμα της οχήματα μηδενικών ρύπων δεν αξίζουν τα χρήματα που κοστίζουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Kia e-Soul.
Το μόνο που δεν περιμένεις μπαίνοντας σε αυτό το διαχρονικό, με τον τρόπο του, μοντέλο της KIA είναι το ότι θα είναι τόσο γρήγορο. Προφανώς οι ηλεκτροκινητήρες φημίζονται για τον τρόπο που προσφέρουν τη ροπή τους και προφανώς το Kia e-Soul δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο, βάρους 1.757 κιλών αυτοκίνητο σε εκπλήσσει καθώς είναι ιδιαίτερα ταχύ και από στάση, αλλά και εν κινήσει. Στην τελευταία περίπτωση μάλιστα ο τρόπος που αυξάνεται η ταχύτητα κίνησής του είναι εντυπωσιακός.
Όμως, εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που επιβραδύνει το αυτοκίνητο χωρίς να πατάς φρένο, καθώς οι δύο «πεταλούδες» που είναι τοποθετημένες δεξιά και αριστερά στην κολώνα του τιμονιού, παραπέμποντας σε χειριστήρια αυτόματου κιβωτίου, παίζουν το ρόλο του ρυθμιστή του βαθμού επιβράδυνσης με τον κινητήρα. Και όσο μεγαλύτερος είναι ο ρυθμός της επιβράδυνσης, τόσο μεγαλύτερη είναι και ανάκτηση ενέργειας – στοιχείο που λειτουργεί προς όφελος της αυτονομίας. Ενώ έχοντας επιλέξει τη μέγιστη δυνατή επιβράδυνση, ανακαλύπτεις ότι πρακτικά δεν χρειάζεται να πατάς φρένο εάν κινείσαι σε δρόμο με στροφές! Όπως επίσης δεν χρειάζεται να πατάς φρένο ή χρειάζεται ελάχιστο φρένο μέσα στην πόλη.
Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε (με μεγάλο ποσοστό κίνησης στην πόλη) ήταν γύρω στα 17 kWh/100 km, κάτι απόλυτα λογικό αφού η επίσημη, τυποποιημένη επίδοση φτάνει τα 15,7 kWh/100 km. Αυτό σημαίνει ότι στην πράξη, με βάση τη χωρητικότητα της μπαταρίας μπορείς να υπολογίζεις σε περίπου 380 χιλιόμετρα μέχρι να χρειαστείς φόρτιση – και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων υπενθυμίζουμε ότι κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να προσφέρει την επίσημη, εργαστηριακή αυτονομία (κατά WLTP), όπως επίσης κανένα συμβατικό μοντέλο με βενζινοκινητήρα ή diesel δεν μπορεί να επιτύχει την τυποποιημένη κατανάλωση των τεχνικών χαρακτηριστικών. Η αυτονομία, λοιπόν, του e-Soul είναι παραπάνω από ικανοποιητική.
Σημειώστε επίσης ότι με αυτά τα δεδομένα δεν χρειάζεται να φορτίζεις καθημερινά το e-Soul, με την προϋπόθεση ότι θα έχεις εγκαταστήσει στο σπίτι σου ένα wallbox, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, με απλή πρίζα σούκο, δεν σε φτάνει ούτε ένα ολόκληο 24ωρο για να γεμίσεις πλήρως την μπαταρία του.
Οδηγώντας σε δρόμο με στροφές και πάλι εκπλήσσεσαι με τον τρόπο που το αυτοκίνητο πατάει στην άσφαλτο. Η συμπεριφορά του είναι πλήρως προβλέψιμη, καθώς με λίγο παραπάνω γκάζι αρχίζει να γλιστράει προοδευτικά προς τα εμπρός (υποστρέφει), αλλά μειώνοντας την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού το e-Soul βρίσκεται υπό πλήρη έλεγχο και ακολουθεί την επιθυμητή τροχιά. Αυτά όμως θα τα δείτε αν κινηθείτε με μεγάλη ταχύτητα. Υπό νορμάλ συνθήκες το αυτοκίνητο δείχνει να διατηρεί πλήρη επαφή με την άσφαλτο και δεν εμπνέει κανενός είδους αίσθημα ανασφάλειας στον οδηγό του. Στα υπέρ της καθημερινότητας με το e-Soul προσθέστε και το γεγονός ότι το τιμόνι κόβει πολύ, προσφέροντας στο αυτοκίνητο ένα σχετικά μικρό κύκλο στροφής, με ότι καλό αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο ευελιξίας. Ενώ ένα ακόμα τεράστιο πλεονέκτημα για τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις μας είναι και το γεγονός ότι το προσθιοκίνητο Kia e-Soul οδηγείται ως ένα κλασικό αυτόματο, με γκάζι και φρένο (ενίοτε και χωρίς το δεύτερο…) στοιχείο που κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.
Κατά τα άλλα η γενική αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή έως εξαιρετική. Το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από υλικά καλής ποιότητας, το ταμπλό είναι απαλό στην αφή και μπροστά σου έχεις δύο ψηφιακές οθόνες: η μία είναι ο πίνακας οργάνων ο οποίος προσφέρει μία διάταξη που παραπέμπει σε συμβατικό πίνακα και η άλλη ψηφιακή οθόνη είναι αφής - είναι αυτή που χρησιμεύει και για την κάμερα οπισθοπορείας αλλά και για το σύστημα πλοήγησης, και για το ηχοσύστημα, και για τα άλλα συστήματα του Kia e-Soul.
Θετικά σχόλια οφείλουμε να κάνουμε και για την εργονομία που είναι πολύ καλή, αλλά και για τη διαρρύθμιση του εσωτερικού. Είναι βλέπετε που αυτό το αυτοκίνητο προσφέρει - και λόγω του σχετικώς αυξημένου ύψους του - τη δυνατότητα μίας διαφορετικής διαμόρφωσης με τους επιβάτες να κάθονται σε κάπως πιο όρθια θέση έχοντας στη διάθεσή τους άφθονο χώρο. Το βασικό στην περίπτωση του e-Soul είναι ότι υπάρχουν χρηστικές και πλήρως αξιοποιήσιμες θέσεις για μικροπράγματα στην κονσόλα και στις πόρτες στοιχείο που διευκολύνει την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών.
Κλείνοντας θα λέγαμε ότι το e-Soul, που διατέθηκε στην αγορά και με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ως απλό Soul), είναι από τα μοντέλα που προφανώς “αδικήθηκαν” στη χώρα μας. Βλέπετε, η ιδιαίτερη αισθητική προσέγγισή του, που δεν το κατατάσσει ούτε στα κλασικά πεντάθυρα hatchback, ούτε στα κλασικά πολυμορφικά (MPV), αλλά ούτε και στα SUV (αν και θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει στοιχεία crossover) σε άλλες αγορές λειτούργησε διαφορετικά. Θεωρώντας ότι του άξιζε μια καλύτερη τύχη, μπορούμε να πούμε ότι στη σημερινή του μορφή εξακολουθεί να μας συγκινεί αισθητικά, ενώ παράλληλα εκτιμούμε ότι πρόκειται για ένα από τα πλέον αποτελεσματικά ηλεκτρικά οχήματα που μπορεί κανείς να αγοράσει σήμερα στην Ελλάδα.