Συστάσεις θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν χρειάζονται, αλλά κάποια στοιχεία είναι χρήσιμο να τα φρεσκάρουμε στη μνήμη μας: η Mustang λοιπόν έχει ξεπεράσει τα 10 και εκατομμύρια «κομμάτια», τα οποία που πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια των 58 ετών της συνεχούς παραγωγής της, ενώ έχει επίσης πραγματοποιήσει χιλιάδες εμφανίσεις στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη μουσική σκηνή και τα βιντεοπαιχνίδια, όντας ταυτόχρονα το αυτοκίνητο με τα περισσότερα “like” στο Facebook.
Κατά συνέπεια δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε με τη Ford όταν δηλώνει ότι ο κόσμος λατρεύει την Mustang. Σημειώστε ότι από τότε - το 2014 - που παρουσιάστηκε η τελευταία, εντελώς γενιά της, η Mustang είναι το σπορ κουπέ μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο κάθε χρόνο.
Η Ford αποκαλύπτει λοιπόν τώρα την ολοκαίνουργια Mustang, μεταμορφώνοντας το σπορ κουπέ μοντέλο σε μια διασκεδαστική μηχανή οδήγησης, μέσα από μια πιο αιχμηρή σχεδιαστική προσέγγιση, ένα πλήρως επανασχεδιασμένο ψηφιακό cockpit και έναν νέο, προηγμένο, V8 βενζινοκινητήρα.
Οι προθέσεις σαφείς: «Η επένδυση σε μία νέα γενιά για λογαριασμό της Mustang αποτελεί μια μεγάλη δήλωση σε μια εποχή που πολλοί από τους ανταγωνιστές μας εγκαταλείπουν τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Jim Farley, CEO, Ford Motor Company.
«Η Ford, ωστόσο, τροφοδοτεί το δικό της σχέδιο ανάπτυξης στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσθέτοντας συνδεδεμένη τεχνολογία, δυναμικές εκδόσεις και υβριδικές επιλογές στα πιο κερδοφόρα και δημοφιλή αυτοκίνητά μας –όλα στην οικογένεια Ford Blue– πέρα από την επένδυση 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2026».
Διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, κλειστή και ανοικτή, δηλαδή coupe και convertible, η Mustang έρχεται να αναβαθμίσει τον σπορ χαρακτήρα της, με βελτιωμένο και το hardware, αλλά και το software που ενσωματώνει, εφοδιασμένη μάλιστα με ειδικές ρυθμίσεις, που συνδυάζονται με έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV) που παρέχει ακόμη μεγαλύτερη απόκριση και απόδοση.
«Αυτή είναι η πιο σπορ Mustang μέχρι τώρα, και εμπνέει αυτοπεποίθηση», δήλωσε ο Ed Krenz, Mustang chief nameplate engineer. «Είτε οδηγεί κανείς μια Mustang με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, χάρη στα προφίλ οδήγησης και τον βελτιστοποιημένο κινητήρα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, είμαστε πλέον σε θέση να προσφέρουμε στους οδηγούς κορυφαίες επιδόσεις παντού, από τους αγαπημένους τους δρόμους μέχρι την πλησιέστερη για αυτούς πίστα».
Η Mustang GT προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ή με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το πακέτο Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα 19 ιντσών της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα που ταιριάζουν σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης.
Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide® 3 παρακολουθεί τα «δρώμενα» χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό που ελέγχεται ηλεκτρονικά, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες.
Οι δυνατότητες της νέας Mustang μπορούν να προσαρμοστούν σε μια ποικιλία συνθηκών - με στόχο το βέλτιστο της απόδοσης - χάρη στα έξι προφίλ οδήγησης: τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track που πλαισιώνονται από ένα επιπλέον, το οποίο προσφέρει πολλές ρυθμίσεις, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού. Καθώς ο οδηγός επιλέγει κάθε mode, τα αντίστοιχα γραφικά υψηλής πιστότητας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σηματοδοτούν την ενεργοποίησή του.
Από την άλλη το “rev-matching”, το οποίο κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα όταν ο συμπλέκτης είναι πατημένος για να διατηρηθεί η παροχή μέγιστης ροπής κατά τη διάρκεια των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων, είναι στάνταρ στην Mustang GT, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια.
H εμβληματική εξωτερική σιλουέτα της Mustang έβδομης γενιάς κρύβει, τώρα, το πιο προηγμένο τεχνολογικά και πιο οδηγοκεντρικό cockpit που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της, συνδυάζοντας ιδανικά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.
Πίσω από το νέο, παχύτερο, τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να παραμετροποιηθεί προκειμένου να εμφανίζει διαφορετικές διατάξεις και νέα, προσαρμόσιμα γραφικά, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «ρέει» απρόσκοπτα προς μια κεντρική οθόνη SYNC 4 4 με διαγώνιο 13,2 ιντσών που βρίσκεται ενσωματωμένη πίσω από το ίδιο κομμάτι γυαλιού, με αισθητή γωνία προς τον οδηγό. Ενώ το πιο σύγχρονο ηχοσύστημα της B&O 7 παρέχει κορυφαίο ήχο μέσω 12 ηχείων και ενός subwoofer.
Και επειδή ο ήχος του κινητήρα σε μια Mustang είναι… μουσική για τον οδηγό τους, το εν λόγω ηχοσύστημα περιλαμβάνει την τεχνολογία Electronic Sound Enhancement της Ford που τον ενισχύει (!) αυτόν τον ήχο που καταφέρνει να φτάσει μέσα στην καμπίνα.
Μαζί με τη νέα Mustang GT, η Ford παρουσιάζει και τη Mustang Dark Horse, που αποτελεί όχι μόνο την απόλυτη έκδοση του μοντέλου για χρήση σε πίστα, αλλά και το όχημα που θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για την παρουσία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
«Πήραμε την ολοκαίνουργια Mustang, το καλύτερο σε απόδοση από τον V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων, και προσθέσαμε ισχύ, βελτιώσαμε την αεροδυναμική, τα ελαστικά, το σύστημα διεύθυνσης, και δημιουργήσαμε ένα διαδραστικό cockpit για να κατασκευάσουμε μια Mustang που ξεπερνά κάθε Mustang 5.0L που προηγήθηκε», είπε ο Krenz.
Στην καρδιά αυτής της νέας Mustang βρίσκεται μια έκδοση του ολοκαίνουργιου V8 κινητήρα τέταρτης γενιάς (Gen IV) με υψηλότερη απόδοση, νέους εκκεντροφόρους και μοναδικό tuning, σε συνδυασμό με διπλές πεταλούδες εισαγωγής που παρέχουν διπλάσια ποσότητα φρέσκου αέρα στον κινητήρα με στόχο τη μέγιστη απόδοση.