Μπορεί η Mercedes-Benz να μην μπήκε πρώτη στο χώρο της ηλεκτροκίνησης -τουλάχιστον αυτή των ηλεκτρικών οχημάτων νέας γενιάς- αλλά τώρα επιταχύνει με αποφασιστικότητα στη λεωφόρο της ενεργειακής μετάβασης με μια πλήρη ηλεκτρική γκάμα. Πλέον πρόσφατα δείγματα οι Mercedes EQB και EQS, που παρουσιάστηκαν με κάθε επισημότητα -και επιτέλους ζωντανά- στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.
Δεν ήταν κρυφό, το γνωρίζαμε, αλλά το επεσήμανε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Hellas Γιάννης Καλλίγερος, στην εκδήλωση της παρουσίασης των δύο νέων μοντέλων της φημισμένης γερμανικής εταιρίας – την πρώτη με «φυσική» παρουσία μετά την έναρξη της πανδημίας: η Mercedes-Benz δεν ήταν η πρώτη, αλλά φιλοδοξεί να γίνει η καλύτερη. Και στο πλαίσιο αυτό έχει θα διαθέτει, μεταξύ άλλων, εννέα Giga-factories κατασκευής μπαταριών μέχρι το 2030!
Σημειώστε ότι με επενδύσεις 40 δις ευρώ, η Mercedes φιλοδοξεί ως το 2030 να έχει μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα, ενώ το 2025 θα σταματήσει την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Έχουμε λοιπόν μπροστά μας δύο ολοκαίνουργια πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEVs), ένα τυπικότατο SUV με πολυμορφικές αποχρώσεις, καθώς προσφέρεται και σε επταθέσιες εκδόσεις, τη νέα Mercedes GLB, αλλά και την εντυπωσιακή λιμουζίνα Mercedes EQS, που θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα της γκάμας των BEVs της Mercedes – και προφανώς αποτελεί το «οικολογικό» αντίστοιχο της S-Class. Και η οποία ναυαρχίδα δεν είναι μόνη της στη μάχη καθώς πλαισιώνεται από μια ολόκληρη γκάμα νέων ηλεκτρικών μοντέλων όπως η EQA, η EQC, οι EQV και EQT, και φυσικά η EQB. Μοντέλα που δεν θα μπορούσαν παρά να έχουν να ενσωματώνουν την υψηλότατη τεχνολογία που έχει ήδη στη διάθεσή της η Mercedes-Benz επιδεικνύοντας εντυπωσιακά χαρακτηριστικά και επιδόσεις.
Mercedes EQS: high-tech ηλεκτρική λιμουζίνα
Ανάμεσα σε αυτά, ο απίστευτα – για αυτοκίνητο παραγωγής – χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cd=0,2 που επιτυγχάνει με το όμορφο, εντυπωσιακό αμάξωμά της, που φτάνε σε μήκος τα 5,21 μέτρα, η EQS. Ένας συντελεστής που δεν είναι άσχετος με την εξαιρετική αυτονομία των 774 χιλιομέτρων που μπορεί να προσφέρει η νέα λιμουζίνα της Mercedes, η οποία «χτίστηκε» στη νέα πλατφόρμα για τα μεγάλα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας – η οποία θα χρησιμοποιηθεί αργότερα για τη σεντάν EQE, αλλά και για δύο ακόμα πολυτελή ηλεκτρικά SUV στο μέγεθος των EQE και EQS.
Η EQS είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις: την EQS 450 και την EQS 580 4MATIC με ισχύ 333 και 523 ίππων αντίστοιχα – με την πρώτη να διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και κίνηση, όπως είναι φυσικό, στους πίσω τροχούς και τη δεύτερη να διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και να είναι φυσικά τετρακίνητη. Και όπως είναι φυσικό, με τέτοια ισχύ δεν είναι παράξενο που οι επιδόσεις αγγίζουν τα όρια των supercars, με την EQS 450 να πραγματοποιεί τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και την EQS 580 4MATIC να χρειάζεται για την ίδια διαδικασία μόλις 4,3 δεύτερα.
Κοινή και για τις δύο Mercedes EQS η μπαταρία με την αυξημένη στα 108 kWh χωρητικότητα, όπως κοινή είναι και η τελική ταχύτητα – καθώς περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ/ώρα και όχι στα 150 χλμ./ώρα όπως συμβαίνει με τα «κοινά» ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για λόγους διαφύλαξης της αυτονομίας. Μην ξεχνάμε ότι το σύστημα κίνησης εποπτεύεται από το καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης της μπαταρίας που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz και δέχεται ενημερώσεις over-the-air (OTA), ώστε η EQS να διαθέτει τη βέλτιστη διαχείριση ενέργειας για όσο καιρό θα βρίσκεται στην κυκλοφορία. Ενώ οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η η Mercedes EQS θα διαθέτει δυνατότητα φόρτισης σε συσκευή DC έως 200 kW – κάτι που σημαίνει ταχύτατη ανάκτηση αυτονομίας.
Στο εσωτερικό της την παράσταση κλέβει αυτό που η Mercedes-Benz ονομάζει Hyperscreen – οι τρεις οθόνες υψηλής ευκρίνειας που δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο που καταλαμβάνει ολόκληρο το ταμπλό. Από αυτές η κεντρική οθόνη των 17,7 ιντσών είναι για τον χειρισμό των λειτουργιών του συστήματος πολυμέσων ενώ οι άλλες δύο οθόνες 12,3’’ χρησιμεύουν η μία ως πίνακας οργάνων και η άλλη για την προβολή ενδείξεων διαφόρων λειτουργιών που αφορούν τον συνοδηγό.
Στην ελληνική αγορά, η Mercedes EQS 450 θα πωλείται έναντι 141.750 ευρώ, ενώ η κορυφαία EQS 580 4ΜΑΤΙC 163.250 ευρώ.
Mercedes EQB: Το πολυμορφικό SUV μηδενικών ρύπων
Η EQB από την πλευρά της θα επιχειρήσει να κάνει αισθητή την παρουσία της στο χώρο των ηλεκτρικών SUV, τονίζοντας τον χρηστικό χαρακτήρα της ως “original SUV”, αφού προαιρετικά το μήκους 4,864 μ., αλλά και με μια τρίτη σειρά καθισμάτων που μπορεί να φιλοξενήσει άτομα ύψους έως 1,65 μ.
Κατά τ' άλλα, στο εσωτερικό, η εικόνα που βλέπουμε έχει αρκετά κοινά με εκείνη της μικρότερης σε μέγεθος αδελφής EQA, η οποία ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά, με την «εξηλεκτρισμένη» εκδοχή του MBUX ταμπλό με τις δύο συνεχόμενες οθόνες και τον απαλό μπλε ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Η βασική έκδοση της νέας Mercedes EQB είναι προσθιοκίνητη, εφοδιασμένη με ηλεκτροκινητήρα 190 PS και μπαταρία χωρητικότητας 66,5 kWh – ικανή να προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με μία φόρτιση - και στάνταρ onboard φορτιστή 11 kW.
Σημειώστε δε ότι θα υπάρχουν εκδόσεις με ισχύ 273 ίππους, ενώ η EQB με το πακέτο AMG
Line θα φτάνει τους 292 ίππους. Παράλληλα ετοιμάζεται και μία έκδοση με μεγαλύτερη αυτονομία. Έτσι η Mercedes-Benz EQB 350 4Matic θα έχει αυτονομία από 419 έως 478 χιλιόμετρα.
Οι τιμές της νέας EQB αναμένεται να ανακοινωθούν στα μέσα Νοεμβρίου.