Η αλήθεια είναι ότι όταν έχεις απέναντί σου ένα αυτοκίνητο όπως η ασημί Mercedes-Benz E300e που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή – η οποία φλερτάρει απελπιστικά να με τα 5,0 μέτρα μήκους -, με το «βαρύ» αστέρι στη μάσκα του να προδίδει την υψηλή καταγωγή του, είναι δύσκολο να μην ξεκινήσεις την όποια αναφορά σου από το κομμάτι της πολυτελείας, η οποία είναι παραπάνω από εμφανής στο εσωτερικό του.
Και ναι, είναι πολυτελής, και ναι είναι ευρύχωρη η πλέον κλασική Mercedes - αυτή της σειράς Ε, που διαχρονικά έχει παίξει το ρόλο της λιμουζίνας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Αμφιβολία για αυτό δεν υπάρχει καμία, όπως επίσης δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την άνεση που απολαμβάνουν οδηγός και οι επιβάτες τόσο στα εμπρός, όσο και στο πίσω κάθισμα.
Είναι, λοιπόν, μία λιμουζίνα με όλη τη σημασία της λέξης η Mercedes-Benz E300e, όμως δεν είναι μόνο αυτό! Και μία ματιά στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών είναι αρκετή για να μπει το μυαλό μας σε κάποιες διαφορετικές σκέψεις… Γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο το οποίο χάρη σε ένα ισχυρότατο ηλεκτροκινητήρα 90 kW βρίσκεται να έχει στη διάθεσή του μία συνολική, συνδυασμένη ισχύ που φτάνει τους 320 ίππους (235 kW). Και είναι αυτή η ισχύς που κατεβάζει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα το χρόνο για 0-100 km/h.
Αξιοποιώντας τώρα την ύπαρξη της μπαταρίας του, αυτό το ευμέγεθες και βαρύ αυτοκίνητο - με βάρος που φτάνει τους σχεδόν δύο τόνους - μπορεί να κινηθεί για καμιά πενηνταριά χιλιόμετρα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του, χωρίς να καταναλώνει καύσιμο και χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, λοιπόν, ακόμα και αν η μπαταρία δεν είναι γεμάτη, η εκκίνηση γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα.
Η αίσθηση που εισπράττεις είναι παρόμοια με αυτή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ από κει και πέρα - και ανάλογα με το πώς και πόσο ο οδηγός πατάει το γκάζι - μπαίνει ή δεν μπαίνει στο παιχνίδι ο βενζινοκινητήρας. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η ροπή του βενζινοκινητήρα φτάνει τα 350 Nm και του ηλεκτροκινητήρα τα 440 Nm – και τη συνολική, συνδυασμένη ροπή να φτάνει τα εντυπωσιακά 700 Nm.
Έτσι εάν η μπαταρία είναι γεμάτη, είναι πολύ πιθανόν, εφόσον φυσικά οδηγεί κάνεις ήρεμα, να φτάσει στη δουλειά του και να γυρίσει χωρίς να έχει πάρει καθόλου μπροστά βενζινοκινητήρας. Ενώ αν για οποιοδήποτε λόγο χρειαστεί επιπλέον ισχύς τότε το πράγμα αλλάζει καθώς με το «σανίδωμα» του γκαζιού η επιτάχυνση είναι τέτοια ώστε ο τρόπος με τον οποίο κολλάει το σώμα σου στην πλάτη του καθίσματος να σε εντυπωσιάζει. Σημειώνουμε ότι ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας σε οικιακή παροχή 2,3 kW φτάνει τις πέντε ώρες, αλλά μειώνεται σε μεγαλύτερη ισχύ (Wallbox 7,4 kW) σε 1,5 ώρα.
Κάπου εδώ έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για το πώς μπορεί να οδηγηθεί αυτό το μεγάλο αυτοκίνητο. Γιατί είναι αλήθεια ότι από μία λιμουζίνα δεν περιμένεις να στρίβει με τον τρόπο που είναι ικανή να στρίψει η Ε-Class. Αρκεί να βρεις την κατάλληλη διαδρομή για να νιώσεις την ευχάριστη έκπληξη μιας οδικής συμπεριφοράς που χαρακτηρίζεται εξαιρετική, με το τιμόνι να προσφέρει σωστή αίσθηση, τα ισχυρά φρένα να τιμούν την παράδοση της Mercedes και το 9αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 9G-TRONIC να έχει τέτοιο τρόπο λειτουργίας, που να απομακρύνει οποιαδήποτε σκέψη για χρήση της δυνατότητας χειροκίνητων σειριακών αλλαγών.
Ενώ παράλληλα έχεις και τον διακόπτη Dynamic να σου επιτρέπει με την αντίστοιχη επιλογή προγράμματος (επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης Individual, Comfort, Sport και Electric) να μεταβάλεις κάποιες βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου επενεργώντας σε κινητήρα, σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρονικά ή και να επιλέξεις την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Σημειώνουμε ότι οδηγήσαμε την έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς, όμως υπάρχουν διαθέσιμες και τετρακίνητες εκδόσεις “4MATIC”.
Και καθώς ήδη ζούμε την ψηφιακή εποχή της αυτοκίνησης, η Mercedes, έχοντας ήδη υψηλής απόδοσης συστήματα υποβοήθησης και πάσης φύσεως άλλα ηλεκτρονικά «αξεσουάρ» στη διάθεσή της, φρόντισε να εφοδιάσει τη νέα E-Class με την επόμενη γενιά τους. Εδώ μιλάμε για ενεργή υποβοήθηση τυφλής γωνίας, υποβοήθηση ελιγμών και προηγμένο πακέτο παρκαρίσματος, το σύστημα infotainment MBUX με φωνητικές εντολές και ένα σωρό άλλα που συγκροτούν έναν εντυπωσιακό κατάλογο από high-tech αξεσουάρ.
Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας στην υβριδική Mercedes δεν μπορούμε να μην πούμε ότι υπάρχει κάτι σε αυτό το αυτοκίνητο που δεν μας άρεσε - και αυτό είναι το «σκαλοπάτι» που υπάρχει στον κατά τα άλλα μεγάλο χώρο αποσκευών. Πρόκειται για κάτι το οποίο αφενός περιορίζει χωρητικότητα και αφετέρου μειώνει την πρακτικότητα του πορτμπαγκάζ. Ωστόσο αυτό δεν αρκεί για να «σκιάσει» τις πολύ θετικές εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς από τη συμβίωσή του με το αυτοκίνητο που δεν παύει να προσφέρει ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό και να μεταφέρει, σε μικρές ή μεγάλες αποστάσεις, ατσαλάκωτους τους επιβάτες του.