Όταν τα crossovers έγιναν sedan: Citroën C4 X και ë-C4 X

Όταν τα crossovers έγιναν sedan: Citroën C4 X και ë-C4 X

Tο ότι εδώ και καιρό στο χώρο της αυτοκίνησης ζούμε στην εποχή του ύψους, δηλαδή της αυξημένης απόστασης από το έδαφος είναι παραπάνω προφανές. Οπότε η εμφάνιση ενός τετράθυρου αυτοκινήτου, με ξεχωριστό πορτμπαγκάζ, όπως το νέο Citroen C4 X που διατίθεται και σε ηλεκτρική έκδοση, ë-C4 X, μόνο έκπληξη δεν μπορεί να μας προκαλεί.

Προφανώς, μοιάζει με κουπέ και η πρώτη σκέψη που κάνει κανείς όταν το βλέπει είναι να το χαρακτηρίσει σαν ένα Coupe-SUV ή έστω σαν ένα Coupe-Crossover, αφού αυτό, το πρώτο συνθετικό του χαρακτηρισμού εξαρτάται από την απόσταση από το έδαφος, αλλά και από τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που θέλει κάθε κατασκευαστής να δώσει στο καινούργιο του μοντέλο. Όμως μία πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι πέμπτη πόρτα δεν υπάρχει, αλλά αντ’ αυτής συναντάμε ένα κλασσικότατο καπό πορτμπαγκάζ, με ότι θετικό ή αρνητικό αυτό συνεπάγεται.

Σε χώρες σαν τη δική μας θα λέγαμε ότι μία πέμπτη πόρτα αντιμετωπίζεται πάντα θετικά. Σε πιο κρύα κλίματα, όμως, αυτό το «χωριστό» πορτμπαγκάζ είναι που εξασφαλίζει ότι η θερμοκρασία του χώρου επιβατών διατηρείται σταθερή όταν ανοίξουμε το χώρο αποσκευών για να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε κάτι από αυτόν. Ενώ αν το ψάξουμε λίγο παραπάνω, ενδεχομένως θα σταθούμε και στο γεγονός ότι ένα ξεχωριστό πορτμπαγκάζ συνεπάγεται κάτι καλύτερο στον τομέα της ακαμψίας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πάντως, το κίνητρο για την εμφάνιση αυτού του καινούργιου μοντέλου είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας των SUV και των Crossovers της γαλλικής εταιρείας, με ένα αυτοκίνητο που δανείζεται την πλατφόρμα του - και σε μεγάλο βαθμό και την αισθητική του μέσα-έξω - από το υπάρχον C4. Oπότε, από αυτή την άποψη αναμενόμενο είναι να έχουμε κάτι αντίστοιχο όσον αφορά τους χώρους επιβατών, αλλά και κάτι μεγαλύτερο όσον αφορά το πορτμπαγκάζ που στην περίπτωση του νέου μοντέλου φτάνει τα 510 λίτρα.

Σημειώστε ότι με μήκος 4,6 μέτρα, τα νέα Citroën ë-C4 X και C4 X τοποθετούνται στη γκάμα της Citroën ανάμεσα στα C4 C-Cross και C5 X. Το μεταξόνιο των 2.670 mm είναι ίδιο με το C4 C-Cross, καθώς και τα δύο βασίζονται, όπως ήδη είπαμε, στην πλατφόρμα CMP της εταιρείας, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει περιοριστεί στο Cd=0,29 και η αεροδυναμική απόδοση έχει βελτιστοποιηθεί, κάτι που συνεπάγεται μειωμένη κατανάλωση και αυξημένη αυτονομία.

Το Νέο C4 X θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και diesel – και συγκεκριμένα με τα υπερτροφοδοτούμενα PureTech και BlueHDi σύνολα, με ισχύ από 100 έως 130 ίππους, ενώ το σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο 8 σχέσεων.

Σημειώστε ότι από την πλευρά του, το νέο πλήρως ηλεκτρικό ë-C4 X διαθέτει το γνωστό σύστημα κίνησης – «πασπαρτού» - του Group PSA (και κατ’ επέκταση της Stellantis) με ηλεκτρoκινητήρα 136 ίππων και αυτονομία που φθάνει τα 360 χιλιόμετρα (WLTP), το οποίο με σύνδεση σε ταχυφορτιστή (DC) 100 kW προσφέρει στη μπαταρία ενέργεια που αντιστοιχεί 10 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά λεπτό. Ενδεικτικό της εμπιστοσύνης που δείχνει η μαμά εταιρία στο σύστημα αυτό είναι το γεγονός ότι προσφέρει 8ετή εγγύηση (ή 160.000 χιλιόμετρα) για την καλή λειτουργία της 50 kWh μπαταρίας του αυτοκινήτου (διατήρηση του 70% της χωρητικότητας).

Στο εσωτερικό, τώρα, του νέου μοντέλου η Citroen υπόσχεται στους επιβαίνοντες μια απαράμιλλη αίσθηση ηρεμίας, άνεσης και ευρυχωρίας χάρη στην αναγνωρισμένη ποιότητα του προγράμματος Citroën Advanced Comfort®, με τα Advanced Comfort Καθίσματα και την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions. Η κορυφαία άνεση για τους επιβάτες, γίνεται ιδιαίτερα αισθητή για τους πίσω, που έχουν στη διάθεσή τους εξαιρετικό χώρο για τα γόνατα -198 mm- και μεγαλύτερη κλίση της πλάτης του καθίσματος που είναι πλέον 27 μοίρες.

Τα νέα μοντέλα ë-C4 X και C4 X θα κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Stellantis, στο Villaverde της Μαδρίτης στην Ισπανία, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στις αρχές του 2023. Η ξεχωριστή αισθητική της νέας πρότασης, συνδυάζεται με κορυφαία τεχνολογία για τις ασφαλέστερες μετακινήσεις, σε ένα τεχνολογικό πακέτο που παρουσιάζεται πιο πλήρες από ποτέ.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι με από την «ομπρέλα» του ADAS να περιλαμβάνει έως και 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τα νέα ë-C4 X και C4 X έρχονται εφοδιασμένα με: Αυτόματο φρενάρισμα και ειδοποίηση κινδύνου, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με Adaptive Cruise Control που αναλαμβάνει και τη στάση, αλλά και την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου στο μποτιλιάρισμα, σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού, προειδοποίηση για την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, έξυπνους προβολείς αυτόματης ενεργοποίησης και όλα όσα περιμένει κανείς από ένα πολυτελές αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Παράλληλα τα Citroën ë-C4 X και C4 X υπόσχονται ένα νέο επίπεδο συνδεσιμότητας μέσω του MyCitroën Drive Plus, που πρωτοεμφανίστηκε στην «ναυαρχίδα» της γκάμας Citroën C5 X.