Η πληροφορία ότι το Gablini Automotive Group είναι η εταιρία που αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει την LEVC στη Βουδαπέστη, έχει ίσως τη μικρότερη σημασία στο «πακέτο» που συνοδεύει την είδηση για την επέκταση των δραστηριοτήτων της κατασκευάστριας των London Cabs.
Eκείνο που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι οι επεκτατικές διαθέσεις της LEVC, που έχουν και ποιοτικό, και ποσοτικό χαρακτήρα, καθώς δεν μιλάμε πλέον για ένα μόνο μοντέλο, αλλά για μια γκάμα μοντέλων τα οποία μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη, αλλά προορίζονται για διαφορετικές δουλειές. Έχουμε, πλέον, να κάνουμε με δύο επιβατικές εκδόσεις, το ταξί “TX” και το τύπου MPV επιβατικό όχημα “TX Shuttle”, αλλά και το ολοκαίνουργιο «ηλεκτρικό» ελαφρύ φορτηγό VN5.
Όπως επίσης το δικό του ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι από το 2014 και μετά, ο κινεζικός γίγας που ακούει στο όνομα Geely (σημειώστε ότι μιλάμε για τον ιδιοκτήτη της Volvo και της Polestar) έχει επενδύσει πάνω από 500 εκατομμύρια λίρες στην London Electric Vehicle Company (LEVC), επιτρέποντάς της να κατασκευάσει μια εντελώς νέα μονάδα παραγωγής στο Ansty, του Coventry. Και είναι σε αυτό το υπερσύγχρονο εργοστάσιο της LEVC που κατασκευάζεται πλέον το TX, το μοναδικό, ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό ταξί με επέκταση αυτονομίας (range extender) στον κόσμο, αλλά και οι άλλες δύο του εκδόσεις που μόλις αναφέραμε.
Έχοντας ήδη στήσει το «αρχηγείο» της, για να προωθήσει τις πωλήσεις της στην Κεντρική Ευρώπη, στη Φρανκφούρτη και να ενισχύσει την παρουσία της σε όλη τη γηραιά ήπειρο, η LEVC δεν κρύβει τη διάθεσή της για επέκταση σε νέες αγορές όπως η Μέση Ανατολή, η Νέα Ζηλανδία και η Αυστραλία. Με αυτήν τη στρατηγική, η LEVC σκοπεύει να μεταμορφωθεί σε εξαγωγική εταιρία και από την αναλογία 90% εγχώριες πωλήσεις / 10% εξαγωγές, που βρίσκεται σήμερα, να περάσει να διαθέτει για εξαγωγές το 60% της παραγωγής της έως το 2022.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η LEVC είναι μια ιστορική εταιρία, που έχοντας την έδρα της στο Coventry του Ηνωμένου Βασίλειου κατασκευάζει τα επίσημα μαύρα ταξί του Λονδίνου για περισσότερα από 100 χρόνια. Και είναι αυτή που, το 2018, επαναπροσδιόρισε το εμβληματικό ταξί TX, μετατρέποντάς το σε ηλεκτροκίνητο όχημα που μπορεί να κινηθεί και με μηδενικούς ρύπους. Από το λανσάρισμά του μοντέλου αυτού έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα - παγκοσμίως - περισσότερες από 4.500 μονάδες, γεγονός που επιτρέπει στους ανθρώπους της εταιρίας να δηλώνουν ότι με αυτόν τον τρόπο έχουν αποτρέψει την είσοδο στην ατμόσφαιρα περισσότερων από 36.000 τόνων CO2, έχοντας εξοικονομήσει παράλληλα 21 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου.
Το TX shuttle μοιράζεται το ίδιο DNA με το ηλεκτρικό ταξί TX και ενσωματώνει την ίδια τεχνολογία eCity που προσφέρει συνολική αυτονομία πάνω από 510 χλμ. αλλά και δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους (αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του) για 101 χλμ. (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ταξί περιλαμβάνουν έως και έξι θέσεις επιβατών, προσβασιμότητα αναπηρικών αμαξιδίων, ασφαλές διαχωριστικό μεταξύ του οδηγού και των επιβατών, ανέπαφες πληρωμές και σύστημα ενδοεπικοινωνίας που επιτρέπει στον οδηγό να επικοινωνεί εύκολα και αξιόπιστα με τους επιβάτες.
Όσο για το ηλεκτρικό φορτηγό ενός τόνου της LEVC, το VN5, αυτό κυκλοφορεί ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ αναμένεται στην Ευρώπη από την Άνοιξη του 2021. Πέραν του design μοιράζεται με τις «αδελφές» επιβατικές εκδόσεις την ίδια ελαφριά κατασκευή αλουμινίου και φυσικά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης eCity. Το VN5, το οποίο διαθέτει χώρο φόρτωσης έως και 5,5 m3 και ωφέλιμο φορτίο 830 κιλών, μπορεί εύκολα να φιλοξενήσει δύο ευρωπαπαλέτες. Η ηλεκτρική του αυτονομία φτάνει τα 98 χλμ. ενώ η συνολική «ευέλικτη» αυτονομία του φτάνει 489 χλμ. (κατά WLTP) τα οποία είναι υπεραρκετά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Για την κίνηση του αυτοκινήτου – και στις τρεις εκδοχές του - φροντίζει σε κάθε περίπτωση ένας ηλεκτροκινητήρας 110 kW, που κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ όταν εξαντληθούν τα αποθέματα της μπαταρίας αναλαμβάνει δράση ο ισχύος 82 HP Euro6 βενζινοκινητήρας 1477 cm3 που κινεί μία γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Το όχημα διαθέτει μπαταρία 31 kWh η οποία έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) έως 50 kW ή φόρτισης με συσκευή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) έως και 11 kW. Στην πρώτη περίπτωση η διαδικασία (για φόρτιση 100%) διαρκεί κάπου μισή ώρα, ενώ στην δεύτερη, που είναι προτιμότερη για χρήση νυχτερινού ρεύματος, χρειάζονται μερικές ώρες.
Σε σχέση, τώρα, με την Ουγγαρία, τα μοντέλα της LEVC θα επωφεληθούν από την «πράσινη πινακίδα κυκλοφορίας», η οποία προσφέρει στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων μια σειρά οφέλη, όπως απαλλαγή ή εκπτώσεις στο φόρο των αυτοκινήτων, μείωση του ΦΠΑ, απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος καθώς και επιδοτούμενα δάνεια. Επίσης, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να σταθμεύσουν δωρεάν στην περιοχή της Βουδαπέστης και σε άλλες μεγάλες πόλεις.