Το πρωτότυπο Lancia Pu+Ra HPE που περιμέναμε από καιρό και παρουσίασε επιτέλους η φημισμένη ιταλική εταιρία σηματοδοτεί το πέρασμα σε μια νέα εποχή η οποία φέρει έντονο το στίγμα της εν γένει ηλεκτροκίνησης και των μηδενικών ρύπων.
Συγκαταλέγεται αναμφίβολα στις εταιρίες που δικαιούνται τον χαρακτηρισμό ιστορική, για να μην πούμε θρυλική, η Lancia αφού όχι μόνο κατάφερε να αφήσει το αποτύπωμά της στην αγορά αυτοκινήτου με μοντέλα που αγαπήθηκαν πολύ από το κοινό (με πλέον χαρακτηριστική την περίπτωση του Ypsilon, αλλά και της Delta), αλλά και να γράψει τις δικές της σελίδες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αποκομίζοντας ουκ ολίγες δάφνες – και στο σημείο αυτό δεν μπορεί κανείς να μην αναφέρει τη Lancia Delta Integralle, αλλά και τη Lancia Stratos. H τελευταία μάλιστα είναι αυτή που δώρισε τα πίσω στρογγυλά φωτιστικά σώματά της στο πρωτότυπο Lancia Pu+Ra HPE, που αποτελεί αφενός δείγμα της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρίας και αφετέρου προπομπό της νέας, εξηλεκτρισμένης γκάμας των μοντέλων της.
Και αποτελεί το Lancia Pu+Ra HPE το όραμα της μάρκας για την εξηλεκτρισμένη εποχή: είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με στόχο αυτονομία άνω των 700 χλμ., χρόνο φόρτισης λίγο πάνω από 10 λεπτά και κατανάλωση ενέργειας μικρότερη των 10 kWh ανά 100 χλμ. Το Lancia Pu+Ra HPE είναι ένα πρακτικό και αεροδυναμικό αυτοκίνητο εφοδιασμένο με μια σειρά αεροδυναμικών στοιχείων για ελαχιστοποίηση της αντίστασης, ενώ ειδικά για το αυτό το πρωτότυπο η Goodyear κατασκεύασε ένα πρωτότυπο ελαστικό που ενισχύει περαιτέρω την αποδοτικότητα του μοντέλου σε επίπεδο αεροδυναμικής και αντίστασης κύλισης.
Το Lancia Pu+Ra HPE αποτελεί επίσης τη φυσική εξέλιξη του Lancia Pu+Ra Zero, του σχεδιαστικού μανιφέστου της μάρκας που παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Και βέβαια, το Lancia Pu+Ra HPE είναι η σχεδιαστική βάση, πάνω στην οποία θα βασιστούν τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Lancia.
Σημειώστε ότι το όνομα Pu+Ra HPE προέρχεται: από τη νέα σχεδιαστική “Pure” (καθαρή) και “Radical” (καινοτόμα) γλώσσα της μάρκας και το HPE (High Performance Electric) σηματοδοτεί ένα αυτοκίνητο που είναι φιλικό προς το περιβάλλον, γεμάτο πάθος και παράλληλα τεχνολογικά προηγμένο. Η Lancia χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το ακρωνύμιο HPE τη δεκαετία του 1970 με τη Lancia Beta, με τα τρία γράμμα τότε να προέρχονται από τις λέξεις High Performance Estate.
Οι πρωτιές του Lancia Pu+Ra HPE δεν σταματούν όμως στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, καθώς έχουμε να κάνουμε με το πρώτο αυτοκίνητο που αντλεί στοιχεία έμπνευσης από το χώρο των επίπλων, χάρη και στη συνεργασία με το διάσημο Ιταλικό οίκο Cassina. Παράλληλα, το Lancia Pu+Ra HPE είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα εικονικής διάδρασης S.A.L.A., με το οποίο θα είναι εφοδιασμένο και το νέο Ypsilon. Με το S.A.L.A., η Lancia θα αποτελεί την πρώτη μάρκα του Ομίλου Stellantis, η οποία θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες Chameleon και TAPE (Tailored Predictive Experience), μέσω των οποίων ο χρήστης με ένα μόνο κουμπί ή με φωνητικές εντολές θα μπορεί να διαμορφώνει, γρήγορα και εύκολα, το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου (ήχο, κλιματισμό, φωτισμό, κτλ.).
Η Lancia στοχεύει επίσης σε μια νέα εκδοχή της βιωσιμότητας (sustainability) που θα συνδυάζεται αρμονικά με το στιλ ή, όπως αναφέρει η ιταλική μάρκα, το Systylenability (από τις λέξεις “style” και “sustainability”). Το Lancia Pu+Ra HPE αποτελεί την πρώτη έκφραση αυτής της φιλοσοφίας που θα την οδηγήσει στα επόμενα χρόνια, όπου σύμφωνα με το δεκαετές στρατηγικό πλάνο της μάρκας, το 70% των επιφανειών που θα ακουμπά ο χρήστης θα είναι κατασκευασμένες από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Για αυτό το λόγο θα χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα το φυσικό μαλλί, ή το ειδικό βελούδο με πιστοποίηση GreenGuard® που διασφαλίζει ότι το υλικό έχει παραχθεί με μεθόδους που έχουν χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.
Και όπως λέμε στα… ελληνικά “last but not least” η Lancia ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει το νέο Ypsilon το 2024 και σε αμιγώς ηλεκτρικές, και σε υβριδικές εκδόσεις. Από το 2026 η μάρκα θα λανσάρει μόνο πλήρως ηλεκτρικά νέα μοντέλα, ενώ από το 2028, χρονιά που θα παρουσιαστεί και η νέα Delta, η Lancia θα διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το νέο Ypsilon θα είναι το πρώτο μοντέλο της Lancia που θα εφοδιάζεται με το σύστημα S.A.L.A., το οποίο θα βασίζεται στις τεχνολογικές πλατφόρμες της Stellantis, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα κάθε μάρκα να διαμορφώνει τα χαρακτηριστικά του συστήματος σύμφωνα με τις απαιτήσεις της.