Το να πεις ότι η Maserati MC20 είναι πανέμορφη είναι προφανώς περιττό όταν μπορείς απλώς να παραθέσεις τις φωτογραφίες του λευκού, πολυτελούς κουπέ με το εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα. Σχεδιασμένη 100% στη Μόντενα και κατασκευασμένη 100% στην Ιταλία, η MC20 (όπου το MC αντιστοιχεί στο Maserati Corse και το 20 στο 2020, το έτος της παγκόσμιας πρεμιέρας του νέου μοντέλου) και την έναρξη της εταιρίας) είναι η Maserati της νέας εποχής που χαρακτηρίζεται από πρωτόγνωρα υψηλή – πλήρως ιταλική - τεχνολογία.
«Καρδιά» του νέου μοντέλου, που παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό εν μέσω πανδημίας, είναι ο νέος κινητήρας Nettuno (Ποσειδών), ένας 3,0 λίτρων V6 υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που χάρη στους 630 ίππους του και τη ροπή των 730 Nm δεν έχει πρόβλημα να «προσφέρει» επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 2,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 325 χιλιόμετρα την ώρα! Ένας κινητήρας-κόσμημα ορατός δια γυμνού οφθαλμού, καθώς είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου, πίσω από τον οδηγό και κάτω από της γυάλινη ράχη της Maserati, ο οποίος σηματοδοτεί την επιστροφή της ιταλικής εταιρίας στην παραγωγή των δικών της μονάδων ισχύος, μετά από ένα διάλειμμα που κράτησε πάνω από 20 χρόνια.
Και αν αναρωτηθείτε πώς είναι δυνατό να μετατρέπεται σε πύραυλος ένα τέτοιο αυτοκίνητο με “μόνο” 630 ίππους (κάτω από τα 3,0 δεύτερα κατεβάζουν το 0-100 km/h supercars που φλερτάρουν με τους 800+ ίππους) την απάντηση θα τη βρείτε στο βάρος: η MC20 είναι ένα εξαιρετικά ελαφρύ (για τα δεδομένα της κατηγορίας) αυτοκίνητο με βάρος κάτω από 1.500 κιλά, με αποτέλεσμα να έχουμε μία εξαιρετική αναλογία βάρους / ισχύος, μόλις 2,33 kg/hp. Το ρεκόρ αυτό επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση στο έπακρο των ανθρακονημάτων.
Για να έχετε, τώρα, ένα μέτρο σύγκρισης θα πρέπει να σας πούμε ότι για ένα τυπικό, ιταλικό οικογενειακό αυτοκίνητο όπως το Fiat Tipo 1.6 Multijet, με πετρελαιοκινητήρα 130 hp, η αντίστοιχη αναλογία είναι 10,58 kg/hp. Βλέπουμε, δηλαδή, ότι κάθε «άλογο» κουβαλά σχεδόν το πενταπλάσιο βάρος – αυτό τη στιγμή που οι επιδόσεις δεν είναι καθόλου κακές για ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Όσο για τον Nettuno, τον πρώτο κινητήρα σε αυτό το νέο κεφάλαιο της ιστορίας της Maserati, είναι ένας turbo V6 που ενσωματώνει την τεχνολογία MTC (Maserati Twin Combustion), το πρωτοποριακό σύστημα καύσης που αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρία και έχει ήδη κατοχυρωθεί με διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Το MTC περιλαμβάνει έναν παθητικό «προθάλαμο» καύσης που επικοινωνεί με οπές με τον κυρίως θάλαμο, δύο μπουζί και σύστημα τροφοδοσίας διπλού (έμμεσου και άμεσου) ψεκασμού που λειτουργεί υπό πίεση 350 bar. Πρόκειται για τεχνολογία προερχόμενη από τη φόρμουλα 1.
Το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων, η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα όπου υπάρχει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ η ανάρτηση μπρος-πίσω αποτελείται από διπλά ψαλίδια – κάτι απολύτως αναμενόμενο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Το εσωτερικό είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του οδηγού, ο οποίος είναι ο απόλυτος άρχοντας στο «πιλοτήριό» του, έχοντας απέναντί του ένα ταμπλό εφοδιασμένο με δύο οθόνες 10 ιντσών, εκ των οποίων η μία εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και η άλλη είναι αφιερωμένη στο σύστημα πολυμέσων Maserati (MIA). Μεταξύ δε των χειριστηρίων που έχει στη διάθεσή του βασικότατο ρόλο παίζει ο επιλογέας λειτουργίας οδήγησης. Διαθέσιμα είναι πέντε “modes” (GT, Wet, Sport, Corsa και ένα πέμπτο, ESC Off, το οποίο απενεργοποιεί τους αυτοματισμούς ελέγχους της πρόσφυσης) που προσαρμόζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις επιθυμίες του οδηγού και, φυσικά, τις οδικές συνθήκες.
Το MC20 σχεδιάστηκε στη Μόντενα - σε περίπου 24 μήνες - και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Viale Ciro Menotti, όπου τα μοντέλα της Maserati κατασκευάζονται για περισσότερα από 80 χρόνια. Η νέα γραμμή παραγωγής δημιουργήθηκε στο ιστορικό εργοστάσιο, στους χώρους όπου συναρμολογούνταν τα μοντέλα GranTurismo και GranCabrio μέχρι τον Νοέμβριο του 2019,. Ο κινητήρας Nettuno θα κατασκευάζεται επίσης στη Μόντενα, στο νεοσύστατο Εργαστήριο Μηχανών της Maserati.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι οι ισχυρές οπτικές αναφορές του νέου μοντέλου στην MC12, το αυτοκίνητο που σηματοδότησε την επιστροφή της Maserati στου αγώνες, το 2004, δεν είναι τυχαίες, αφού όπως και ο προκάτοχός της, η MC20 είναι βέβαιο ότι μπει στον κόσμο των αγώνων.
Και για να επιστρέψουμε στο βραβείο design, από το οποίο ξεκινήσαμε, σημειώνουμε ότι τα Red Dot Awards είναι ένας ετήσιος, διεθνής διαγωνισμός σχεδίασης που διοργανώνεται από το Design Zentrum Nordrhein Westfalen στη Γερμανία. Τα Red Dot Awards αξιολογούν και επιλέγουν τα πιο συναρπαστικά, λειτουργικά, ευφυή, καινοτόμα προϊόντα από όλο τον κόσμο, από το 1955. Κάθε χρόνο, μια κριτική επιτροπή 50 διεθνών εμπειρογνωμόνων επιλέγει προϊόντα σε σχεδόν πενήντα διαφορετικές κατηγορίες, από μόδα έως αξεσουάρ και από έπιπλα έως οχήματα. Πρόκειται δε για θεσμό ευρύτερης εμβέλειας και αξίας.