Με diesel είναι πιο καλά: Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 hp (δοκιμή)

Με diesel είναι πιο καλά: Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 hp (δοκιμή)

Ένα μικρό και όμορφο γαλλικό αυτοκίνητο έρχεται να αποδείξει – και αυτό με τη σειρά του – ότι οι πετρελαιοκινητήρες εξακολουθούν να δίνουν το παρών και στην κατηγορία των σουπερμίνι εξασφαλίζοντας ασυναγώνιστη οικονομία, η οποία στην περίπτωση του Citroen C3 συνδυάζεται και με ανυπέρβλητη άνεση. 

Προφανώς η εμφάνιση είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του μικρού Citroen, ιδιαίτερα στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου άσπρου με κόκκινη οροφή αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή. Είναι όμορφο απέξω, είναι όμορφο και μέσα, με αυτά τα χαρακτηριστικά καθίσματα της Citroen που νιώθεις ότι είναι αναπαυτικά πριν ακόμα καθίσεις επάνω τους: είναι απαλά στην όψη, απαλά και στην αφή - και είναι βέβαια και όμορφα.

Από την άλλη μεριά, το τρίπτυχο του τίτλου της δοκιμής μας συμπληρώνεται από την οικονομία και χαμηλή κατανάλωση που εξασφαλίζει ο κινητήρας diesel των 100 ίππων. Και μπορεί η μέγιστη ισχύς να μην σε κάνει να πανηγυρίζεις όταν διαβάζεις τις προδιαγραφές του C3, όμως οδηγώντας το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή είναι υπεραρκετή γιατί συνδυάζεται με την αυξημένη ροπή που αναπόφευκτα συνοδεύει κάθε πετρελαιοκινητήρα. Το Citroen C3 λοιπόν κινείται σβέλτα - και αυτό το καταλαβαίνεις πολύ πιο έντονα σε κάποια ανηφορική διαδρομή όπου εκπλήσσεσαι με τον τρόπο το αυτοκίνητο «τραβάει» ακόμα και φορτωμένο.

 

Και αν θέλουμε να μιλήσουμε για τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου συστήματος κίνησης θα λέγαμε ότι αυτός ο κινητήρας πασπαρτού είναι ένας από τους πλέον επιτυχημένους κινητήρες του group PSA (ή αν θέλετε του ευρύτερου πλέον ομίλου που ακούει στο όνομα Stellantis) και κινεί με επιτυχία αρκετά – και μάλιστα μεγαλύτερα σε μέγεθος μοντέλα – σε εκδόσεις με διαφορετική απόδοση ισχύος που φτάνει μέχρι τα 130 άλογα.

Στην περίπτωσή μας ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει έναν απίστευτο απίστευτα εύχρηστο επιλογέα που κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων παιχνιδάκι. Μπορεί λοιπόν να μην προσφέρει την άνεση που προσφέρει ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ωστόσο μπορούμε άνετα να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πλέον φιλικά στον οδηγό χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων.

Ο τομέας της άνεσης τώρα, δεν εξαρτάται μόνο από τα αναπαυτικά καθίσματα αλλά και από την τυπικά γαλλική ανάρτηση με την απίστευτη απορροφητικότητα που στην καθημερινότητά σου επιτρέπει να μην αντιλαμβάνεσαι τη συντριπτική πλειοψηφία των αντιξοοτήτων του οδοστρώματος που συναντάς στην πορεία σου.

Ενδεχομένως για αυτούς που θα ήθελαν κάτι πιο σπορ σε αίσθηση η ανάρτηση αυτή να φανεί σχετικά μαλακή - και δεν θα έχουν άδικο. Ωστόσο για κάποιον ο οποίος θέλει να μετακινείται όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστα δεν νομίζουμε ότι υπάρχει κάτι καλύτερο από το Citroen C3 στην κατηγορία.

Τέλος, στο κομμάτι των χώρων, το οποίο και συνδέεται – και αυτό – με την άνεση, μπορεί οι χώροι που προσφέρει το Citroen C3 να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας αλλά εν πάση περιπτώσει μπορούν να μετακινήσουν μία οικογένεια με άνεση επιτρέποντας και σε μεγαλόσωμους ενηλίκους να καθίσουν στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν ψηλό οδηγό, έστω και αν δεν έχουν ιδιαίτερο αέρα για τα γόνατα τους.

Απλώς παρκές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου το πορτμπαγκάζ έρχεται να ενταχθεί σε ένα σύνολο που προσφέρει μία ομοιομορφία, μία ομοιογένεια και να είναι τελικά αυτό που περιμένουμε από ένα «σουπερμίνι», ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας «B» (Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, Volkswagen Polo κλπ.) ως προς τις μεταφορικές του δυνατότητες.

Στο κομμάτι της οικονομίας τα λέει όλα τα trip computer- και είναι τελικά που δείχνει μία κατανάλωση που είναι αντίστοιχη αυτo;y που περιμένει κανείς από ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Το Citroen C3 δεν δυσκολεύεται μέσα στην Αθήνα να πλησιάσει απειλητικά τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση μειώεται ακόμα περισσότερο και δεν δυσκολεύεσαι να δεις ένδειξη αρκετά κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Κατά συνέπεια το C3 αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή για εκείνους που ενώ δεν έχουν τις τεράστιες ανάγκες σε χώρους και χρειάζονται ένα «συγκρατημένων» διαστάσεων και ευέλικτο αυτοκίνητο, ενώ από την άλλη μεριά κάνουν αρκετά χιλιόμετρα γράφοντας μπόλικα χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Αυτοί θα εκτιμήσουν αφάνταστα το προσόν της χαμηλής κατανάλωσης του διαθέτει το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο, χωρίς φυσικά να πάψουν να απολαμβάνουν και το δυνατό του «τράβηγμα», αλλά και την χαρακτηριστικά γαλλική ανάρτηση. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.700 ευρώ. Στα υπέρ και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.