Τη νέα της στρατηγική της για να επιταχύνει τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση - στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξής της - παρουσίασε η Hyundai Motor, με τον Jaehoon Chang, Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας να μιλά για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και νέα αρχιτεκτονική ηλεκτροκίνησης ύψους 72 δισ. ευρώ έως το 2030. Βλέπετε η εταιρία έχει στόχο το 7% της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με 17 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Στο forum «2022 CEO Investor Day» και απευθυνόμενοι σε μετόχους, επενδυτές, καθώς και άλλους ενδιαφερόμενους, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Motor Jaehoon Chang και άλλα στελέχη της εταιρίας παρουσίασαν τα σχέδια ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης και τους στόχους πωλήσεων και οικονομικών επενδύσεων της Hyundai έως το 2030.
Ο οδικός χάρτης για τα ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai (BEV) υποστηρίζεται από : την ενίσχυση της γκάμας των ηλεκτρικών οχημάτων, τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας hardware και software.
Έως το 2030, η Hyundai στοχεύει επίσης να επιτύχει περιθώριο λειτουργικού κέρδους 10% ή υψηλότερο στη δραστηριότητα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της σε ενισχυμένες δυνατότητες software και hardware σε μια διευρυμένη γκάμα.
Αυξάνονται και πληθύνονται τα ηλεκτρικά Hyundai
Δεκαεπτά (17) αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σχεδιάζει να παρουσιάσει η Hyundai έως το 2030. Έντεκα (11) μοντέλα της μάρκας Hyundai και έξι (6) μοντέλα της πολυτελούς υπο-μάρκας της Genesis. Από αυτά τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, όσον αφορά τη Hyundai, τα τρία (3) θα είναι sedan, τα έξι (6) SUV, ενώ θα υπάρξουν ακόμα ένα (1) ελαφρύ επαγγελματικό όχημα καθώς και ένα (1) μοντέλο «νέου τύπου». Μέσα στη χρονιά θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του IONIQ 6 και θα ακολουθήσει το IONIQ 7 το 2024.
Ενώ η premium μάρκα Genesis, θα ενισχύσει τη γκάμα της με δύο (2) επιβατικά αυτοκίνητα και τέσσερα (4) SUV, συμπεριλαμβανομένου του GV70 που θα κυκλοφορήσει φέτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2025, όλα τα νέα μοντέλα της Genesis που θα κυκλοφορήσουν θα είναι ηλεκτρικά.
Σε αυτό το πλαίσιο τίθεται από τη Hyundai Motor και αυξημένος ετήσιος στόχος πωλήσεων ηλεκτρικών της οχημάτων: τώρα πια μιλάμε για 1,87 εκατομμύρια μονάδες ετησίως έως το 2030 από 560.000 που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως έως το 2025. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία βάζει έναν ακόμα φιλόδοξο στόχο για μερίδιο αγοράς 7% στην παγκόσμια «πίτα» της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Και βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας
Η αύξηση των πωλήσεων και η διεύρυνση της γκάμας της Hyundai Motor θα συνοδευτεί από μια νέα παραγωγική διαδικασία υψηλής απόδοσης για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Στο Παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας της Hyundai Motor στη Σιγκαπούρη (HMGICS), ακρογωνιαίο λίθο καινοτομίας στην αξιακή αλυσίδα κινητικότητας της εταιρείας, θα δημιουργηθεί μια ανθρωποκεντρική πλατφόρμα καινοτομίας. Η πλατφόρμα αναμένεται να φέρει καινοτομίες στην αποδοτικότητα της παραγωγής μέσω ενός ευέλικτου συστήματος παραγωγής, προηγμένου επιπέδου αυτοματισμού και τεχνολογίας ψηφιακού διδύμου.
Πέρα από τις υπάρχουσες παραγωγικές μονάδες ηλεκτρικών οχημάτων στην Κορέα και την Δημοκρατία της Τσεχίας, η Hyundai σχεδιάζει να επεκτείνει σταδιακά τις μονάδες παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας με ένα εργοστάσιο στην Ινδονησία που ξεκίνησε πρόσφατα να λειτουργεί.
Καθώς οι μονάδες παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων επεκτείνονται, η εταιρεία προσπαθεί να αυξήσει το εύρος προμήθειας μπαταριών μέσω στρατηγικών συνεργασιών με εταιρείες μπαταριών, σε διάφορες μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, για να εξασφαλίσει τον επαρκή εφοδιασμό της με μπαταρίες. Μέσω αυτών των συνεργασιών, η εταιρεία από το 2025 αναμένεται να αποκτήσει περισσότερο από το 50% των μπαταριών λιθίου επόμενης γενιάς για τα ηλεκτρικά της οχήματα.
Διασφάλιση ανταγωνιστικότητας software και hardware
Η Hyundai Motor σχεδιάζει να εισάγει μια νέα πλατφόρμα Integrated Modular Architecture (IMA), που εξελίχθηκε από την πλατφόρμα E-GMP που αποτελεί τη βάση των IONIQ 5 και GV60, τα οποία λανσαρίστηκαν με επιτυχία το 2021. Η IMA θα χρησιμοποιηθεί όχι μόνο ως πλατφόρμα ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων της Hyundai αλλά και ως πλατφόρμα κατασκευής οχημάτων ειδικού σκοπού (Purpose Built Vehicle - PBV), συμβάλλοντας στον εξορθολογισμό των διαδικασιών παραγωγής και στη μείωση του κόστους.
Σε αντίθεση με το υπάρχον σύστημα ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο έχει διαφορετικούς τύπους πακέτων μπαταριών για κάθε μοντέλο, η IMA μπορεί να εξοπλιστεί με τυποποιημένα πακέτα μπαταριών για ευέλικτη σύνδεση ανεξάρτητα με το μοντέλο βελτιώνοντας την αποδοτικότητα του κόστους. Μέσω του συστήματος cell-to-pack, η νέα πλατφόρμα μπορεί να εξασφαλίσει επαρκή ενεργειακή πυκνότητα και να συντομεύσει ακόμη περισσότερο τον χρόνο φόρτισης.
Μέχρι το 2030, η εταιρεία θα επενδύσει συνολικά 9 δισεκατομμύρια Ευρώ για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας σε λύσεις software, συμπεριλαμβανομένων 3,2 δισεκατομμύρια Ευρώ για τεχνολογικές καινοτομίες, όπως συνδεσιμότητα και αυτόνομη οδήγηση, 3,6 δισεκατομμύρια Ευρώ σε στρατηγικές επενδύσεις για νεοφυείς επιχειρήσεις και ερευνητικά κέντρα και 2,2 δισεκατομμύρια Ευρώ στην τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών (ICT). Μετά το 2030, η εταιρεία στοχεύει τα έσοδα από τις software επιχειρήσεις να λαμβάνουν περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων.
Επενδύσεις και οικονομικοί Στόχοι
Η Hyundai αποκάλυψε επίσης μεσοπρόθεσμους έως μακροπρόθεσμους οικονομικούς στόχους έως το 2030, συμπεριλαμβανομένης μιας επένδυσης 72 δισεκατομμυρίων Ευρώ. Από τη συνολική επένδυση, 29,4 δισεκατομμύρια Ευρώ θα διατεθούν σε τομείς έρευνας και ανάπτυξης και 32,8 δισεκατομμύρια Ευρώ για δαπάνες ενίσχυσης της επιχειρηματικές ανταγωνιστικότητας, ενώ 9,6 δισεκατομμύρια Ευρώ θα διατεθούν σε στρατηγικές επενδύσεις.
Το σχέδιο δαπανών των 72 δισεκατομμυρίων Ευρώ περιλαμβάνει 14,5 δισεκατομμύρια Ευρώ για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης για την επέκταση της παραγωγικής ικανότητας των ηλεκτρικών οχημάτων, την κατασκευή σταθμών φόρτισης και τη συμμετοχή σε σημαντικές τεχνολογικές συνεργασίες.
Έως το 2030, η Hyundai στοχεύει να επιτύχει περιθώριο λειτουργικού κέρδους ύψους 10% ή υψηλότερο στα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνοντας τον όγκο πωλήσεων και καινοτομώντας στη δομή του κόστους.
Η Hyundai στοχεύει σε αύξηση 13~14% των ενοποιημένων εσόδων της και 5,5~6,5% ετήσιο περιθώριο ενοποιημένου λειτουργικού κέρδους το 2022. Η εταιρεία στοχεύει συνολικά σε πάνω από 4,3 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων.