Το γνωστό ρητό ταιριάζει γάντι στην περίπτωση του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου νέας γενιάς της Ford, καθώς η αμερικανική εταιρία είναι μεν από τους τελευταίους που μπαίνουν στον χορό της ενεργειακής μετάβασης της αυτοκίνησης, αλλά αυτήν την είσοδό της την πραγματοποιεί με ένα SUV πλήρως μηδενικών ρύπων που φαίνεται ικανό να βάλει την σφραγίδα του στο υπό διαμόρφωση τοπίο της ηλεκτροκίνησης.
Το όνομα Mustang είναι βέβαια «βαρύ» με παραπομπές σε ένα σπορ αυτοκίνητο-σύμβολο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και όχι μόνο σε αυτήν. Το δίπορτο κουπέ μοντέλο που εξακολουθεί να διακρίνεται ως το πλέον δημοφιλές της κατηγορίας παγκοσμίως, ακόμα και στις μέρες μας, αποκτά μια αδελφή ψυχή, που ακολουθώντας κυριολεκτικά και μεταφορικά το ρεύμα είναι ένα μηδενικών ρύπων SUV. Και αν κανείς ψάχνει να βρει κάποια οπτικά σημεία αναφοράς και αισθητικής συγγένειας, δεν έχει παρά να ρίξει μια ματιά στα πίσω φώτα και μετά στο προφίλ του αυτοκινήτου με την «χυτή» ράχη, που δείχνει πιο κουπέ απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι, χάρη στη διχρωμία της αεροτομής.
Οι άνθρωποι της Ford στην σημερινή δημοσιογραφική παρουσίαση (6/7/21) δεν είχαν πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν χαρακτηρισμούς όπως προηγμένο, ηλεκτρικό, gadget αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και προσφέρει κάτι παραπάνω στον τομέα της οδηγικής ευχαρίστησης.
Οι δύο ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό, μία μικρή 10,25’’ και μία μεγάλη 15,5’’ (όσο και η οθόνη ενός laptop!) δίνουν το στίγμα της νέας εποχής που εγκαινιάζει η Ford Mustang Mach-E, με την πρώτη να είναι λιτή μεν, αλλά άκρως χρηστική – και να εμφανίζει τις απαραίτητες κάθε φορά ενδείξεις σε μέγεθος ευανάγνωστο για όλες τις ηλικίες – και την ομολογουμένως εντυπωσιακότατη δεύτερη να μας βάζει σε μια άλλη διαδικασία για τη σχέση του αυτοκινήτου με τον οδηγό και τις δυνατότητες ελέγχου του πρώτου από τον δεύτερο.
Και αυτά που μπορεί να ελέγξει ο οδηγός δεν είναι λίγα, αφού η ηλεκτρική Mustang προσφέρει συστήματα που αγγίζουν τα όρια της αυτόνομης οδήγησης – και στο σημείο αυτό οφείλουμε να αντιγράψουμε από τον κατάλογο του στάνταρ εξοπλισμού τα εξής: ACC με Stop&Go – Αυτορρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας, Adaptive Cruise Control (ACC) με αυτόματη ακινητοποίηση και επανεκκίνηση, υποβοήθηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση Traffic Jam Assist (TJA) και υποβοήθηση διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας Lane Centering Assist (LCA). Όλα αυτά είναι που σου επιτρέπουν να ταξιδέψεις στον αυτοκινητόδρομο έχοντας χαλαρά τα χέρια στο τιμόνι, χωρίς να αγγίζεις ούτε φρένο ούτε γκάζι, αφού η σχετική υπολογιστική μονάδα φροντίζει πριν από σένα για σένα.
Το εσωτερικό είναι αρκετά ευρύχωρο και ποιοτικό, το πορτμπαγκάζ οριακά ικανοποιητικό (402 λίτρα) με βάση το μέγεθος του αυτοκινήτου (Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4713 Χ 1881 Χ 1625 mm), ωστόσο η Ford φρόντισε να μας εκπλήξει με μία ακόμα πρωτοτυπία, ένα δεύτερο πορτμπαγκάζ 81 λίτρων, στεγανό - τύπου «νεροχύτης» - όπως αυτό του Puma, κάτω από το εμπρός καπό. Ενώ άλλες, γνωστές πατέντες της εταιρίας, όπως αυτή της εύκαμπτης εταζέρας του πορτμπαγκάζ, που δεν χρειάζεται να την αφαιρέσεις από την πέμπτη πόρτα, δίνουν και εδώ το παρών.
Το ηχοσύστημα 10 ηχείων της B&O είναι το κερασάκι στην τούρτα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, μια ευπρόσδεκτη πολυτέλεια, ενώ τα προφίλ λειτουργίας του αυτοκινήτου που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός έχουν να κάνουν περισσότερο με την διάθεση για οδήγηση (μπορείς να βαρύνεις το τιμόνι ή να βελτιώσεις την απόκριση στο γκάζι) παρά με την ουσία, αφού εν τέλει αν «σανιδώσεις» θα νιώσεις ούτως ή άλλως την πλάτη σου να κολλάει στο πάτωμα. Βλέπετε, στην «χειρότερη» περίπτωση, αυτήν της έκδοσης με τον ένα κινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD), η Ford Mustang Mach-E προσφέρει στον οδηγό της 269 ίππους, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης με δύο κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD) – την οποία οδηγήσαμε εντός Αττικής στο πλαίσιο της παρουσίασης – η ισχύς φτάνει τους 351 ίππους.
Το τι την κάνεις όλη αυτήν την ισχύ είναι βεβαίως ένα καλό ερώτημα. Πάντως το σίγουρο είναι ότι αν θελήσεις να οδηγήσεις γρήγορα σε δρόμο με στροφές, θα βρεθείς αντιμέτωπος με μια φιλικά σπορ συμπεριφορά, που αφήνει ελαφρώς το πίσω μέρος να μετατοπιστεί, τόσο όσο χρειάζεται για να «βάλεις» το αυτοκίνητο εκεί που θέλεις εσύ, μέχρι να έρθει η στιγμή να σεβαστείς το καλά κρυμμένο βάρος του αυτοκινήτου που ξεπερνά τους 2 τόνους (και παρόλα αυτά η Ford Mustang Mach-E είναι το ελαφρύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας). Με αυτόν τον τρόπο η ηλεκτρική Mustang στέκεται αντάξια του DNA της Ford που έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, πρακτικά σε όλα της τα μοντέλα, ακόμα και στα πλέον προσιτά, όπως το Fiesta. Από και πέρα δύσκολα θα διατυπώσεις για την ευστάθεια του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο, όπου το αυτοκίνητο αποδεικνύεται άψογο.
Στο φλέγον ζήτημα της αυτονομίας τώρα η Ford έρχεται να απαντήσει προσφέροντας το νέο της ηλεκτρικό SUV με τη δυνατότητα επιλογής δύο μπαταριών, χωρητικότητας 75 kWh και 98 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 68 kWh και 88 kWh, αντίστοιχα) που ανάλογα με την έκδοση προσφέρουν αυτονομία 410 έως 540 χιλιόμετρα, βάσει των επίσημων προδιαγραφών. Στην πράξη, η αλήθεια είναι ότι αν σεβαστείς τα όρια ταχύτητας αυτήν την αυτονομία μπορεί και να την πετύχεις (σίγουρα θα την πλησιάσεις) – και το λέμε αυτό βασιζόμενοι στις ενδείξεις του trip computer, όπως αυτές εμφανίστηκαν σε εμάς μετά από 120 χιλιόμετρα «απαιτητικής» οδήγησης.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 51.587 ευρώ, με την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», για τη βασική έκδοση RWE των 269 ίππων, η οποία διαθέτει κυριολεκτικά τα πάντα, αφήνοντας τη διαφορά στην τιμή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις να έχει να κάνει κυρίως με τη διαφορά της ιπποδύναμης και την ύπαρξη του δεύτερου κινητήρα που δίνει και το συγκριτικό πλεονέκτημα σε επίπεδο πρόσφυσης. Η τιμή της κορυφαίας AWD έκδοσης με τους 351 ίππους φτάνει τα 68.712 ευρώ. Στο ερώτημα «ακριβό ή φθηνό» η απάντηση είναι «λογικό» - ενδεχομένως και «συμφέρον» με βάση το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, που όπως ήδη είπαμε προσφέρει από την άποψη του εξοπλισμού τα πάντα και από την άποψη της αυτονομίας πολλά χιλιόμετρα.
Σε κάθε περίπτωση ο αγοραστής ενός τέτοιου τύπου οχήματος μπαίνει σε μια νέα σχέση με τον προγραμματισμό των μετακινήσεών του, που αναπόφευκτα θα πρέπει να γίνουν «συνδεδεμένες» για να υπάρχει δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου κάθε φορά σημείου φόρτισης. Και η Ford φρόντισε να προσφέρει για το σκοπό αυτό το σχετικό app – FordPass - με τη βοήθεια του οποίου ο ιδιοκτήτης μπορεί όχι μόνο να βρει φορτιστή, αλλά και να πραγματοποιήσει πλήθος ρυθμίσεων του αυτοκινήτου του.
Για τον αναλυτικό εξοπλισμό της Ford Mustang Mach-E μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ.