Τον εντυπωσιακό στόχο της αύξησης της αυτονομίας των plug in υβριδικών μοντέλων της σε πάνω από 200 χλμ. ανακοίνωσε στην εκπνοή της περασμένης εβδομάδας η Toyota. Παράλληλα η εταιρία προγραμματίζει και τη σημαντική διεύρυνση της γκάμας των υβριδικών αυτής της κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα θα προχωρήσει στην παρουσίαση πολλών νέων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων.
Η ανακοίνωση έγινε από τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Toyota, Hiroki Nakajima, που μεταξύ άλλων σημείωσε ότι τα plug-in υβριδικά PHEV (Plug in Hybrid Electric Vehicles) είναι τα «πρακτικά» ηλεκτρικά οχήματα (Electric Vehicles), παραθέτοντας και το στόχο της δυνατότητας κίνησής τους σε ηλεκτρική λειτουργία (EV-mode) σε πάνω από 200 χλμ. Σχετικό χρονοδιάγραμμα δεν ανακοινώθηκε, οπότε μπορεί κανείς να υποθέσει ότι αυτή η επόμενη γενιά plug-in υβριδικών μπορεί να χρειαστεί να περάσουν κάποια χρόνια για να κάνει την εμφάνισή της. Ωστόσο φαίνεται πως η Toyota έχει ήδη κατακτήσει ένα υψηλό επίπεδο στον τομέα αυτόν, αφού τα ήδη κυκλοφορούντα plug in hybrid μοντέλα, τόσο της Toyota, όσο και της Lexus, δείχνουν να προσφέρουν αυτονομία μηδενικών ρύπων πιο κοντά στις επίσημες προδιαγραφές τους και σε καλύτερα επίπεδα από των ανταγωνιστών τους.
Προφανώς η ιαπωνική εταιρία αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο την τεχνογνωσία που ανέπτυξε και τη γνώση που συσσώρευσε όλα αυτά τα χρόνια δημιουργώντας και εξελίσσοντας πέντε γενιές full hybrid συστημάτων κίνησης – και κατακλύζοντας την αγορά με αντίστοιχα υβριδικά μοντέλα. Στη φάση που διανύουμε σήμερα πάντως η Toyota ετοιμάζεται για το εμπορικό λανσάρισμα – και στη χώρα μας – του νέου Toyota Prius σε Plug in Hybrid έκδοση, η οποία θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 70 χιλιομέτρων
Η ανακοίνωση δείχνει τη σημασία που δίνει η Toyota στα plug-in υβριδικά οχήματα, καθώς ήδη από το 2021 υποστήριζε ότι τα 60 χιλιόμετρα αυτονομίας είναι αυτά που στην πράξη χρειάζονται τα PHEV για να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού, ακόμη και σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Η Toyota επιβεβαίωσε επίσης τα σχέδια να αυξήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (Battery Electric Vehicles - BEV) που παράγει στα 1,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως -σε παγκόσμιο επίπεδο- μέχρι το 2026, κάτι που ισοδυναμεί με σημαντική επιτάχυνση σε σχέση με τον προηγούμενο σχεδιασμό της εταιρίας, επιβεβαιώνοντας κατά κάποιον τρόπο τα όσα γράφτηκαν σχετικά με την απομάκρυνση του Akio Toyoda από τη θέση του CEO της εταιρίας. Ο Nakajima μάλιστα σημείωσε ότι η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων που θα κυκλοφορήσει το 2026 θα προσφέρει διπλάσια αυτονομία, χάρη σε νέες μπαταρίες, με πολύ μεγαλύτερη απόδοση.
Σημειώστε ότι η Toyota επιδιώκει να μειώσει τις μέσες εκπομπές CO2 των οχημάτων που πουλά παγκοσμίως κατά 33% έως το 2030, και κατά περισσότερο από 50% έως το 2035, σε σχέση με το 2019. Και αυτό δεν θα προκύψει μόνο από την αύξηση της παραγωγής και των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Όπως συνεχίζει να υποστηρίζει η εταιρία, η αξιοποίηση της ενέργειας των μπαταριών για την κίνηση υβριδικών οχημάτων, αντί για BEV, μπορεί να συνεισφέρει περισσότερο στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων, δεδομένων των περιορισμών της μπαταρίας. Βεβαίως, κάποιοι εκτιμούν ότι τα κίνητρα της Toyota για μια τέτοια θεώρηση στην πραγματικότητα είναι οικονομικά, αφού είναι συμφέρουσα επιλογή για την εταιρία το να αντικαταστήσει τα μη υβριδικά μοντέλα της - σε ορισμένες αγορές - με υβριδικά. Σύμφωνα με τον Yoichi Miyazaki, τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο που είναι υπεύθυνος για την παραγωγή των οχημάτων, το κόστος των υβριδικών συστημάτων της εταιρείας έχει μειωθεί στο ένα έκτο του αρχικού τους κόστους, επιτυγχάνοντας σημαντική κερδοφορία σε σύγκριση με άλλα βενζινοκίνητα οχήματα.