Δεν είναι κάποια τυχαία κοινοπραξία η Ionity, καθώς σε αυτήν συμμετέχουν - ως ιδρυτικά μέλη – τα Volkswagen Group (με τις Audi και Porsche) και BMW Group, η Ford Motor Company, το Hyundai Motor Group και η Mercedes Benz AG, έχοντας στόχο την ταχεία ανάπτυξη υποδομών δημόσιας φόρτισης στην Ευρώπη. Και είναι η IONITY που πατάει τώρα γκάζι και επιταχύνει τη δημιουργία νέων σημείων φόρτισης που θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά από «πράσινες», ανανεώσιμες πηγές, κάτι που αποτελεί άλλωστε και ιδρυτική εξαγγελία της κοινοπραξίας.
Η κοινοπραξία αυτή πρόκειται να επενδύσει περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ για να εγκαταστήσει περισσότερες από 5.000 επιπλέον θέσεις ταχείας φόρτισης στους ευρωπαϊκούς δρόμους, έως το 2025. Ανάμεσά τους, περισσότερες από 1.000 θέσεις για γρήγορη φόρτιση έως και 350 kW.
Οι θέσεις ταχυφόρτισης στο δίκτυο της IONITY σήμερα είναι περίπου 1.500, κατανεμημένες σε περίπου 400 σημεία. Προβλέπεται να αυξηθούν σε περίπου 7.000, κατανεμημένες σε 1.000 σημεία ανά την Ευρώπη, έως το 2025. Επιπλέον, θα κατασκευαστούν όχι μόνο κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, αλλά και κοντά σε μεγάλες πόλεις και κατά μήκος των πολυσύχναστων κεντρικών δρόμων.
Προκειμένου να πετύχει τη βέλτιστη κατανομή στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, η κοινοπραξία θα επενδύσει και στην αγορά γης, ώστε να κατασκευάσει ιδανικούς σταθμούς ταχυφόρτισης, στους οποίους ο κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα βρίσκει πρόσθετες υπηρεσίες (εστιατόρια, εμπορικά κέντρα κλπ.) που θα κάνουν τη συνολική εμπειρία πιο ευχάριστη.
Στο σημείο αυτό έρχεται η Audi ως ιδρυτικό μέλος της IONITY να προσφέρει νέες διυκολύνσεις στους πελάτες της. Τα e-tron μοντέλα της Audi, εξοπλισμένα με τη λειτουργία “Plug & Charge” στον βασικό εξοπλισμό, θα προσφέρουν μία ακόμα πιο άνετη διαδικασία φόρτισης σε όλα τα σημεία του δικτύου. Με τη χρήση μίας κάρτας φόρτισης, ο κάτοχος ενός μοντέλου e-tron αποκτά πρόσβαση σε περισσότερα από 280.000 σημεία φόρτισης σε 26 ευρωπαϊκές χώρες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κάτοχοι Audi επωφελούνται από προνομιακούς όρους όταν χρησιμοποιούν το δίκτυο IONITY – η χρέωση κοστίζει μόνο 31 σεντς ανά κιλοβατώρα, που ισοδυναμεί περίπου με το κόστος φόρτισης στο σπίτι, στη Γερμανία.
Από τον Δεκέμβριο του 2021, η Audi θα προσφέρει μια ιδιαίτερα premium μορφή φόρτισης αποκλειστικά στο δίκτυο IONITY, γνωστή ως “Plug & Charge” (PnC). Το όλο σύστημα θα λειτουργεί χωρίς κάρτα RFID (αναγνώριση ραδιοσυχνοτήτων) ή κάποια app εφαρμογή. Η διαδικασία ελέγχου ταυτότητας του οχήματος πραγματοποιείται αυτόματα σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης μέσω κρυπτογραφημένης επικοινωνίας, μόλις συνδεθεί το καλώδιο φόρτισης στο όχημα, Η διαδικασία φόρτισης ξεκινά άμεσα και η τιμολόγηση διεκπεραιώνεται επίσης αυτόματα. Το μόνο που χρειάζεται ο οδηγός του Audi e-tron με δυνατότητα PnC είναι ένα ενεργό συμβόλαιο υπηρεσίας χρέωσης και η ενεργοποίησή του άπαξ στην εφαρμογή myAudi και στο MMI του Audi e-tron του.
Κλείνοντας, δεν μπορούμε παρά να θυμίσουμε ότι η χώρα μας βρίσκεται πολύ πίσω στον τομέα αυτόν (τελευταία στην Ευρώπη μαζί με τη Λιθουανία) με ελάχιστους ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς. Βρίσκονται βεβαίως σε εξέλιξη επενδύσεις από διάφορους παρόχους, ωστόσο έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να καλύψουμε καθώς βρισκόσμαστε στα μόλις 0,2 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, όταν η πρωτοπόρος Ολλανδία διαθέτει 47,5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα! Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας δεν υπάρχουν προς το παρόν ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ μεγαλύτερη των 50 kW, όταν τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν πλέον δυνατότητα φόρτισης και στα 100 kW ή ακόμα και στα 150 kW, ενώ τα πιο προηγμένα από αυτά μπορούν να φορτιστούν με ακόμα μεγαλύτερη ισχύ – στοιχείο που μειώνει δραματικά το χρόνο φόρτισης.