H Citroën μπαίνει στην εποχή του υδρογόνου με το ë-Jumpy Hydrogen

H Citroën μπαίνει στην εποχή του υδρογόνου με το ë-Jumpy Hydrogen

Τις ανάγκες των επαγγελματιών που καλύπτουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις ετοιμάζεται να καλύψει με το μηδενικών ρύπων ηλεκτρο-υδρογονοκίνητο μοντέλο της ë-Jumpy Hydrogen η Citroën. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicle) στην ιστορία της εταιρίας, μεγάλο προσόν του οποίου είναι η ταχύτητα ανεφοδιασμού.

Το Citroën ë-Jumpy Hydrogen είναι ένα ηλεκτροκίνητο βαν με κυψέλη καυσίμου και μπαταρία – και ταυτοχρόνως είναι το πρώτο Citroën που χρησιμοποιεί αυτή τη μορφή ενέργειας. Και το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ ενσωματώνει αυτή τη νέα τεχνολογία, διατηρεί ανεπηρέαστο τον όγκο φόρτωσης.

Το νέο μοντέλο έχει αυτονομία άνω των 400 km κατά WLTP, χάρη στις τρεις, κατασκευασμένες από ανθρακονήματα δεξαμενές υδρογόνου, τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του οχήματος και μπορούν να «φουλάρουν» σε μόλις τρία λεπτά. Η μπαταρία βρίσκεται μπαταρία κάτω από τα μπροστινά καθίσματα,.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Citroën συμπληρώνει την γκάμα ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών μοντέλων της (LCVs) με τεχνολογία υδρογόνου, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του 8% των εταιρειών των οποίων τα οχήματα καλύπτουν καθημερινά αποστάσεις άνω των 300 χιλιομέτρων ή εκείνων που δεν έχουν το χρόνο να επαναφορτίσουν το ηλεκτρικό όχημά τους κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Καλύπτοντας αυτό το 8%, η γαλλική εταιρία καλύπτει ταυτοχρόνως τις ανάγκες του συνόλου των επαγγελματιών, που καλύπτουν μικρότερες αποστάσεις.

Το Citroën ë-Jumpy Hydrogen είναι πλήρως ηλεκτρικό και τροφοδοτείται από δύο πηγές ενέργειας: μια κυψέλη καυσίμου 45 kW που παράγει ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνοντας υδρογόνο αποθηκευμένο σε τρεις «μπουκάλες» υπό πίεση 700 bar και μια μπαταρία 10,5 kWh που λειτουργεί ως εφεδρική πηγή ενέργειας και επαρκεί για 50 χιλιόμετρα, αναλαμβάνοντας αυτόματα δράση όταν η δεξαμενή υδρογόνου είναι άδεια.

Η κυψέλη υδρογόνου είναι αυτή που εξασφαλίζει την βασική αυτονομία του οχήματος, ενώ η μπαταρία χρησιμοποιείται περιστασιακά σε μεταβατικές φάσεις, όπως η έντονη επιτάχυνση και οι μεγάλες κλίσεις που απαιτούν επιπλέον ισχύ. Αυτές οι δύο πηγές ενέργειας συνδυάζονται για να τροφοδοτήσουν τον ηλεκτροκινητήρα του οχήματος.

Η μπαταρία, η οποία ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και φορτίζεται αυτόματα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από την κυψέλη υδρογόνου προκειμένου να διατηρεί επαρκές επίπεδο φόρτισης. Μπορεί επίσης να φορτιστεί και με σύνδεση σε σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Χάρη στις μηδενικές εκπομπές CO2, οι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες και οι έμποροι που θα επιλέξουν το Citroën ë-Jumpy Hydrogen θα μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν δρόμους σε ελεγχόμενες ως προς τους ρύπους αστικές περιοχές (τύπου «δακτυλίου») με πλήρη ελευθερία.

Το Jumpy, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη, M (4,95 m) και XL (5,30 m), θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο SevelNord της Citroën και στη συνέχεια θα παίρνει το δρόμο για το κέντρο έρευνας και εξέλιξης κυψελών καυσίμου του Ομίλου Stellantis, στο Russelsheim της Γερμανίας μετατρέπεται στη συνέχεια σε υδρογονοκίνητο. Οι πρώτες παραδόσεις ë-Jumpy Hydrogen σε πελάτες στόλου έχουν προγραμματιστεί για το φθινόπωρο του 2021.

Σημειώστε ότι ολόκληρη η γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) της Citroën θα έχει εξηλεκτριστεί μέχρι το 2021, με το ë-Jumpy να βρίσκεται ήδη στο δρόμο και τα My Ami Cargo, ë-Berlingo Van, ë-Jumpy Hydrogen και ë-Jumper να αναμένεται να διατεθούν στην ευρωπαϊκή αγορά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Σημειώστε επίσης ότι το Citroën ë-Jumpy (δηλαδή η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του επαγγελματικού Citroën ) ψηφίστηκε ως "International Van of the Year 2021" χάρη στον μεγάλο όγκο φόρτωσης (έως 6,6 m3) αλλά και χάρη στο ωφέλιμο φορτίο που φτάνει έως και 1.275 kg, καθώς επίσης και για την κορυφαία λειτουργικότητά του (που έχει να κάνει κυρίως με το πολυλειτουργικό σύστημα Moduwork® της Citroën, το οποίο παρέχει ωφέλιμο μήκος φόρτωσης 4,0 m).

Οι επαγγελματίες μπορούν να επιλέξουν την έκδοση αυτονομίας του ë-Jumpy σύμφωνα με τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό τους, επιλέγοντας αυτονομία από 230 km * με την μπαταρία 50 kWh ή έως 330 km * με την μπαταρία των 75 kWh. Με αυτήν τη διπλή πρόταση, το ë-Jumpy καλύπτει περισσότερο από το 91% των αναγκών των πελατών της κατηγορίας.