Με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια: η εταιρία που έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμο της τεχνολογίας και της καινοτομίας ετοιμάζεται να μπει στο χώρο του αυτοκινήτου με ένα μοντέλο που θα είναι όχι μόνο ηλεκτρικό αλλά θα κινείται και χωρίς οδηγό.
Δεν είναι τωρινή πληροφορία το ότι η Apple ετοιμάζεται, μετά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές iMac και τα κινητά τηλέφωνα iPhone, που έχουν γράψει ιστορία στον τομέα τους, να μπει και στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο μια σειρά από λεπτομέρειες που είδαν το φως της δημοσιότητας δημιούργησαν ένα καινούριο ενδιαφέρον σχετικά με τις προθέσεις της μεγάλης εταιρίας.
Ενδέχεται, λοιπόν, η Apple να ετοιμάζεται να λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2024 το οποίο θα είναι εφοδιασμένο με μπαταρία νέας - ριζοσπαστικής - τεχνολογίας, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα έγραψε το Reuters την προηγούμενη βδομάδα.
Το "Project Titan", το σχέδιο για τη δημιουργία του αυτοκινήτου που θα μπορούσε άνετα να φέρει το όνομα… iCar*, φαίνεται να περνά μια φάση επανεκκίνησης με την Apple να βαδίζει και πάλι προς ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο – προϊόν έτοιμο να αναστατώσει την αγορά.
Το βασικό χαρακτηριστικό του ανανεωμένου "αυτοκινήτου της Apple" θα είναι οι μπαταρίες που θα χρησιμοποιούν την μέχρι τώρα άγνωστη "monocell" αρχιτεκτονική (σ.σ. μονού στοιχείου). Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι όταν μιλάμε για μπαταρία έχουμε να κάνουμε με συστοιχία, δηλαδή με πολλά ηλεκτρικά στοιχεία κατάλληλα διατεταγμένα και συνδεδεμένα ώστε να αποθηκεύουν και να αποδίδουν το απαιτούμενο ηλεκτρικό ρεύμα. Η monocell αρχιτεκτονική φαίνεται ότι θα περιλαμβάνει μεγαλύτερα μεμονωμένα στοιχεία σε κάθε μπαταρία, εξαλείφοντας τις μονάδες που συγκρατούν τα πολλά μικρότερα στοιχεία στις τρέχουσες διατάξεις/συστοιχίες των μπαταριών απελευθερώνοντας χώρο. Κάτι που συνεπάγεται μικρότερου μεγέθους μπαταρίες ή, αντιστρόφως, μεγαλύτερη αυτονομία για το ίδιο μέγεθος μπαταρίας.
Αυτή η νέα αρχιτεκτονική, η οποία θα βασίζεται στη χημεία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP) που χρησιμοποιείται από την Tesla για τα μοντέλα της κινεζικής αγοράς, θα επιτρέψει εκτός από την σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία και πολύ χαμηλότερο κόστος.
Κατά τ’ άλλα φαίνεται ότι η Apple δεν θα σπεύσει να κατασκευάσει δική της παραγωγική μονάδα για το αυτοκίνητο που θα φέρει το σήμα της, αλλά θα καταφύγει στη λύση που είδαμε να επιλέγει η Fisker. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η Καλιφορνέζικη εταιρία ανέθεσε τελικώς στην αυστριακή Magna Steyr την κατασκευή του πλήρως ηλεκτρικού SUV, Fisker Ocean. Κατά πάσαν πιθανότητα, λοιπόν, η Apple θα επιλέξει κάποιον κατασκευαστή για την φασόν συναρμολόγηση του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου – κάτι που ισχύει άλλωστε και για κάποια από τα τρέχοντα προϊόντα της. Εξάλλου, για να είναι αποδοτικό ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων, κάποιοι εκτιμούν ότι η παραγωγή του θα πρέπει να ξεπερνά τις 100.000 κομμάτια.
Πάντως, το γεγονός ότι στόχος είναι η έναρξη της παραγωγής του αυτοκινήτου της Apple το 2024, η πανδημία είναι πρακτικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε καθυστέρηση, οπότε είναι πολύ πιθανό το λανσάρισμα του εν λόγω αυτοκινήτου να ξεκινήσει τελικώς το 2025. Ενώ μπορεί τελικώς η Apple να ασχοληθεί μόνο με την ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και όχι ηλεκτρικών & αυτόνομων οχημάτων. Πάντως η Apple έχει κατοχυρώσει μια σειρά από διπλώματα ευρεσιτεχνίας, όπως για ένα ολογραφικό head-up display, για σύστημα steer-by-wire (πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης, χωρίς μηχανική σύνδεση του τιμονιού με τους τροχούς) κλπ. Αυτό αν μη τι άλλο δείχνει ότι η εταιρία εξακολουθεί να επενδύει στην τεχνολογία των αυτοκινήτων.
Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι παλαιότερα, το 2015, είχε δημιουργηθεί αρκετός θόρυβος στον τύπο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple, που θα έμπαινε στην παραγωγή το 2019 – κάτι βεβαίως που δεν έγινε ποτέ. Τρία χρόνια μετά, το 2018, η Apple προσέλαβε τον βετεράνο της Tesla, Doug Field, για να επιβλέψει το Project Titan. Ωστόσο αυτός κατέληξε τελικά να απολύσει 190 άτομα από την σχετική με το project ομάδα το 2019.
*Παρατήρηση: Το όνομα “iCar” αποτελεί υποθετική ονομασία – προερχόμενη από τον συντάκτη του άρθρου - για το αυτοκίνητο της Apple
Φωτογραφία: Alisina Elyasi on Unsplash