Το μικρό και ευέλικτο επαγγελματικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προτείνει – και στην Ευρώπη - η αμερικανική εταιρία Mullen Automotive βρίσκεται να ανταποκρίνεται καλύτερα στο ρόλο που καλείται να παίξει η ηλεκτροκίνηση.
Μηδενίζοντας τους ρύπους, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας και χαμηλώνοντας την τιμή, το Mullen I-Go δείχνει να έχει να προσφέρει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής πολλά περισσότερα σε σχέση με κάποια εντυπωσιακά ηλεκτρικά μοντέλα που προσφέρουν περίσσεια ισχύος...
Καθώς τα διαθέσιμα στην αγορά ηλεκτρικά μοντέλα γίνονται όλο και περισσότερα το ερώτημα τι είδους αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων χρειαζόμαστε είναι αναπόφευκτο να δημιουργηθεί στον απλό καταναλωτή που έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις, 200, 300 ή και περισσότερων ίππων. Προφανώς το να μην εκπέμπονται ρύποι κατά την κίνηση ενός οχήματος είναι κάτι άκρως επιθυμητό. Όμως λογικό είναι ένα όχημα να έχει τόση ισχύ όση πραγματικά χρειάζεται για να επιτελέσει το έργο του. Με βάση το τελευταίο θα πρέπει να διαμορφώνονται («συμπιέζονται») και οι διαστάσεις του – και αντίστοιχα να περιορίζεται και το βάρος του.
Στις παραπάνω απαιτήσεις φαίνεται ότι ανταποκρίνεται με άκρως ενδιαφέροντα τρόπο το Mullen I-Go, ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (Battery Electric Vehicle-BEV) κατάλληλο για επαγγελματικές, αστικές διανομές, το οποίο κοστίζει περίπου 11.300 ευρώ. Και μπορεί η Mullen Automotive, να είναι αμερικανική η μικρή και εξειδικευμένη στην ηλεκτροκίνηση εταιρία – η οποία μάλιστα απέκτησε πρόσφατα ένα μερίδιο ελέγχου στη Bollinger Motors και στο πρώην εργοστάσιο της χρεοκοπημένης ELMS στην Ιντιάνα -ωστόσο το Mullen I-Go δεν είναι στην πραγματικότητα δικό της προϊόν, αλλά διατίθεται με τα σήματά της κατόπιν αδείας της κινεζικής εταιρίας Henan Henrey Shiying Vehicle.
Το Mullen I-Go ετοιμάζεται τώρα να πάρει το δρόμο του για πολλές ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένων αυτών του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιρλανδίας, φιλοδοξώντας να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για γρήγορες παραδόσεις – με δεδομένο τον περιορισμένο χώρο - σε όλες τις πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ευρώπης. Η πρώτη αγορά που θα αποκτήσει το Mullen I-Go, μέχρι το τέλος του 2022, θα είναι η γερμανική.
Το Mullen I-Go προέρχεται μεν, όπως είπαμε, από την κινεζική εταιρεία Henan Henrey Shiying Vehicle έχει όμως πάρει ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, ενώ κάνοντας τη σχετική έρευνα στο διαδίκτυο θα ανακαλύψετε το μικρό ηλεκτρικό όχημα σε έναν κινεζικό ιστότοπο χονδρικής να πωλείται έναντι 8.813 ευρώ ανά όχημα. Σημειώστε ότι το κινεζικό εργοστάσιο κατασκευάζει το όχημα ως τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης, αλλά η Mullen το διαμορφώνει σε όχημα αστικών διανομών. Το Mullen I-Go θα πωλείται μέσω τοπικών Ευρωπαίων διανομέων οι οποίοι θα παρέχουν και την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη.
Έχοντας ως στόχο να προσεγγίσει εταιρείες που εστιάζουν στις παραδόσεις του τελευταίου μιλίου, το Mullen I-Go διαθέτει μια σχετικά μικρής χωρητικότητας μπαταρία 16,5 kWh η οποία όμως επιτρέπει την υπολογίσιμη αυτονομία 200 χιλιομέτρων (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC). Η μπαταρία αυτή τροφοδοτεί έναν τοποθετημένο στο πίσω μέρος ηλεκτροκινητήρα ισχύος 34 kW (46 PS) me ροπή 102 Nm, που επιτρέπει στο I-Go τελική ταχύτητα 100 km/h. Το Mullen I-Go έχει μεταξόνιο 2.438 χιλιοστών και απόβαρο μόλις 795 κιλά.
«Ο στόχος ήταν πάντα η Mullen να κατασκευάσει μια πλήρη σειρά επαγγελματικών ηλεκτρικών οχημάτων και συνειδητοποιήσαμε ότι ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα σήμερα είναι η αναποτελεσματική παράδοση του τελευταίου μιλίου στις αστικές αγορές. Η εισαγωγή του I-Go, ενός πλήρως πιστοποιημένου στην Ευρωπαϊκή Ένωση οχήματος, δημιουργεί ευκαιρίες για την Εταιρεία στην Ευρώπη, όπου υπάρχει τεράστια ζήτηση για αυτού του είδους τα μικρά οχήματα παράδοσης» δηλώνει χαρακτηριστικά ο David Michery, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mullen Automotive.
Ο Michery εξηγεί ότι η Mullen έχει τώρα τη δυνατότητα να επεκταθεί στην Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα παραμένει πλήρως επικεντρωμένη στην αποστολή της να διαθέτει μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.