Μια βενζινοκίνητη Mercedes που δεν καίει βενζίνη!

Μια βενζινοκίνητη Mercedes που δεν καίει βενζίνη!

Τα καλά δύο κόσμων έρχεται να προσφέρει η Mercedes C-Class που λίγο μετά την άφιξη της και την έναρξη των πωλήσεών της στην Ελλάδα, είναι τώρα διαθέσιμη σε έκδοση plug-in hybrid έκδοση – και μάλιστα σε δύο τύπους αμαξώματος: ως σεντάν, δηλαδή ως κλασική-μοντέρα λιμουζίνα που αποτελεί τον πλέον παραδοσιακά χαρακτηριστικό τύπο για τη Mercedes, αλλά και ως στέισον-βάγκον, με αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP). Και είναι αυτά τα 100 χιλιόμετρα που κάνουν την διαφορά, καθώς αποτελούν ένα ιδιαίτερο ρεκόρ στο χώρο των επαναφορτιζόμενων (δηλ. εξωτερικής φόρτισης ή plug in) υβριδικών οχημάτων. Το λανσάρισμα της σεντάν Mercedes C 300 e στην ελληνική αγορά πραγματοποιείται τις αμέσως επόμενες ημέρες, ενώ η έκδοση στέισον-βάγκον θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση στις εκθέσεις της αντιπροσωπείας τον Δεκέμβριο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και πετρελαιοκίνητα plug-in hybrid μοντέλα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ηλεκτρική αυτονομία αυξήθηκε σε περισσότερα από 100 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης WLTP) και με ηλεκτρική ισχύ 95 kW (129 hp), οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ως επί το πλείστον να καλυφθούν σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, δηλαδή του δίλιτρου, υπερσύγχρονου, τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα Μ254.

Στις βελτιώσεις που εισάγει η νέα Mercedes περιλαμβάνεται και η αναβαθμισμένη απόδοση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, που τώρα υπερβαίνει τα 100 kW. Θυμίζουμε ότι χάρη στην ανάκτηση, η ενέργεια της μπαταρίας αυξάνεται όταν το όχημα φρενάρει ή η διαδρομή είναι κατηφορική.

Η plug-in-hybrid έκδοση της νέας γενιάς της Mercedes C-Class, C 300 e χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου 0,8-0,6 l/100 km και συνδ. εκπομπές CO2 μόλις 17-13 g/km – με την προϋπόθεση φυσικά της πλήρους αξιοποίησης του ηλεκτροκινητήρα. Ενώ η συνδ. κατανάλωση ενέργειας του τελευταίου κυμαίνεται μεταξύ 23,3 και 20,8 kWh/100 km. Ενώ η συνεργασία του βενζινοκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους (150 kW) με τον ηλεκτροκινητήρα των 129 ίππων (95 kW) έχει ως αποτέλεσμα πραγματικά εντυπωσιακές επιδόσεις: 0-100 km/h σε μόλις 6,1’’ (6,2’’ η στέισον) και τελική ταχύτητα 245 km/h (240 km/h η στέισον).

Η στρατηγική λειτουργίας έξυπνης διαδρομής, ενεργοποιεί την καταλληλότερη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης κατά περίπτωση. Λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και τις συνθήκες κυκλοφορίας για ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Ο οδηγός που επιθυμεί να επηρεάσει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας μπορεί να το κάνει απευθείας σε τρία στάδια που ελέγχονται από διακόπτες (μοχλοδιακόπτες ή «πεταλούδες») πίσω από το τιμόνι. Αυτό είναι δυνατό σε όλα τα drive modes (λειτουργίες του συστήματος κίνησης που επιλέγει ο οδηγός) εκτός από τη λειτουργία SPORT.

Στη λειτουργία οδήγησης “D”, για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να βιώσει την "αίσθηση του ενός πεντάλ": Όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, το όχημα επιβραδύνει καθαρά με ηλεκτρικά μέσα, σε τέτοιο βαθμό ώστε το υδραυλικό πεντάλ φρένου συχνά να μην είναι απαραίτητο. Η στρατηγική λειτουργίας επικοινωνεί με τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης και έτσι υποστηρίζει αποτελεσματικά τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις οδήγησης.

Επιπλέον, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο όχημα αποφέρει πλεονεκτήματα σε καθημερινή βάση σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο: δεν υπάρχει πλέον «σκαλοπάτι» στο χώρο αποσκευών και δίνεται δυνατότητα διαμπερούς φόρτωσης. Η βελτίωση αυτή είναι ιδιαίτερα αισθητή στην έκδοση στέισον-βάγκον, όπου το μήκος του δαπέδου του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 63mm στα 1043mm. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 45 λίτρα στα 360 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, η στέισον-βάγκον έκδοση προσφέρει 1375 λίτρα χώρου φόρτωσης (40 λίτρα επιπλέον του προηγούμενου μοντέλου).

Ο βασικός εξοπλισμός της C300e στην Ελλάδα, τόσο στη λιμουζίνα, όσο και στο στέισον-βάγκον, είναι το επίπεδο “AVANTGARDE”. Εκτός από την αερανάρτηση που διατίθεται ως στάνταρ, προσφέρεται επίσης σύστημα πλοήγησης με υπηρεσίες πλοήγησης MBUX Navigation Premium, οθόνη οδηγού 12.3 ιντσών & κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών, πακέτο στάθμευσης συμπ. κάμερας οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ενεργό σύστημα υποβοήθησης ορατότητας νεκράς γωνίας “Active Blind Spot Assist”, αυτόματο διζωνικό σύστημα κλιματισμού, σύστημα προσαρμογής έντασης προβολέων Adaptive Highbeam Assist, αισθητήρας ενεργοποίησης συστημάτων με δακτυλικό αποτύπωμα κλπ.

Οι τιμές των νέων εκδόσεων στη χώρα μας

Mercedes-Benz C300e: €58.250

Mercedes-Benz C300e Estate: €59.650