- Το εργοστάσιο παραγωγής συστημάτων μετάδοσης της Ford στο Halewood μετασχηματίζεται για την κατασκευή ηλεκτρικών μονάδων κίνησης που προορίζονται για τα μελλοντικά, αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της Ford στην Ευρώπη
- Το Halewood θα είναι το πρώτο εργοστάσιο συναρμολόγησης εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων της Ford στην Ευρώπη με την παραγωγή να ξεκινά το 2024
- Η επένδυση ύψους 272 εκατ. ευρώ για το μετασχηματισμό των εν λόγω εγκαταστάσεων διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας της Ford στο Halewood
- Η επένδυση ενισχύει τη δέσμευση της Ford σύμφωνα με την οποία το 100% των επιβατικών οχημάτων της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα δύο τρία των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων της θα αποτελούνται από αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2030
Στο πλαίσιο της δέσμευσής της για πλήρη εξηλεκτρισμό της Ευρωπαϊκής γκάμας της, η Ford ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επενδύσει 272 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο παραγωγής συστημάτων μετάδοσης του Halewood με σκοπό το μετασχηματισμό του σε μονάδα παραγωγής ηλεκτροκινητήρων για μελλοντικά, αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα Ford που θα πωλούνται στην Ευρώπη.
Η παραγωγή κινητήριων μονάδων στο Halewood αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα του 2024. Η ετήσια δυναμικότητα του εργοστασίου προγραμματίζεται να είναι γύρω στις 250.000 μονάδες. Η επένδυση – η οποία έχει και περιλαμβάνει την υποστήριξη της Βρετανικής κυβέρνησης μέσω του Automotive Transformation Fund – θα βοηθήσει στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας της Ford στο Halewood.
«Είναι ένα σημαντικό βήμα που σηματοδοτεί την πρώτη, εσωτερική επένδυση της Ford στη παραγωγή εξαρτημάτων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Ενισχύει δε περαιτέρω στην υλοποίηση του στόχου μας για 100% αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα Ford στην Ευρώπη μέχρι το 2030, με τα δύο τρίτα των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων να αποτελούνται από αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα το αντίστοιχο διάστημα» δήλωσε ο Stuart Rowley, president, Ford Ευρώπης.
«Επίσης θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη Βρετανική Κυβέρνηση για τη στήριξή της σε αυτή τη σημαντική επένδυση στο Halewood που επαναβεβαιώνει τη συνεχιζόμενη δέσμευση της Ford στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη θέση μας ως κορυφαίου επενδυτή στην αυτοκινητοβιομηχανία και την τεχνολογική βάση αυτής της χώρας.»
Ο Υπουργός Επιχειρήσεων της Βρετανίας, The Rt. Hon. Kwasi Kwarteng MP (Κουάζι Κουάρτενγκ), δήλωσε: «Η απόφαση της Ford να κατασκευάζει τα πρώτα της εξαρτήματα για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη στο εργοστάσιο του Halewood αποτελεί μία ακόμα απόδειξη ότι το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει μία από τις καλύτερες τοποθεσίες στο κόσμο για παραγωγή αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας. Σε αυτό τον πολύ ανταγωνιστικό, παγκόσμιο αγώνα για την προστασία της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε οφέλη για το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Η ανακοίνωση με την υποστήριξη της χρηματοδότησης της κυβέρνησης αποτελεί μία τεράστια ψήφο εμπιστοσύνης στο οικονομικό μέλλον της Βρετανίας και τα σχέδιά μας να εντατικοποιήσουμε την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Θα καταστήσει διαχρονική την περήφανη βιομηχανική κληρονομιά του Halewood και θα διασφαλίσει υψηλής εξειδίκευσης, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας στη Βορειοδυτική Αγγλία τα προσεχή χρόνια.»
Κινητήριες μονάδες οδηγούν το Halewood στο μέλλον
Κινητήρια μονάδα είναι το πλήρως, αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που αντικαθιστά τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης (κιβώτιο) ενός συμβατικού βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου οχήματος.
Το εργοστάσιο παραγωγής κιβωτίων της Ford στο Halewood επιλέχθηκε για να προμηθεύει τις κινητήριες μονάδες δεδομένης μιας εξαιρετικής παράδοσης στην ποιότητα, την ανταγωνιστικότητα και την υψηλή εξειδίκευση και δέσμευση των εργαζομένων του.
«Είμαστε χαρούμενοι που η εταιρεία αποφάσισε να κάνει αυτή τη σημαντική επένδυση στο Halewood, βοηθώντας στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στο μέλλον στο εργοστάσιο της Ford. Η απόφαση αναγνωρίζει την εμπειρία, τη δέσμευση και την ανταγωνιστικότητα ενός ανθρώπινου δυναμικού παγκοσμίου κλάσης και είναι πηγή υπερηφάνειας για όλους εμάς που εργαζόμαστε στο Halewood Transmission Plant καθώς και για την ευρύτερη κοινότητα» δήλωσε ο Kevin Pearson, Unite union convenor στο Halewood.
Το Halewood κατασκευάζει σήμερα συστήματα μετάδοσης για αρκετά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα Ford και εξάγει το 100% της παραγωγής του. Πριν επανέλθει στην πλήρη ιδιοκτησία της Ford νωρίτερα μέσα στη χρονιά, το Halewood είχε αποτελέσει τμήμα της Getrag Ford Transmissions, της κοινοπραξίας παραγωγής κιβωτίων, με συνιδιοκτησία της Ford και της Magna, για περισσότερα από 20 χρόνια.
Η Ford είναι από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς της Μ. Βρετανίας, εξάγοντας κινητήρες και κιβώτια από τις εγκαταστάσεις της σε περισσότερες από 15 χώρες σε 6 ηπείρους, με τις διεθνείς πωλήσεις να αποφέρουν περίπου 2,96 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πλήρης εξηλεκτρισμός της Ford στην Ευρώπη
Η νέα είδηση έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά από σημαντικές φετινές ανακοινώσεις της Ford Ευρώπης με θέμα τον εξηλεκτρισμό.
Στην αιχμή του δόρατος για τη μετάβαση της Ford σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον βρίσκεται μία νέα επένδυση ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για το εκσυγχρονισμό της εγκατάστασης συναρμολόγησης οχημάτων στην Κολωνία (Γερμανία), ενός από τα μεγαλύτερα κέντρα παραγωγής στην Ευρώπη και έδρα της Ford Ευρώπης.
Η επένδυση θα μετασχηματίσει τις τρέχουσες δραστηριότητες συναρμολόγησης οχημάτων στο Ford Cologne Electrification Center για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, της πρώτης εγκατάστασης του είδους της Ford στην Ευρώπη. Το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό όχημα μεγάλου όγκου που θα κατασκευάσει η Ford στην Ευρώπη θα βγει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστάσιου της Κολωνίας το 2023.
Η Ford επίσης ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι εκτός από την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού E-Transit από το 2022, η Ford Otosan – η κοινοπραξία της Ford στην Τουρκία – θα κατασκευάζει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της επόμενης γενιάς του Transit Custom από το 2023 στο εργοστάσιό της στο Kocaeli. Ένα νέο, ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή από τη μονάδα συναρμολόγησης οχημάτων της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, θα συμπεριλάβει επίσης μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση από το 2024.