Το «πράσινο» υδρογόνο, αυτό που παράγεται με ηλεκτρόλυση του νερού με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές είναι ένας από τους δρόμους που θα ακολουθήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης. Πρόκειται για μια επιλογή που δείχνει ιδιαίτερα ελκυστική για το χώρο των μεταφορών και των επαγγελματικών αυτοκινήτων. Στο πλαίσιο αυτό η Renault στην ίδρυση μιας νέας μάρκας που θα προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για την αξιοποίηση του υδρογόνου.
«Για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της κινητικότητας υδρογόνου, πρέπει να προσφέρουμε οχήματα κυψελών καυσίμου και ολόκληρο το οικοσύστημα. Η HYVIA προσφέρει λύσεις κινητικότητας με το κλειδί στο χέρι που αξιοποιούν την παραγωγή, την αποθήκευση, τη διανομή πράσινου υδρογόνου και μια ευρεία γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (Light Commercial Vehicles - LCV) υδρογόνου. Αυτές οι λύσεις θα καλύψουν τις νέες ανάγκες των επιχειρήσεων, των στόλων και των τοπικών κοινοτήτων και θα προωθήσουν την ενεργειακή μετάβαση στο σύνολό της», δηλώνει ο David Holderbach, Πρόεδρος της HYVIA της νέας μάρκας που παρουσίασε λίαν προσφάτως η Renault.
Κυψέλες καυσίμου και ένα οικοσύστημα πράσινου υδρογόνου
Στα πρώτα της βήματα η HYVIA θα βασιστεί στην τεχνογνωσία της Plug Power, μιας εταιρίας με υψηλή τεχνογνωσία στον τομέα του πράσινου υδρογόνου και με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στις κυψέλες καυσίμου και στις συσκευές ηλεκτρόλυσης, που κατέχει ένα δίκτυο με περισσότερους από 100 σταθμούς ανεφοδιασμού που διανέμουν καθημερινά πάνω από 40 τόνους υδρογόνου.
Η HYVIA θα προσφέρει λύσεις ηλεκτρόλυσης, φορητούς σταθμούς αποθήκευσης και, μέχρι τα τέλη του 2021, σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου που θα έχουν συναρμολογηθεί στο Flins της Γαλλίας. Οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα είναι διαθέσιμοι προς ενοικίαση ή αγορά - και είναι εγγυημένοι ότι είναι απολύτως ασφαλείς.
Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) με κυψέλες υδρογόνου
Η HYVIA, όπως είναι φυσικό, θα βασιστεί στην τεχνογνωσία του Renault Group στον τομέα των κυψελών καυσίμου (υδρογόνου) που, χωρίς αμφιβολία, είναι ηγέτης στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας με μερίδιο αγοράς 40% και πρωτοπόρος στα LCV υδρογόνου από το 2014.
Η HYVIA θα προσφέρει, λοιπόν, μια γκάμα τριών LCV με κυψέλες καυσίμου έως το τέλος του έτους, που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά σε σχέση με τη γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της Renault.
Πρόκειται για τα Master Van H2-TECH, που είναι ένα μεγάλο ελαφρύ φορτηγό κατάλληλο για μεταφορά εμπορευμάτων, με αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα και όγκο φόρτωσης 12 m3, Master Chassis Cab H2-TECH - ένα φορτηγό με ακόμα περισσότερο χώρο φόρτωσης (19 m3) και αυτονομία 250 χιλιομέτρων και το Master Citybus H2-TECH, ένα αστικό λεωφορείο που μπορεί να μεταφέρει έως και 15 επιβάτες και είναι ιδανικό για επιχειρήσεις, δήμους και τοπικές δημόσιες υπηρεσίες, με αυτονομία 300 χιλιομέτρων.
Αυτά τα οχήματα είναι χτισμένα με βάση την αρχιτεκτονική “Dual Power” καθώς μπορούν να κινηθούν και ως ηλεκτρικά μπαταρίας, και ως υδρογονοκίνητα, με την κυψέλη καυσίμου 30 kW να καταναλώνει υδρογόνο για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια επί τόπου και να τροφοδοτήσει τον ηλεκτροκινητήρα. Τα τρία αυτά οχήματα έχουν αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα, από τα οποία τα 100 προκύπτουν από την αποθηκευμένη στην μπαταρία 33 kWh και τα υπόλοιπα από τα 3-7 kg υδρογόνου που περιέχουν οι αντίστοιχες δεξαμενές (μπουκάλες).
Ένα γαλλικό οικοσύστημα
Σε τέσσερις περιοχές της Γαλλίας θα έχει την έδρα της η HYVIA, η οποία ανακοίνωσε ότι θα πωλεί τα προϊόντα της σε όλη την Ευρώπη. Σε μία από αυτές αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος της χρονιάς η συναρμολόγηση κυψελών καυσίμου και σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Πρόκειται για τις εξής εγκαταστάσεις:
Villiers Saint-Frédéric - Κεντρικά γραφεία και τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης (R&D): μια ειδική ομάδα έχει ήδη αρχίσει να αξιολογεί τις απαιτήσεις για τη συναρμολόγηση κυψελών καυσίμου σε μεγάλη κλίμακα - όλα μέσα στο κέντρο μηχανικής (engineering) και εξέλιξης LCV της Renault Group.
Flins - Παραγωγή και Logistics: Οι εργασίες για τη συναρμολόγηση των κυψελών καυσίμου και των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου επιταχύνονται καθώς οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι τα τέλη του 2021.
Batilly - Παραγωγή του Renault Master: το εργοστάσιο του ομίλου Renault στο Batilly κατασκευάζει τα Master για την HYVIA.
Gretz Amainvilliers - PVI (Renault Vehicle Innovation): αυτή η θυγατρική του Ομίλου Renault έχει αναλάβει τον εξηλεκτρισμό του Master από το 2017, και πρόκειται να ενισχύσει τις δυνατότητές της στον τομέα της ενσωμάτωσης στο Master της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου. Η PVI παράγει επίσης υδρογονοκίνητα φορτηγά 27 τόνων.
Σημειώστε ότι η HYVIA θα προσφέρει, επίσης, λύσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης και συντήρησης για όλες τις ανάγκες των πελατών της, τόσο ως προς τα οχήματα όσο και ως προς τις λύσεις υδρογόνου, αξιοποιώντας ολόκληρο το δίκτυο της Renault.