Η ώρα των μηδενικών ρύπων για ένα best seller

Η ώρα των μηδενικών ρύπων για ένα best seller

Με μία εικόνα που αφήνει να φανεί το εμπρός φωτιστικό ενός νέου μοντέλου, η Nissan ανακοινώνει την έλευση του αντικαταστάτη ενός εκ των πλέον δημοφιλών μοντέλων στην ιστορία της του Micra. Και αν η εμφάνιση του υπάρχοντος – 5ης γενιάς - μοντέλου της είχε χαρακτηριστεί κατά το λανσάρισμά της ως επανάσταση, η 6η γενιά του Micra ανοίγει τον δρόμο προς το μέλλον, καθώς θα είναι πλήρως ηλεκτρική.

Πριν από λίγες μέρες γράφαμε για την ανακοίνωση του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης από τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. Και είχαμε επισημάνει ότι αυτό το σχέδιο προβλέπει την παρουσίαση 35 νέων μοντέλων τα επόμενα πέντε χρόνια, τα οποία θα προκύψουν με τη βοήθεια των 23 δις ευρώ που θα επενδυθούν για το σκοπό αυτό. Μέρος του σχεδίου αποτελεί και η εμφάνιση του νέου Micra που θα βασιστεί σε μία από τις κοινές πλατφόρμες της συμμαχίας και συγκεκριμένα στη νέα πλατφόρμα CMF BEV. Στην ίδια αυτή πλατφόρμα θα βασιστεί και η ηλεκτρική αναβίωση ενός άλλου μικρού θρύλου της αυτοκίνησης, του Renault 5.

Η Nissan ανακοινώσε, λοιπόν, την έλευση του εντελώς νέου ηλεκτρικού compact αυτοκινήτου στην Ευρώπη, που θα έρθει να διαδεχθεί το Micra και είναι σχεδιασμένο να κατασκευαστεί στο κέντρο της Renault ElectriCity στη Γαλλία. 

Το νέο σουπερμίνι αποτελεί μέρος του οράματος Ambition 2030 της Nissan, το οποίο έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται με πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEVs) όπως το νέο crossover Nissan Ariya. Ενώ το δικό της ρόλο στην ανάπτυξη των σχεδίων της Nissan θα παίξει η «ιδιαίτερη» υβριδική/ηλεκτρική τεχνολογία e-POWER της Nissan, που έρχεται στην Ευρώπη με τα νέα Qashqai και X-Trail.

“Αυτό το ολοκαίνουργιο μοντέλο θα σχεδιαστεί από την Nissan και θα κατασκευαστεί από τη Renault, χρησιμοποιώντας τη νέα κοινή μας πλατφόρμα, μεγιστοποιώντας τα οφέλη που απορρέουν από το ενεργητικό της Συμμαχίας μας και διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητα του ως Nissan”, δήλωσε ο Chief Operating Officer της Nissan, Ashwani Gupta.

“Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα της προσέγγισης της «έξυπνης διαφοροποίησης» της Συμμαχίας. Διαδεχόμενο το εμβληματικό μας Micra, είμαι βέβαιος ότι αυτό το νέο μοντέλο θα προσφέρει περαιτέρω ενθουσιασμό στους πελάτες μας στην Ευρώπη."

Σύμφωνα δε με τα όσα έδωσε στη δημοσιότητα η Nissan ενδέχεται να αλλάξει και το όνομα του νέου σουπερμίνι. Περισσότερες πληροφορίες για το νέο μοντέλο, συμπεριλαμβανομένης της χρονικής στιγμής του λανσαρίσματός του, και των τεχνικών χαρακτηριστικών του, θα ανακοινωθούν από τη Nissan σε εύθετο χρόνο. Πάντως, με βάση την επίσημη ανακοίνωση του σχεδίου “Alliance 2030” η πλατφόρμα CMF-BEV θα προσφέρει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα και θα επιτρέψει μείωση 33%στο κόστος και 10% στην κατανάλωση ενέργειας. Η συμμαχία οραματίζεται η CMF-BEV να υποστηρίζει περίπου 250.000 οχήματα ετησίως μετά την έναρξη της χρήσης της της το 2024.

Επίσημο βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η ιαπωνική εταιρία αφήνει να φανούν περισσότερες λεπτομέρειες από το νέο μοντέλο.

Σημειώστε ότι η πρώτη γενιά του Nissan Micra (μοντέλο K10) έκανε την εμφάνισή της τον Οκτώβριο του 1982. Η δεύτερη γενιά (Κ11) ήρθε δέκα χρόνια αργότερα, το 1992, η τρίτη (Κ12) το 2002, η τέταρτη (Κ13) το 2010, ενώ η υπάρχουσα στην αγορά πέμπτη γενιά (Κ15) λανσαρίστηκε στα τέλη του 2016.