Tο μεγάλο SUV της Nissan μπαίνει σε μία καινούργια εποχή, ενσωματώνοντας όχι μόνο το σύγχρονο εταιρικό προφίλ της ιαπωνικής εταιρίας, αλλά και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Παράλληλα προσφέρει και τη δυνατότητα επιλογής από τη μία της τετρακίνησης, συνδυασμένης μάλιστα με το ηλεκτρικό/υβριδικό σύστημα της Nissan, και από την άλλη της του 7θέσιου εσωτερικού.
Το γεγονός ότι η Nissan επιχειρεί να δώσει ένα premium αέρα στην τέταρτη γενιά του X-Trail είναι προφανές καθώς κοιτάς το αυτοκίνητο. Πριν ακόμα μπεις στο εσωτερικό για να δεις και να αγγίξεις τα καλύτερα καλύτερης ποιότητας υλικά, είναι αλήθεια ότι αντιλαμβάνεσαι την προσπάθεια αναβάθμισης. Μία προσπάθεια που συνοδεύεται βεβαίως από επιλογές που έχουν να κάνουν με τις επιταγές των καιρών: έχουμε λοιπόν από τη μία να κάνουμε με το γνωστό και ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου υβριδικό σύστημα σειριακής λειτουργίας e-POWER της Nissan προσαρμοσμένο βέβαια στα μέτρα του μοντέλου και από την άλλη έναν σύγχρονο βενζινοκινητήρα 1.5l VCR turbo με τεχνολογία μεταβλητής συμπίεσης της ιαπωνικής εταιρίας - που σίγουρα δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο μπορεί να βρει κανείς στην αγορά σήμερα. Ενώ το γεγονός ότι το νέο μοντέλο προσφέρεται και με μια τρίτη καθισμάτων, το καθιστά μοναδική πρόταση, ως εξηλεκτρισμένο SUV που προσφέρεται και με επταθέσια διαμόρφωση.
Σημειώστε ότι σύστημα e-POWER του νέου X-Trail περιλαμβάνει μία μπαταρία τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου μεταβλητής σχέσης συμπίεσης που αναφέραμε, μία ηλεκτρογεννήτρια, μετατροπέα και ηλεκτροκινητήρα 150 kW που κινεί τους εμπρός τροχούς. Ενώ στην έκδοση e-4ORCE έχουμε έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα 94 kW στον πίσω άξονα, που εξασφαλίζει τετρακίνηση και ανεβάζει την τελική ισχύ του συστήματος στους 213PS (157 kW). Αυτό το ιδιαίτερο υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει κίνηση του οχήματος – πάντα - από έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες.
Το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα επιτρέπει γρήγορη επιτάχυνση, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, ενώ η Nissan δεν παύει να επισημαίνει ότι το e-4orce έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD. Επιπλέον, πλεονέκτημα η συνεχής ανακατανομή της ροπής.
Εκτός από την έκδοση e-POWER, το X-Trail θα είναι διαθέσιμο και μόνο με τον βενζινοκινητήρα 1.5l VCR turbo. Με ισχύ 120 kW (163 PS) και 300 Nm ροπής, η έκδοση αυτή θα προσφέρεται μόνο σε κίνηση στους δύο τροχούς, με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic. Σε σενάρια οδήγησης με χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση, ο κινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται ταχύτερες επιδόσεις, η σχέση συμπίεσης μειώνεται. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με υβριδική τεχνολογία 12V, που παρέχει υποβοήθηση ροπής με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για τις εκπομπές CO2.
Χτισμένο, τώρα, στη νέα πλατφόρμα CMF-C της Συμμαχίας Renault-Nissan, το νέο Nissan X-Trail προσφέρει ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο, πρακτικό και ευέλικτο εσωτερικό. Η πρόσβαση στα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι πλέον ακόμη πιο εύκολη, λόγω των πίσω θυρών που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες, διευκολύνοντας και την εγκατάσταση παιδικού καθίσματος.
Η δεύτερη σειρά καθισμάτων χωρίζεται σε διαμόρφωση 60:40, ενώ υπάρχει μια κεντρική «καταπακτή», ώστε αντικείμενα όπως πέδιλα του σκι, να μεταφέρονται εύκολα χωρίς να χρειάζεται να πέσει κανένα τμήμα της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί επίσης να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να μεγιστοποιήσει τον χώρο του πορτμπαγκάζ και να επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων (στη διαμόρφωση 7 θέσεων).
Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων, που μπορούν να φιλοξενούν επιβάτες ύψους έως 160 cm, είναι αρκετά εύκολη, ενώ ο χώρος έχει βελτιστοποιηθεί για να εξασφαλιστεί ότι οι επιβάτες της τρίτης σειράς μπορούν να βάλουν τα πόδια τους κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων.
Σημειώστε ότι όταν τα δύο πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούνται, το πορτμπαγκάζ αποκτά την κορυφαία χωρητικότητα των 585 λίτρων, ενώ επιπρόσθετα, τα ειδικά διαχωριστικά του προσφέρουν δυνατότητα για 16 διαφορετικές διατάξεις - και βέλτιστη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου.
Το νέο Nissan X-Trail συνοδεύεται, τέλος, από μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, μεταξύ των οποίων δεσπόζουσα θέση κατέχει η επόμενη γενιά του συστήματος ProPILOT της Nissan, που τώρα ονομάζεται ProPILOT με Navi-link.
Το ProPILOT με Navi-link έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει και να επιβραδύνει το X-Trail σε μία λωρίδα κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, ενώ μπορεί ακόμα και να φρενάρει το όχημα έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, το X-Trail μπορεί να ξεκινήσει, χάρη στο σύστημα αυτό, αυτόματα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και ξεκινήσει το προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Επίσης, στο νέο Nissan X-Trail, το αναβαθμισμένο σύστημα είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές συνθήκες: όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη ορίου χαμηλότερης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα θα διαβάσει τις πινακίδες και επιβραδύνει το όχημα μέχρι τη «νόμιμη» ταχύτητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνητα την ταχύτητα στο cruise control.
Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα στις στροφές ή στις εξόδους από τους αυτοκινητόδρομους.
Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του X-Trail, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.
Οι τιμές του νέου Nissan X-Trail ξεκινούν από τις 38.590 ευρώ (υβριδική έκδοση 12V, 1.5l VCR turbo 163PS, N-Connecta).
Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο κάνοντας κλικ εδώ