«Πατώντας» σε μια πρόσφατη ανακοίνωση του Automobile Club de l'Ouest (ACO), του διοργανωτή του περίφημου 24ωρου αγώνα στο Le Mans, ότι πρόκειται να επιτραπεί σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου να ανταγωνιστούν - εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου - στην κατηγορία υδρογόνου του συγκεκριμένου αγώνα η TOYOTA GAZOO Racing προχωρεί στην αποκάλυψη του "GR H2 Racing Concept" στο Le Mans.
Σε συνέντευξη Τύπου του Automobile Club de l'Ouest (ACO) στο Circuit de la Sarthe στη δυτική Γαλλία στις 9 Ιουνίου, ο Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation Akio Toyoda αποκάλυψε για πρώτη φορά το πρωτότυπο αγωνιστικό όχημα με κινητήρα υδρογόνου "GR H2 Racing Concept", που εξελίχθηκε με το σκεπτικό του μελλοντικού ανταγωνισμού που αναμένεται να προκύψει με βάση την ανακοίνωση του ACO. Μιλώντας λοιπόν στη συνέντευξη Τύπου, ο Toyoda συνεχάρη τον ACO για τη συμπλήρωση 100 χρόνων του περίφημου αγώνα αντοχής “24 Heures du Mans” (24 Hours of Le Mans) και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για την ευκαιρία να βελτιώσει τα αυτοκίνητα μέσω της συμμετοχής στον αγώνα.
Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτή ότι η Toyota αγωνίζεται με μία Corolla εφοδιασμένη με κινητήρα υδρογόνου στο πρωτάθλημα Super Taikyu της Ιαπωνίας, από τον 3ο γύρο της σεζόν 2021 και αγωνίστηκε με το ίδιο αυτοκίνητο στο IDEMITSU 1500 SUPER ENDURANCE 2022 στο Chang International Circuit της Ταϊλάνδης τον Δεκέμβριο του 2022. Δοκιμάζοντας και βελτιώνοντας τις τεχνολογίες της στο σκληρό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού και με «ομοϊδεάτες» συνεργάτες εντός και εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, επιταχύνει τις προσπάθειές της για παραγωγή, μεταφορά και χρήση υδρογόνου, έχοντας στόχο την υλοποίηση μιας κοινωνίας ουδέτερης από εκπομπές άνθρακα. Η Toyota σκοπεύει να προωθήσει περαιτέρω τέτοιες προσπάθειες για τη δημιουργία ολοένα καλύτερων αυτοκινήτων που προκύπτουν από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και την υλοποίηση μιας κοινωνίας ουδέτερης από εκπομπές άνθρακα, ενώ ανυπομονεί παράλληλα να ανταποκριθεί στην πρόκληση μιας νέας γενιάς αγώνων Le Mans 24.
Το "GR H2 Racing Concept" εκτέθηκε στο "H2 Village" της ACO στον χώρο του Le Mans κατά τη διάρκεια του αγώνα (από την Παρασκευή 9 έως την Κυριακή 11 Ιουνίου).
Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, μιλώντας σχετικά με το event κατέστησε σαφές ότι η μεγάλη ιαπωνική εταιρία θεωρεί ότι υπάρχει μέλλον για τους αγώνες μηδενικών ρύπων, με τη συμμετοχή αυτοκινήτων όπως το Toyota GR H2 Racing Concept μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα συγχαρητήριά μου στην ACO, και σε όλους τους εμπλεκόμενους, για την 100η επέτειο του Le Mans. Το Le Mans είναι ένα μέρος όπου όχι μόνο αγωνιζόμαστε σε έναν από τους πιο διάσημους αγώνες στον κόσμο, αλλά ένα μέρος όπου μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όρια της τεχνολογίας - ένα μέρος όπου μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε το μέλλον. Είμαστε ευγνώμονες στην ACO και στο Le Mans για την παροχή αυτής της μοναδικής ευκαιρίας να μοιραστούμε τις προσπάθειές μας με τον κόσμο.
Ο στόχος μου είναι να επιτύχω ουδετερότητα άνθρακα στα μηχανοκίνητα αθλήματα χωρίς να θυσιάσω τίποτα όσον αφορά τις επιδόσεις ή τον ενθουσιασμό.
Ανυπομονούμε για το νέο μας αγωνιστικό αυτοκίνητο GR H2 εν όψει της νέας κατηγορίας Le Mans H2 στο μέλλον.
Ο ήχος, η ροπή, τα δυναμικά χαρακτηριστικά, είναι όλα εκεί. Όχι μόνο ξανα-φανταζόμαστε το αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά το κάνουμε με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αυτό για τα επόμενα 100 χρόνια καρό σημαιών!”
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της ACO Pierre Fillon αναφέρθηκε στη σημασία της παρουσίασης του Toyota GR H2 Racing Concept λέγοντας ότι «αυτή η 9η Ιουνίου 2023 είναι ένα ορόσημο στην ιστορία των 24 ωρών του Le Mans και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA: ένας κατασκευαστής και ποιος κατασκευαστής, το νούμερο ένα στον κόσμο, μόλις παρουσίασε το δικό του project Hydrogen Endurance. Πριν από 100 χρόνια, η ACO δημιούργησε τον 24ωρο αγώνα του Le Mans, ένα πραγματικό τεχνολογικό εργαστήριο για αυτοκίνητα σε πλήρη ανάπτυξη. Σήμερα, η κινητικότητα ζει μια επανάσταση, αυτή της ενεργειακής μετάβασης και οι 24 ώρες του Le Mans συμμετέχουν στην αναζήτηση βιώσιμων τεχνολογιών. Η ACO προωθεί το υδρογόνο -έναν ασφαλή και αποδοτικό φορέα ενέργειας- από το 2018, με τα MissionH24 και GreenGT. Αυτή η μέρα είναι ένα νέο κρίσιμο βήμα για τη δημιουργία της κατηγορίας Υδρογόνου στις 24 ώρες του Le Mans. Για άλλη μία φορά, οι αγώνες αντοχής επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους στη βιώσιμη κινητικότητα, σύμφωνα με τους παίκτες του αυτοκινήτου. Θα ήθελα να χαιρετίσω αυτή την πρόκληση της Toyota, το όραμα αυτών των ανδρών και γυναικών.» Και απευθυνόμενος στον Akio Toyoda κατέληξε λέγοντας ότι «παρουσιάζοντας επίσημα αυτό το project υδρογόνου σήμερα, άφησες το στίγμα σου στην ιστορία των 24 ωρών του Le Mans.»
Κλείνοντας σημειώνουμε ότι η Toyota δεν ανακοίνωσε ιδιαίτερες τεχνικές λεπτομέρειες λεπτομέρειες για το GR H2 Racing Concept πέραν του μήκους 5.100 mm, του πλάτους 2.050 mm και της ανακοίνωσης ότι ο θερμικός κινητήρας υδρογόνου συνεργάζεται με κάποιο υβριδικό σύστημα.