Νέα Mercedes-Benz GLC: η ψηφιακή εποχή της σπορ πολυτέλειας

Νέα Mercedes-Benz GLC: η ψηφιακή εποχή της σπορ πολυτέλειας

Δεν είναι μόνο το μοντέρνο design, δεν είναι μόνο οι μεγαλύτεροι χώροι, δεν είναι μόνο ο πλουσιότερος εξοπλισμός. Η νέα Mercedes GLC μπαίνει σε μία άλλη, ψηφιακή εποχή, αποκτώντας συστήματα υψηλότατης τεχνολογίας που συντελούν στη συνολική αναβάθμιση της απόδοσης και των δυνατοτήτων κίνησης - σε όλες τις συνθήκες - που προσφέρει στον οδηγό της. Όλα αυτά υπό τη σκέπη της «βαριάς», γερμανικής ποιότητας που χαρακτηρίζει το πλέον σπορ SUV της Mercedes.

Το γεγονός ότι η νέα Mercedes GLC δείχνει μεγαλύτερη σε μήκος από τον προκάτοχό της δεν είναι αποτέλεσμα μόνο του πιο “αεροδυναμικού” design, αλλά έχει να κάνει και με την ίδια πραγματικότητα της ελαφράς αύξησης του μεγέθους του αυτοκινήτου, που με τη σειρά του οδήγησε στην αύξηση των διαθέσιμων χώρων και για τους επιβάτες, και για τις αποσκευές. Στην τελευταία περίπτωση μάλιστα πρέπει να σημειώσουμε ότι έχουμε ένα πορτμπαγκάζ με αυξημένη κατά 70 ολόκληρα λίτρα (!) χωρητικότητα. Βεβαίως δεν είναι το μέγεθος το άλφα και το ωμέγα σε ένα αυτοκίνητο όπως η Mercedes GLC, η οποία κατά δήλωση των ανθρώπων της Mercedes είναι το πιο σπορ SUV που διαθέτει στη γκάμα της η γερμανική εταιρία. Είναι και η πολυτέλεια, και η ποιότητα κατασκευής, και η απόδοση, και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά και οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου τα στοιχεία εκείνα που διαμορφώνουν το χαρακτήρα αυτού του τόσο αποτελεσματικού οχήματος της Mercedes. 

Και είναι η νέα Mercedes GLC ένα μοντέλο που μπορεί να παίξει με επιτυχία διαφορετικούς ρόλους, ανάλογα με τις προτεραιότητες του κατόχου του, δηλαδή και τον ρόλο του αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί ο επαγγελματίας/επιχειρηματίας/στέλεχος μιας επιχείρησης στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που προκύπτουν από την ιδιότητά του, αλλά και του ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου ελευθέρου χρόνου (κοινώς: SUV) που επιλέγει ένας οδηγός, ανεξαρτήτως επαγγέλματος, για να μετακινηθεί ο ίδιος, με ή χωρίς οικογένεια, απολαμβάνοντας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την οδήγηση. 

Βελτιωμένη απόδοση, αυξημένες δυνατότητες

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: καθώς το νέο μοντέλο έρχεται να συνδυάσει την απόδοση με τις επιδόσεις, προσφέρεται αποκλειστικά σε “εξηλεκτρισμένες” εκδόσεις, με ήπια υβριδική τεχνολογία σε πρώτη φάση, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Και ως ήπια υβριδικό μοντέλο διαθέτει τεχνολογία 48V, δηλαδή μπαταρία σχετικά μικρής χωρητικότητας και ένα χαμηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα που έχει τη μορφή δακτυλίου και παίζει το ρόλο της ενσωματωμένης στον κινητήρα εσωτερικής καύσης μίζας-γεννήτριας. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει κατά περίπτωση (ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και χωρίς παρέμβαση του οδηγού) την ισχύ του για να υποβοηθήσει τον θερμικό κινητήρα στο έργο του, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο καλύτερες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση.

Η γκάμα του νέου μοντέλου πλαισιώνεται αποκλειστικά τετρακύλινδρες μονάδες από την τρέχουσα οικογένεια modular κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz. Έχουμε λοιπόν διαθέσιμες τη στιγμή αυτή τρεις ήπια υβριδικές εκδόσεις, όλες δίλιτρες και υπετροφοδοτούμενες (turbo): δύο βενζίνης με ισχύ 150 και 190 ίππους (GLC 200 4MATIC και GLC 300 4MATIC, αντίστοιχα) και μία diesel με 145 ίππους (GLC 220 d 4MATIC). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται - στάνταρ – με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων της Mercedes (9G-TRONIC) που προσφέρει όχι μόνο άνεση, αλλά και εξαιρετική απόκριση στη γρήγορη οδήγηση, αλλά και με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, όπως υποδηλώνει άλλωστε και το συνθετικό 4MATIC στην ονομασία του μοντέλου. Και είναι η μόνιμη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς ένα στοιχείο που όχι μόνο αναβαθμίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά της GLC, αλλά και εκτοξεύει τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου στα ύψη – πολύ περισσότερο που το σύστημα 4MATIC συνδυάζεται με ηλεκτρονικό έλεγχο της λειτουργίας του. 

Είναι λοιπόν κατ’ αυτόν τον τρόπο η Mercedes και… αρνάκι, και λύκος, αφού από τη μια κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα μόλις 6,2’’ (GLC 300 4MATIC), ενώ από την άλλη έχει τη δυνατότητα να μετακινείται καταναλώνοντας μόνο 5,9-5,2 lit./100 km (GLC 220 d 4MATIC). Το δικό της ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης έπαιξε και η καλύτερη αεροδυναμική διαμόρφωση της νέας GLC, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας έπεσε στο Cd = 0,29, βελτιωμένος κατά δύο δέκατα από το προηγούμενο μοντέλο (Cd = 0,31).

Ένας ψηφιακός κόσμος

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, επηρεάζοντας συνολικά την εικόνα της Mercedes GLC, γίνεται αρκετά εύκολα αντιληπτή όταν βρεθείς στο εσωτερικό της – πριν καν να την οδηγήσεις. Εδώ συναντάμε την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), όπου και το hardware, και το software έχουν πραγματοποιήσει ένα άλμα, με την υψηλής ευκρίνειας οθόνη 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό να παίζει το ρόλο του πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων, αλλά και την κεντρική (και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό) οθόνη 11,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό να διευκολύνει τον έλεγχο και χειρισμό τόσο των βασικών συστημάτων του οχήματος όσο και των διαφόρων συστημάτων άνεσης.


Έτσι, η πλοήγηση πλήρους οθόνης παρέχει στον οδηγό την καλύτερη δυνατή καθοδήγηση στη διαδρομή, ενώ για τους απαιτητικούς διατίθεται προαιρετικά πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα MBUX. Εδώ μια κάμερα καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο μπροστά από το όχημα. Η κεντρική οθόνη δείχνει τις κινούμενες εικόνες, ενώ επάνω της προβάλλονται εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες ως υπέρθετα στοιχεία όπως, μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά στον αστικό ιστό.

Ενδεικτικό των high-tech καινοτομιών που ενσωματώνει η νέα Mercedes GLC είναι και το σύστημα “transparent bonnet” (διαφανές καπό) που εξασφαλίζει προβολή του εδάφους κάτω και εμπρός από το αυτοκίνητο στην κεντρική οθόνη (τρόπον τινά, μέσα από το χώρο του κινητήρα) για ταχύτητές έως 8 km/h. Στην κεντρική οθόνη προβάλλεται επίσης η ακριβής θέση και η γωνία στροφής των μπροστινών τροχών, επιτρέποντας την έγκαιρη αναγνώριση εμποδίων στη διαδρομή. Πρόκειται για ένα εξαιρετικής σημασίας βοήθημα, η αξία του οποίου αποκαλύπτεται σε μια ανηφόρα (την οποία διαδέχεται κατηφόρα) όπου το οπτικό πεδίο του οδηγού καλύπτει όχι το έδαφος, αλλά τον ουρανό. Χάρη λοιπόν στο transparent bonnet, ο οδηγός της νέας Mercedes GLC που θα θελήσει να κινηθεί σε κάποια πιο απαιτητική off road διαδρομή δεν θα χρειαστεί να βγει από το αυτοκίνητό του για να ελέγξει το χώρο ούτε να παρακαλέσει κάποιον από τους επιβάτες να το κάνει για αυτόν - και να του δώσει οδηγίες.

 

 

Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσει η διάθεση στην Ελλάδα και των Plug in υβριδικών εκδόσεων της νέας Mercedes GLC, που προσφέρουν ιδιαίτερα υψηλή αυτονομία κίνησης μηδενικών ρύπων (αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα η GLC μπορεί να καλύψει απόσταση 100 χιλιομέτρων [WLTP]). Kάτι που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης της plug in hybrid GLC έχει να αναμένει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση υγρών καυσίμων, καθώς αυτή η ηλεκτρική αυτονομία του επιτρέπει την πολυήμερη αποχή από το βενζινάδικο. Και μιλάμε για κατανάλωση υγρών καυσίμων και όχι για κατανάλωση βενζίνης, γιατί και αυτή τη φορά η Mercedes GLC είναι διαθέσιμη σε plug-in υβριδική έκδοση και με κινητήρα diesel - στοιχείο που εξασφαλίζει χαμηλότερο κόστος κίνησης και προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία στο ταξίδι, καθώς είναι γνωστό ότι ο πετρελαιοκινητήρας διακρίνεται για τη χαμηλή του κατανάλωση, ιδιαιτέρως εκτός πόλης.

Η νέα Mercedes GLC θα κατασκευάζεται σε πρώτη φάση στη Γερμανία στα εργοστάσια της Mercedes-Benz στη Βρέμη και, αργότερα, στο Ζίντελφινγκεν, ενώ αργότερα, θα ξεκινήσει η παραγωγή και στην Κίνα, στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Πεκίνο.

Οι τιμές της νέας Mercedes-Benz GLC στην Ελλάδα:

• GLC 200 4MATIC  €66.500 (ΛΤΠΦ: €47.103,91 )

• GLC 220d 4MATIC  €71.500 (ΛΤΠΦ: €51.230,22)

• GLC 300 4MATIC  €75.500 (ΛΤΠΦ: €53.509,61)

Σημειώστε ότι στον βασικό εξοπλισμό της GLC περιλαμβάνεται και η EASY-PACK πόρτα του χώρου αποσκευών, που ανοίγει και κλείνει με τη βοήθεια ηλεκτροκίνητου μηχανισμού, με το πάτημα ενός κουμπιού: πατώντας το κουμπί στο κλειδί του οχήματος, τον διακόπτη στην πόρτα οδηγού ή τη χειρολαβή στην ίδια την πόρτα.

Σχετικά με τις δυνατότητες απόκτησης της νέας Mercedes GLC μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Περισσότερα για τη νέα Mercedes GLC μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ


 

 Mε μήκος 4.716 mm, η νέα Mercedes GLC είναι κατά 60 mm μεγαλύτερη σε μήκος και κατά 4 mm χαμηλότερη (1.640 mm) από το προηγούμενο μοντέλο. Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 mm μπροστά (τώρα: 1627 mm) και 23 mm πίσω (τώρα: 1640 mm). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου (κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες) αλλά και των εμπρός και πίσω προβόλων. Το πλάτος οχήματος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1.890 mm. Μεγάλος κερδισμένος και το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου αυξήθηκε - χάρη στον μεγαλύτερο πίσω πρόβολο - στα 620 λίτρα (+70 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο).