Μια γυναίκα οδηγός δοκιμών και υπεύθυνη εξέλιξης νέων μοντέλων

Μια γυναίκα οδηγός δοκιμών και υπεύθυνη εξέλιξης νέων μοντέλων

Η ιστορία μας διαδραματίζεται στην Ιαπωνία και αυτό που θα περιγράψουμε περιλαμβάνει δυο πρωτιές. Δεν είναι μόνο η πρωτιά της «ηρωίδας» μας, που έμελε να γίνει η πρώτη γυναίκα program manager στην ιστορική εταιρία που έχει έδρα τη Χιροσίμα, αλλά είναι και το γεγονός ότι ανέλαβε την εξέλιξη του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Mazda, του ολοκαίνουργιου Mazda MX-30. Και οι ευθύνες που ήρθαν με τη θέση αυτή, για τη γυναίκα που από μικρό παιδί λάτρευε τα αεροπλάνα και τα αυτοκίνητα, ήταν τεράστιες.

Program manager

Η Takeuchi ανέλαβε, λοιπόν, την επίβλεψη ολόκληρου του φάσματος της εξέλιξης του νέου μοντέλου από το μηδέν, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού, του design, του μάρκετινγκ, των logistics, των πωλήσεων και των υπηρεσιών after sales. Έπρεπε επίσης να εκπονήσει ένα κερδοφόρο επιχειρηματικό σχέδιο.

Η Takeuchi θυμάται: «Το αφεντικό μου εκείνη την εποχή μου είπε για την προαγωγή, ενώ βρισκόμασταν σε ένα επαγγελματικό ταξίδι στην Kagoshima, στο νότιο Kyushu. Θυμάμαι ακόμη ότι ήταν αδύνατο να κοιμηθώ έστω και για λίγο στο τρένο υψηλών ταχυτήτων Shinkansen, στο δρόμο της επιστροφής στα κεντρικά της Mazda στη Χιροσίμα. Η καρδιά μου χτυπούσε γρήγορα. Η σπουδαιότητα του ρόλου ήταν συναρπαστική, αλλά και λίγο τρομακτική».

Η Takeuchi αισθάνθηκε τεράστια πίεση, καθώς θα αναλάμβανε τη δημιουργία ενός τόσο σημαντικού μοντέλου. Αλλά το αφεντικό της είχε πάρει την απόφαση γνωρίζοντας ότι εκείνη ότι «δεν θα έσπαζε υπό πίεση σε καμία περίπτωση».

Ανώτερη οδηγός δοκιμών

Η Takeuchi βρέθηκε στην εταιρεία το 1997 τελειώνοντας το πανεπιστήμιο στο Kyushu, και πολύ γρήγορα κατάφερε να διακριθεί και να γίνει η πρώτη γυναίκα οδηγός δοκιμών της εταιρείας μετά από δύο μόνο χρόνια.

Ένας συνδυασμός σκληρής δουλειάς και φυσικής ικανότητας εξασφάλισε στην Takeuchi, η οποίος ήταν ιδιοκτήτης ενός Mazda Carol και ενός πρώτης γενιάς Mazda MX-5, αυτόν τον ρόλο. Η Mazda έχει το δικό της σύστημα αδειών οδήγησης, όπου οι οδηγοί δοκιμών με διαφορετικές δεξιότητες και ικανότητες ομαδοποιούνται σε διαφορετικές κατηγορίες, ξεκινώντας από τους αρχάριους και φτάνοντας μέχρι τους ικανότερους οδηγούς στην κορυφή.

Το 2004, η Takeuchi θα κατάφερνε να πάρει μία από τις τρεις πρώτες ειδικές άδειες (άδεια κατηγορίας Α) και θα γινόταν η μόνη γυναίκα που έχει επιτύχει κάτι τέτοιο. «Και μέχρι σήμερα, εξακολουθώ να είμαι η μόνη οδηγός δοκιμών με αυτήν την ειδική άδεια», λέει η Takeuchi, η οποία αναφέρει τα Mazda MX-5 και Mazda 2 ως δύο μοντέλα στα οποία είχε σημαντική συμβολή.

Μιλώντας για τα αποτελέσματα που είχε η δουλειά της, εξηγεί: «Η εμπειρία μου επέτρεψε να δημιουργήσω ένα λεξιλόγιο ουσίας για να αξιολογώ τα αυτοκίνητα μέχρι τις μικρότερες λεπτομέρειές τους. Ετοίμαζα πάντα μια λεπτομερή, σε βάθος έκθεση με τα δικά μου λόγια για να βοηθήσω τους μηχανικούς να βελτιώσουν τα διάφορα δοκιμαστικά οχήματα πάνω στα οποία έχω εργαστεί και να τα εξελίσσουν σε ένα τελικό μοντέλο παραγωγής».

Το πρώτο ηλεκτρικό Mazda

Αυτό το συγκεκριμένο πακέτο δεξιοτήτων αποδείχθηκε ανεκτίμητο κατά την επίβλεψη της εξέλιξης του ολοκαίνουργιου Mazda MX30. Με περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους από όλο τον κόσμο να συμμετέχουν στο έργο, ήταν σημαντικό για την Takeuchi να γνωστοποιεί τις ιδέες της με σαφήνεια για να διατηρήσει την ομάδα εστιασμένη στο στόχο και να εξασφαλίσει το επιτυχές λανσάρισμα του αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια, ο χρόνος που είχε εργαστεί η Takeuchi ως δοκιμαστής οδηγός ήταν αυτός που διασφάλιζε ότι αυτή ήταν το τέλειο άτομο για τη διαχείριση της ανάπτυξης του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Mazda.

«Ήταν ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο», θα πει η Takeuchi, καθώς η εταιρία δεν διέθετε προηγούμενη εμπειρία μαζικής παραγωγής ηλεκτρικού οχήματος. «Υπήρξαν τόσες πολλές αλλαγές στη σχεδίαση και τις προδιαγραφές στο δρόμο που έπρεπε να επιστρέψουμε στο σχεδιαστήριο ξανά και ξανά. Για αυτόν τον λόγο, δεν έχω τρόπο να ευχαριστήσω την ομάδα όσο πρέπει. Για μένα ήταν προφανές ότι ανεξάρτητα από το πόσο προηγμένη είναι η παραγωγή αυτοκινήτων αυτές τις μέρες, είναι η συλλογική βούληση και η σκληρή δουλειά όλων των εμπλεκομένων που προωθούν έργα όπως το ΜΧ30».

Μια άλλη προσέγγιση της ισότητας

Με το MX30 να φτάνει σε εκθεσιακούς χώρους το 2020, η Takeuchi μπορεί να έχει φτάσει σε ένα σημαντικό ορόσημο, αλλά η δουλειά της απέχει πολύ από την ολοκλήρωση. Και παρόλο που η ίδια δεν δίνει μεγάλη σημασία στο γεγονός ότι είναι η πρώτη γυναίκα Διευθυντής Προγράμματος στην ιστορία της εταιρείας, πιστεύει ότι υπάρχει περιθώριο για περισσότερες γυναίκες σε ανώτερες θέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Και εξηγεί το γιατί: «Είναι σημαντικό να εξελίξουμε αυτοκίνητα που δίνουν στα παιδιά και τους νέους ευχαρίστηση και μια αίσθηση άνεσης, αυτοκίνητα που θέλουν να απολαύσουν ξανά και ξανά. Και πιστεύω ότι οι γυναίκες έχουν εξίσου μεγάλη εμπειρία και διορατικότητα με τους άνδρες σε αυτόν τον τομέα. Τα αυτοκίνητα δεν έχουν να κάνουν μόνο την οδήγηση από το σημείο Α στο σημείο Β. Είναι σημαντικό και το να δίνουμε ευχαρίστηση στους ανθρώπους, να απολαμβάνουν το χρόνο που περνούν στο αυτοκίνητό τους. Και αν το επιτύχουμε, θα έχουμε επίσης περισσότερους ανθρώπους να απολαμβάνουν το χρόνο που περνούν οδηγώντας».