Το Kia Sportage είναι - και - το δικό μου αυτοκίνητο της χρονιάς 2023

Το Kia Sportage είναι - και - το δικό μου αυτοκίνητο της χρονιάς 2023

Ο καινούργιος χρόνος βρίσκει ένα πολύ όμορφο κορεατικό SUV, το Kia Sportage, να έχει κατακτήσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο του 2023» στα βραβεία του καθιερωμένου, πλέον, θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» - ένα αποτέλεσμα κόντρα σε κάποια στερεότυπα. Το γιατί συνέβη αυτό έχει το δικό του ενδιαφέρον, ιδιαίτερα αν κανείς το δει από την πλευρά του μέλους της κριτικής επιτροπής…

Για δεύτερη συνεχή χρονιά ένα μοντέλο του μεγάλου ομίλου της Hyundai – το Kia Sportage - κατακτά την ανώτατη διάκριση στη χώρα μας, στο θεσμό του Αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα. Προφανώς δεν πρόκειται για σύμπτωση ούτε για τυχαίο γεγονός. Οι κορεάτες έχουν να επιδείξουν μία σταθερά ανοδική πορεία στην αγορά αυτοκινήτου σε ολόκληρο τον κόσμο - και στην Ευρώπη, όπου προσφέρουν ανταγωνιστικότατα πλέον μοντέλα, συλλέγοντας ένα πλήθος βραβείων. Δεν πρέπει κατά συνέπεια να παραξενευόμαστε από το γεγονός ότι οι 25 δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου μεταξύ των οποίων και ο υπογράφων* ανέδειξαν το Kia Sportage, το ομολογουμένως όμορφο SUV της KIA στην κορυφή του φετινού διαγωνισμού.

Τα τελικά αποτελέσματα είναι γνωστά, στην πρώτη θέση με 399 βαθμούς είχαμε το Kia Sportage, στη δεύτερη το Opel Astra με 276 και σε μικρή απόσταση, στην τρίτη θέση ισοψήφησαν η BMW X1 και το Peugeot 308. Ένα αποτέλεσμα μάλλον λογικό, με βάση τη γνωστή συγγένεια των Opel Astra και Peugeot 308. Η αλήθεια είναι ότι από την δεύτερη θέση και πίσω, οι διαφορές στη βαθμολογία ήταν σχετικά μικρές: από τους 201 βαθμούς του Skoda Fabia που βρέθηκε στην τελευταία θέση, μέχρι τους 276 του Astra που βρέθηκε στη δεύτερη θέση έχουμε μια απόσταση μόνον 75 βαθμών, όταν το Kia Sportage βρέθηκε στην κορυφή με μια διαφορά 123 βαθμών.

Αυτό επιτρέπει σε κάποιον να πει ότι έχουμε αναμφισβήτητα τον καλύτερο μεταξύ άξιων αντιπάλων. Εξάλλου, συχνά-πυκνά οι άνθρωποι που συμμετέχουν στο θεσμό, η κριτική επιτροπή των 25 δημοσιογράφων του ειδικού τύπου στη χώρα μας, δεν παύουν να τονίζουν ότι η κατάταξη δεν δείχνει τον καλύτερο και τον χειρότερο – μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για το top-10 του 2022, τα καλύτερα της χρονιάς που έφυγε.

Μιλώντας σε πρώτο πρόσωπο, οφείλω να ομολογήσω ότι από την πλευρά μου έδωσα και εγώ τους τους περισσότερους πόντους (14) στη σχετική ψηφοφορία ακριβώς στο Kia Sportage εκτιμώντας τον πληθωρικό χαρακτήρα των προσόντων του. Προσέξτε, λοιπόν, το εντελώς νέο Kia Sportage είναι και όμορφο (αν και ομολογουμένως όταν το είχαμε πρωτοδεί σε φωτογραφίες είχαμε αισθανθεί κάπως παράξενα, αφού εγκαινίαζε μία νέα εποχή για το design της Kia), και ευχάριστο στην οδήγηση είναι, και εντυπωσιακή ποιότητα κατασκευής διαθέτει, και μεγάλους χώρους για επιβάτες προσφέρει, και είναι πλούσια εξοπλισμένο, και προσφέρεται με 7 χρόνια πανευρωπαϊκή εργοστασιακή εγγύηση, και -επιπλέον- στην τιμή του τιμοκαταλόγου περιλαμβάνεται και 5 χρόνια δωρεάν service.

Είναι επίσης ένα μοντέλο που προσφέρεται σε μία ασυνήθιστα πλούσια γκάμα εκδόσεων που περιλαμβάνει και βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις - πάντα με την υποστήριξη της ήπιας 48 Volt υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και σε πλήρως υβριδική (HEV) έκδοση, η οποία χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς επίσης και σε επαναφορτιζόμενη (plug-in) υβριδική έκδοση που προσφέρει τη δυνατότητα απαλλαγής από τις επισκέψεις στο βενζινάδικο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Τα έχει λοιπόν όλα και τα προσφέρει σε μία σχετικά λογική τιμή το νέο Kia Sportage - που μην ξεχνάμε ανήκει στην ανερχόμενη δημοφιλή ευρύτερη κατηγορία των SUV.

Στη δεύτερη θέση δεν δίστασα να τοποθετήσω ένα κάπως ακριβό για τα ελληνικά δεδομένα μοντέλο, τη νέα BMW X1, η οποία ομολογώ ότι με εντυπωσίασε – και αν δε ανήκε σε premium μάρκα, κάτι που σημαίνει ότι απευθύνεται σε ένα πιο «ευκατάστατο» κοινό, θα ήταν πρώτη στην προτίμησή μου. Είναι ένα ισορροπημένο, σβέλτο (ακόμα και στη βασική του έκδοση) και πολυτελές SUV που τα έχει όλα – και επιπλέον προσφέρει στον κάτοχό της τη λεγόμενη «απόλαυση της οδήγησης» με τον τρόπο που η βαυαρική εταιρία γνωρίζει…

Ενώ στην τρίτη θέση τοποθέτησα το μοναδικό σουπερμίνι της δεκάδας, το Skoda Fabia, το οποίο θεωρώ ότι αποτελεί μια πολύ λογική επιλογή για κάποιον που ψάχνει μια compact πρόταση η οποία μπορεί να παίξει και το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Και καθώς το Fabia προσφέρει κορυφαίους στην κατηγορία του χώρους για επιβάτες και αποσκευές συνδυασμένους με αξιοπρεπείς επιδόσεις, μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο του μέσου Έλληνα. Οφείλω μάλιστα να σημειώσω ότι στην έκδοση με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των με τους 110 ίππους που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω πρόσφατα είναι και σχετικά σβέλτο, ενώ φορώντας τα φαρδιά (215/45 R17, κατηγορίας W) ελαστικά, που είναι προαιρετικός εξοπλισμός προσφέρει και πολύ καλή οδική συμπεριφορά.

Στον αστερισμό του Value for Money, τώρα, αναμφίβολα λάμπει το Dacia Jogger - μια πραγματικά μοναδική πρόταση, καθώς συγκεντρώνει και τα πλεονεκτήματα των ευρύχωρων πολυμορφικών (MPV), και τις δυνατότητες κίνησης των SUV, τις οποίες προσφέρει και σε επταθέσιες εκδόσεις – καθώς οι εσωτερικοί του χώροι είναι απλώς τεράστιοι. Και μπορεί η γκάμα του να μην είναι πολυπληθής είναι όμως τα Jogger που προσφέρονται στον Έλληνα αγοραστή κυριολεκτικά ένα και ένα, με το Crossover της Dacia να έρχεται και με εργοστασιακή εγκατάσταση υγραερίου, ρίχνοντας το κόστος κίνησης σχεδόν στο μισό. Στο Dacia Jogger έδωσα, λοιπόν, 11 ψήφους και το τοποθέτησα στην τέταρτη θέση, καθώς ο συνδυασμός μεγέθους/δυνατοτήτων το καθιστά εκτός από μοναδικό, και σχετικά «ειδικό» όχημα – για συγκεκριμένους χρήστες. Είναι το αυτοκίνητο που αγοράζει χωρίς δεύτερη σκέψη ο πολύτεκνος και ο λάτρης του κάμπινγκ…

Opel Astra, DS 4 και Peugeot 308 έχουν κοινές - γαλλικές - τεχνολογικές ρίζες και αποτελούν οπωσδήποτε ενδιαφέρουσες προτάσεις, σταθερά ευχάριστες στην οδήγηση, συνδυάζοντας παράλληλα την εμφάνιση με την άνεση. Και μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά τελικά με κέρδισε η γερμανική πρόταση του Groupe PSA (που εντάσσεται πλέον στον γίγαντα της Stellantis), το Opel Astra, καθώς βρήκα όχι μόνο το εσωτερικό του πιο όμορφο, αλλά και το συνδυασμό άνεσης/οδικής συμπεριφοράς οριακά καλύτερο – οπότε του έδωσα 10 βαθμούς, βάζοντας από 9 σε DS 4 kai Peugeot 308.

Εννέα βαθμούς έδωσα και στην πραγματικά πανέμορφη Alfa Romeo Tonale, με την εντυπωσιακή οδική συμπεριφορά και τους μεγάλους χώρους, η οποία όμως είναι αλήθεια ότι απευθύνεται και αυτή σε ένα πιο «ευκατάστατο» κοινό, ενώ στον πίνακα της δικής μου κατάταξης ακολουθεί το Toyota Yaris Cross, ένα καθόλα αξιόλογο και αξιόμαχο SUV, που διατίθεται και σε πλήρως υβριδικές εκδόσεις που ισοπεδώνουν την κατανάλωση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον.

Το γεγονός ότι τους λιγότερους βαθμούς (5) τους έδωσα στο Hyundai IONIQ 5 (στην τελευταία θέση της δικής μου κατάταξης) δεν σημαίνει ότι το ένα και μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της δεκάδας είναι το λιγότερο καλό - κάθε άλλο μάλιστα. Είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, ευρύχωρο και με χαμηλό κόστος κίνησης, ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα της παγκόσμιας αγοράς, το οποίο όμως με δεδομένη την περιορισμένη έκταση της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας δεν θα το πρότεινα ως ένα και το ένα και μοναδικό μεταφορικό μέσο για τον μέσο Έλληνα.

Θυμίζουμε ότι οι νικητές των προηγουμένων ετών στον θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι οι εξής:

*Ο ειδικός συνεργάτης του Liberal, Νίκος Λουπάκης, είναι ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» (έτος ιδρύσεως: 2006)