Το Kia Sportage είναι το νέο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Το κορεατικό SUV, που φέρει πλέον επισήμως τον τίτλο «Αυτοκίνητο του 2023» κέρδισε την προτίμηση της κριτικής επιτροπής σε πανηγυρική εκδήλωση, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 12 Δεκεμβρίου 2022, στο Domotel Kastri, με συμμετοχή στελεχών των εισαγωγικών εταιριών του κλάδου, εκπροσώπων φορέων και της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
Η αλήθεια είναι ότι η αντιπροσωπεία του Hyundai Group στη χώρα μας (Hyundai και Kia) έχει κάθε λόγο να πανηγυρίζει, αφού είναι η δεύτερη συνεχής χρονιά που αυτοκίνητο που εισάγει στη χώρα μας κατακτά τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Ο λόγος για Kia Sportage που ήρθε να πάρει τη σκυτάλη από το «αδελφό» Hyundai Tucson, το οποίο έχοντας κερδίσει την πρώτη θέση στην κατάταξη πριν από ένα χρόνο, είχε αναδειχθεί σε «Αυτοκίνητο του 2022». Το ενδιαφέρον είναι ότι παρόλο που τα δύο μοντέλα βασίζονται σε κοινά μηχανικά μέρη, το Kia Sportage κατάφερε να βγάλει έναν διαφορετικό χαρακτήρα, κερδίζοντας τις εντυπώσεις – και τελικά την πρώτη θέση, αφού αντιμετώπισε με επιτυχία έναν πολύ δυνατό ανταγωνισμό.
To κορεάτικο SUV συγκέντρωσε 399 βαθμούς, αφήνοντας πίσω του το Opel Astra με 276 βαθμούς και το BMW X1 με 258 βαθμούς. Στην τελική δεκάδα της φετινής φανερής ψηφοφορίας, συμμετείχαν επίσης τα Peugeot 308 (258 βαθμοί), DS 4 (239 βαθμοί), Toyota Yaris Cross (226 βαθμοί), Dacia Jogger (218 βαθμοί), Alfa Romeo Tonale (214 βαθμοί), Hyundai Ioniq 5 (211 βαθμοί) και Skoda Fabia (201 βαθμοί).
Τα αυτοκίνητα αξιολογήθηκαν με γνώμονα, κυρίως, τις ανάγκες και προτεραιότητες του μέσου οδηγού. Τα κριτήρια επιλογής αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, όπως επίσης το κόστος αγοράς και χρήσης.
Υπενθυμίζεται πως τα μέλη του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», είχαν συγκεντρωθεί στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, στις 5 Δεκεμβρίου 2022, όπου οδήγησαν για μια ακόμη φορά και τα 10 υποψήφια νέα μοντέλα της τελικής φάσης: Alfa Romeo Tonale, BMW X1, Dacia Jogger, DS 4, Hyundai Ioniq 5, Kia Sportage, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Fabia,Toyota Yaris Cross.
Η μεγάλη στιγμή στο Domotel Kastri
Η αυτοκίνηση αλλάζει, καθόσον η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής επιβάλλει μία μεγάλη στροφή στον τομέα της ενέργειας -και αυτό στο χώρο του αυτοκινήτου έχει τη μορφή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Παρά ταύτα, υπάρχει ακόμη δρόμος για την ολική μετάβαση στη χώρα μας και οι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου οφείλουν να καλύπτουν όλες τις πτυχές των εξελίξεων στον κλάδο, προκειμένου να ενημερώνουν έγκαιρα και έγκυρα την κοινή γνώμη.
Επί του προκειμένου αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος του συλλόγου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», Νίκος Λουπάκης, υπογραμμίζοντας το ρόλο του θεσμού και καθενός από τους 25 εκλέκτορες ξεχωριστά, ως «κριτών» του πλέον κατάλληλου για την ελληνική πραγματικότητα καινούργιου μοντέλου στη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο σύλλογος συμπληρώνει, ήδη, 16 έτη από την ίδρυσή του, ανανεώνεται, διαρκώς και πορεύεται στο μέλλον, με γνώμονα την εμπειρία, την αδιάκοπη γνώση και τη δημοσιογραφική δεοντολογία.
Σε παρέμβασή του, κατά την τελετή απονομής του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», ο τομεάρχης μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών όσον αφορά το οδικό δίκτυο στην Ελλάδα, προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότητα στις μετακινήσεις, σε περιβάλλον οικονομίας, ορθολογικής διαχείρισης πόρων και σύγχρονης αντίληψης ως προς την ασφαλή οδήγηση. Ο ίδιος ενέταξε την αυτοκίνηση σε ένα ευρύτερο κύκλο συνδυασμένων μεταφορών, ενώ, τόνισε τη σημασία της αγοράς αυτοκινήτου, που αποτελεί ένα δυναμικό κλάδο της οικονομίας και δήλωσε ότι θεωρεί σημαντικό να υπάρχει συνέχεια στην αντιμετώπιση του κλάδου, αλλά και του ευρύτερου χώρου των μεταφορών από πλευράς πολιτείας κατά την εναλλαγή των πολιτικών δυνάμεων στην κυβέρνηση.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας, Νίκος Τσάδαρης, ο οποίος ευχήθηκε να υπάρξουν καλύτερες ημέρες για την αγορά αυτοκινήτου, που διέρχεται άλλη μια δύσκολη περίοδο σε διεθνές επίπεδο, γεγονός το οποίο επηρεάζει στη χώρα μας, την επιχειρηματικότητα του κλάδου, συναφώς, τη δημοσιογραφία και τις θέσεις εργασίας.
Η έκπληξη της εκδήλωσης ήταν η παρουσία του Έλληνα σχεδιαστή αυτοκινήτων Σωτήρη Κωβού, του διεθνούς φήμης συμπατριώτη μας, οποίος μίλησε για τα επιτεύγματα της ειδικότητάς του και θύμισε με παραστατικό τρόπο πως εξελίσσονται τα αυτοκίνητα από την αρχική έμπνευση/ιδέα μέχρι την τελική παραγωγή τους.
Παρουσιάστρια της όλης βραδιάς ήταν η δημοσιογράφος και ηθοποιός, Ινώ Στεφανή. Διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν η εταιρία GCC. Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» ευχαριστεί για άλλη μια φορά ιδιαιτέρως τον κ. Χρήστο Αναστασιάδη για την ευγενική, όπως πάντα, παραχώρηση του χώρου του Αυτοκινητοδρομίου Μεγάρων για τις τελικές δοκιμές.
Υπενθυμίζεται ότι η διοργάνωση για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2023 είχε την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, αλλά και του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στην εκδήλωση επρόκειτο να απευθύνουν χαιρετισμό ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος και ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Αυγενάκης, οι οποίοι όμως δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν λόγω εκτάκτων υπηρεσιακών υποχρεώσεων.
Δυο λόγια για το Kia Sportage
Το Sportage παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993 και σήμερα, στην 5η γενιά του, ξεχωρίζει για το design του, την πρακτικότητά του, αλλά και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, ενώ βασικό πλεονέκτημά του είναι ότι προσφέρεται σε μια ιδιαίτερα ευρεία γκάμα που περιλαμβάνει σύνολα mild hybrid, full hybrid (HEV) και plug in hybrid (PHEV), κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια μετάδοσης που καλύπτουν ένα φάσμα ισχύος από 150 έως 265 ίππους. Η μακροσκελής λίστα των εκδόσεων είναι πραγματικά εντυπωσιακή και ασφαλώς αποτέλεσε έναν βασικό λόγο που το Sportage βρίσκεται στην τελική αυτή δεκάδα. Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τις 30.990 ευρώ, για την προσθιοκίνητη έκδοση με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, 150 ίππων και χειροκίνητη μετάδοση.
Το εσωτερικό του Sportage συνδυάζει πρακτικότητα, λειτουργικότητα και ευελιξία, καθώς «υποστηρίζεται» από ένα μεγάλο μεταξόνιο 2.680 mm. Το πλάτος του είναι 1.865 mm, το μήκος 4.515 mm και το ύψος 1.645 mm, με αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ. Η χωρητικότητα του τελευταίου φτάνει τα 591 λίτρα (VDA).
Τα προηγούμενα «Αυτοκίνητα της Χρονιάς για την Ελλάδα»
Από την ίδρυση του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» το 2006, μέχρι σήμερα τον τίτλο έχουν κατακτήσει τα παρακάτω μοντέλα: