Ολιστικός εξηλεκτρισμός για premium SUV: Το νέο LEXUS RX

Ολιστικός εξηλεκτρισμός για premium SUV: Το νέο LEXUS RX

Η 5η γενιά του Lexus RX, ενός μοντέλου που κατάφερε να καθιερωθεί στην παγκόσμια αγορά πολυτελών SUV έρχεται εξοπλισμένο με τρία νέα ηλεκτροκίνητα συστήματα (Hybrid Electric High Performance, Plug-in Hybrid και Hybrid Electric 4ης γενιάς), ενσωματώνοντας παράλληλα τη νέα εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα “Next Chapter” της Lexus και αξιοποιώντας την υψηλή τεχνολογία της ιαπωνικής εταιρείας στον τομέα των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας.

Το 1998, το πρώτο Lexus RX ήταν το μοντέλο εκείνο που αν δεν ίδρυσε την κατηγορία των πολυτελών SUV ήταν αναμφισβήτητα από τους πρωτοπόρους της. Από τότε, το Lexus RX εξελίσσεται συνεχώς και κατάφερε να γίνει το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της premium αγοράς με το λανσάρισμα του RX 400h το 2005. Σήμερα, έχει καθιερωθεί ως παγκόσμιο βασικό μοντέλο της Lexus έχοντας στο ενεργητικό του 3,5 εκατ. πωλήσεις – 300.000 από τις οποίες στην Ευρώπη. Η νέα, πέμπτη γενιά του μοντέλου θα ενισχύσει αυτή τη θέση και τη φήμη της Lexus για σχεδιαστική και τεχνολογική αριστεία.

Μαζί με το νέο NX που λανσαρίστηκε πρόσφατα και το επερχόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RZ, το RX θα βοηθήσει στη δημιουργία της νέας σχεδιαστικής γλώσσας “Next Chapter”, που αποτελεί ταυτόχρονα και ένα επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας Lexus. Με αυτά τα τρία μοντέλα η εταιρεία θα έχει την πιο ολοκληρωμένη κάλυψη των segment D/E των λεγομένων premium SUV, που αποτελεί την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus.

Για να διαμορφώσει την οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ του νέου RX, η Lexus βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη στοιχεία του μοντέλου, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, τη μείωση βάρους, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσει έναν πιο φυσικό διάλογο ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον οδηγό. Ο βελτιωμένος χειρισμός και η απόκριση βασίζονται σε μία εξέλιξη της πλατφόρμας GA-K της Lexus που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους.

Το νέο RX διατίθεται στην Ευρώπη με μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων συνόλων. Στην καρδιά της πρότασης της μάρκας στη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ 2.5L είναι το πρώτο RX που υιοθετεί την plug-in υβριδική τεχνολογία της Lexus. Το υβριδικό-ηλεκτρικό RX 350h 2.5L τοποθετείται ως μία αποτελεσματική εναλλακτική λύση έναντι των κινητήρων βενζίνης και diesel μικρότερου κυβισμού, όπως και των ήπιων υβριδικών.

Και για πελάτες που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus εισάγει το πρώτο της υπετροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο που εστιάζει στις επιδόσεις, το RX 500h 2.4T, που διατίθεται με το καινοτόμο σύστημα ελέγχου κίνησης DIRECT4.

Για τις ανατολικές αγορές, μαζί με το υβριδικό RX 500h υψηλών επιδόσεων, η Lexus προσφέρει επίσης το RX 350 με ένα νέο, turbo βενζινοκινητήρα 2.4 λίτρων, που προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις από το τρέχον μοντέλο των 3.5 λίτρων.

Το εσωτερικό του RX εκφράζει την πολυτέλεια μέσα από την απλότητα. Η φιλοσοφία “less is more” καταργεί τις περιττές λεπτομέρειες υπέρ μιας cool, σύγχρονης εμφάνισης με καθαρές, απέριττες επιφάνειες. Το αποτέλεσμα αυτής της σχεδιαστικής εξέλιξης της Lexus είναι μία άμεση αίσθηση χώρου, ευεξίας, φινέτσας και άνεσης.

Η διάταξη εσωτερικού είναι αυτή ενός πραγματικού SUV, προσφέροντας την απαραίτητη πρακτικότητα, άνεση και ευελιξία. Τα βασικά πλεονεκτήματα πηγάζουν από την πλατφόρμα GA-K, όπως το χαμηλότερο κέντρο βάρους (-15 mm), το αυξημένο μεταξόνιο (2.850 mm - +60 mm) και τα φαρδύτερα μετατρόχια (εμπρός +15 mm, πίσω +50 mm), τα οποία επιτυγχάνονται με συνολικό μήκος ίδιο με του τρέχοντος RX (4.890 mm).

Η καμπίνα διατηρεί στοιχεία που απεικονίζουν τη χειροποίητη πολυτέλεια ‘Takumi’ της Lexus και απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις. Ακόμα και η αίσθηση ανοίγματος και κλεισίματος και ο ήχος των θυρών μπήκε στο μικροσκόπιο της ομάδας εξέλιξης.

Η νέα σχεδιαστική απλότητα φαίνεται στον τρόπο με τον οποίο το ταμπλό εκτείνεται σαν λιτό, ενιαίο στοιχείο που ενσωματώνει το κάλυμμα του ταμπλό, τον πίνακα οργάνων και τις επενδύσεις των θυρών. Η υιοθέτηση του νέου, ηλεκτρονικού συστήματος απασφάλισης θυρών e-latch επέτρεψε τη μετακίνηση των εσωτερικών λαβών πιο χαμηλά με το επάνω τμήμα των επενδύσεων θυρών να διαμορφώνεται ως μία φυσική προέκταση του ταμπλό.

Το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ σχεδιάστηκε για να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή ‘χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο’. Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και απέριττη διάταξή του, που ενισχύεται από το νέο σύστημα πολυμέσων Lexus Link Mutlimedia με τον ενσωματωμένο βοηθό “Hey Lexus“, μία οριζόντια οθόνη αφής 14 ιντσών και απομακρυσμένες λειτουργίες με δυνατότητα πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Lexus Link για smartphone.

Αξιοποιώντας, τέλος, την υψηλή τεχνολογία ασφάλειας της Lexus, το RX επωφελείται από την τρίτη γενιά του Lexus Safety System +, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driving Assist και προαιρετικό Extended Safety Package. Επίσης, διατίθεται με το Safe Exit Assist της Lexus, το οποίο είναι συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών που εμποδίζει το άνοιγμά τους στην πορεία οχημάτων ή δικυκλιστών που πλησιάζουν από πίσω.

Σημειώστε ότι το προαιρετικό Extended Safety Package εισάγει το Lane Change Assistance (LCA) που παρέχει αυτόματη ροπή διεύθυνσης αλλαγής λωρίδας όταν οι οδηγοί χρησιμοποιούν τα φλας στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης, περιλαμβάνει το Front Cross-Traffic Alert που χρησιμοποιεί παρακολούθηση μέσω ραντάρ για την ανίχνευση και προειδοποίηση του οδηγού σχετικά με την κυκλοφορία που πλησιάζει και από τις δύο πλευρές όταν το αυτοκίνητο διασχίζει μία διασταύρωση με χαμηλή ταχύτητα.

Ένα animation με την κατεύθυνση του οχήματος που πλησιάζει εμφανίζεται στο έγχρωμο head-up display και αν το σύστημα κρίνει ότι ο οδηγός πρόκειται να ξεκινήσει, θα του ζητήσει να επιβραδύνει με προειδοποιητικό οπτικό και ακουστικό σήμα.

Σημειώστε ότι η λειτουργικότητα των παραπάνω συστημάτων μπορεί να παραμείνει ενημερωμένη με βολικές over-the-air ενημερώσεις λογισμικού, χωρίς να χρειάζεται ο πελάτης να φέρει το όχημά του σε συνεργείο της Lexus.

* όλα τα δεδομένα είναι ανεπίσημα και υπόκεινται σε έγκριση τύπου