Ford Mustang Mach-E: απόλαυση μηδενικών ρύπων

Ford Mustang Mach-E: απόλαυση μηδενικών ρύπων

Το μεγάλο βήμα της Ford προς το μέλλον της αυτοκίνησης γίνεται με ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV που δεν προσφέρει μόνο μηδενικούς ρύπους, αλλά και την απόλαυση της οδήγησης στον κάτοχό του. Ο λόγος για τη Ford Mustang Mach-E που ενσωματώνει πλήθος συστημάτων και εφαρμογών που διευκολύνουν την χρήση της και αυξάνουν θεαματικά την ασφάλεια.  

Η επιλογή του ονόματος προφανώς δεν είναι τυχαία. Η διαχρονικά δημοφιλής Ford Mustang πρωταγωνίστησε επί δεκαετίες στο χώρο των σπορ-κουπέ αυτοκινήτων καταφέρνοντας να κατακτήσει τις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών που λατρεύουν την οδήγηση – φτάνοντας μάλιστα να εμφανιστεί και στη μεγάλη οθόνη. Είναι ένα μοντέλο που δεκαετίες τώρα αντιπροσωπεύει τον ιδιαίτερο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και το σπορ DNA της Ford, όπως αυτά εκφράζονται από τους αγώνες αυτοκινήτου μέχρι τα αθώα επιβατικά μοντέλα της εταιρίας.

Αυτή τη μεγάλη παράδοση αναλαμβάνει να συνεχίσει στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης η Ford Mustang Mach-E, ένα 100% ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας, ένα SUV με σαφέστατα σπορ προσανατολισμό, αλλά και αναμφισβήτητη πρακτικότητα και μεταφορικές δυνατότητες που της επιτρέπουν να παίξει το ρόλο και του οικογενειακού αυτοκινήτου. Όλα αυτά με μια αισθητική που δεν παύει παραπέμπει στον θρύλο της Mustang που αγαπήσαμε…

Τέλος στο άγχος της αυτονομίας

Το πρώτο ζητούμενο από ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πέραν βεβαίως του αυτονόητου των μηδενικών γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο είναι βέβαια η αυτονομία. Και ξεκινώντας από αυτή τη ζωτικής για τον οδηγό ενός αυτοκινήτου παράμετρο, δεν μπορούμε παρά να παραθέσουμε τα στοιχεία που μιλούν μόνα τους: το νέο σπορ ηλεκτρικό SUV της Ford διαθέτει αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 600 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο και τα 720 στον αστικό κύκλο (WLTP).

Στον υποψήφιο αγοραστή προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο μπαταριών αυξημένης πάντα χωρητικότητας, 75,7 kWh και 98,7 kWh, που ανάλογα με την έκδοση της Mustang Mach-E προσφέρουν αυτονομία 400, 440, 490, 550 και 600 χιλιομέτρων, όπως ήδη αναφέραμε, σύμφωνα πάντα με το πρότυπο μετρήσεων που επιβάλλουν οι κανονισμοί του WLTP.

«Εργοστασιακές» βεβαίως οι μετρήσεις, αποκλίσεις πάντα υπάρχουν στην πράξη, αλλά ακόμα και έτσι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να νιώσει ο ιδιοκτήτης μιας Ford Mustang Mach-E το διεθνώς αποκαλούμενο «Range Anxiety» (άγχος της αυτονομίας). Αυτό, όχι μόνο γιατί είναι πρακτικά αδύνατο να χρειαστεί σε καθημερινή βάση περισσότερα από τα ελάχιστα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας της Mach-E – πολύ περισσότερο που στην καθημερινότητά μας κινούμαστε σε αστικές συνθήκες, οπότε η αυτονομία είναι ακόμα μεγαλύτερη – αλλά και γιατί έχει στα χέρια του έναν πολύτιμο βοηθό που θα συμβάλλει τα μέγιστα στο να έχει ένα απροβλημάτιστο ταξίδι: ο λόγος για το mobile app «FordPass» με τη βοήθεια του οποίου μπορεί όχι μόνο να βρει φορτιστή και να υπολογίσει την υπολειπόμενη αυτονομία, αλλά και να πραγματοποιήσει πλήθος ρυθμίσεων του αυτοκινήτου του. Σημειώστε ότι προσφέρεται ακόμα η αξιοποίηση της συνδεσιμότητας μέσω cloud για την πρόβλεψη της κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στη συνέχεια ενός ταξιδιού.

Σημειώνουμε ότι το σπορ-κουπέ ηλεκτρικό SUV της Ford μπορεί μέσα σε 10 μόλις λεπτά να ανακτήσει έως 119 χιλιόμετρα αυτονομίας με σύνδεση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 150 kW. Ενώ ο χρόνος φόρτισης (για 10%-80% της ενέργειας της μπαταρίας) περιορίζεται στα 45 λεπτά της ώρας.

Επιδόσεις ασφαλείας

Το επόμενο που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με το συνθετικό Mustang στο όνομά του είναι βέβαια ο σπορ χαρακτήρας. Και εδώ η Ford απαντά στη «χειρότερη» περίπτωση με τους 269 ίππους της έκδοσης με τον ένα ηλεκτροκινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) ενώ στην άλλη άκρη μας περιμένουν οι 487 ίπποι της έκδοσης έκδοση «GT» με ροπή 860 Nm, δύο κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD), που κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα μόλις 3,7’’!

Η ισχύς αυτή είναι σε κάθε περίπτωση αρκετή για να κολλάει η πλάτη σου στο κάθισμα στη φάση της πλήρους επιτάχυνσης, ωστόσο δεν είναι αυτή που από μόνη της διαμορφώνει τις δυνατότητες του νέου μοντέλου.

Η ηλεκτρική Mustang διαθέτει μια εξαιρετική ανάρτηση που της επιτρέπει να είναι αντάξια του DNA της Ford, η οποία έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, πρακτικά σε όλα της τα μοντέλα, ακόμα και στα πλέον προσιτά, όπως το Fiesta.

Η διαχείριση του λογικά αυξημένου, λόγω των μπαταριών, βάρους του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική και ο οδηγός δεν αργεί να διαπιστώσει ότι μπορεί να χειριστεί το ηλεκτρικό SUV κυριολεκτικά όπως θέλει, αφού εκτός των άλλων έχει στη διάθεσή του και τα προφίλ λειτουργίας του αυτοκινήτου, με τα οποία μπορεί να διαμορφώσει τη συμπεριφορά της Mustang με βάση τη διάθεσή του και της συνθήκες κίνησης (μπορεί κανείς να βαρύνει το τιμόνι ή να βελτιώσει την απόκριση στο γκάζι). Από και πέρα δύσκολα η ευστάθεια του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετική, ενώ ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού έρχονται να προσφέρουν άνεση ή / και ασφάλεια.

Δείτε εδώ πως η Ford Mustang Mach-E απέκτησε τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά της: 

Στα όρια της αυτόνομης οδήγησης

Η Ford Mustang Mach-E προσφέρει, λοιπόν, συστήματα που αγγίζουν τα όρια της αυτόνομης οδήγησης – και μάλιστα στον στάνταρ εξοπλισμό – όπως το εξελιγμένο Adaptive Cruise Control (ACC), το αυτορρυθμιζόμενο/ευφυές σύστημα διατήρησης ταχύτητας και μάλιστα με λειτουργία Stop&Go – με αυτόματη ακινητοποίηση και επανεκκίνηση, υποβοήθηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση Traffic Jam Assist (TJA) και αυτόματη διατήρηση της πορείας του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας Lane Centering Assist (LCA).

Συστήματα που επιτρέπουν να ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο έχοντας κάπως πιο «χαλαρά» τα χέρια στο τιμόνι και χωρίς να αγγίζεις ούτε φρένο ούτε γκάζι, αφού η σχετική υπολογιστική μονάδα φροντίζει πριν από σένα για σένα, αφήνοντάς σου τελικώς το καθήκον της επίβλεψης – κάτι που σημαίνει ότι μειώνεται σημαντικότατα η κόπωση σε ένα ταξίδι, χωρίς «σκόντο» στον τομέα της ασφάλειας.

Η άνεση των πρακτικών λύσεων

Επειδή όμως ένα αυτοκίνητο – και μάλιστα ένα SUV, έστω και αν είναι ηλεκτρικό, έστω και αν έχει σπορ χαρακτήρα, οφείλει να προσφέρει μεταφορικό έργο η Ford Mustang Mach-E, αξιοποιεί τις εξωτερικές της διαστάσεις (Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4713 Χ 1881 Χ 1625 mm) για να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, με άφθονους χώρους για επιβάτες και ένα πορτμπαγκάζ 402 λίτρων.

Και καθώς η Ford έχει επιδείξει στα τελευταία της μοντέλα μια σειρά ευρεσιτεχνίες, φρόντισε να μας εκπλήξει με μία ακόμα πρωτοτυπία, ένα δεύτερο πορτμπαγκάζ 81 λίτρων, στεγανό - τύπου «νεροχύτης» - όπως αυτό του Puma. Μόνο που στην περίπτωση της Mach-E αυτός ο χώρος αποσκευών βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό – και όχι το πίσω. Σημειώστε ότι και άλλες, γνωστές πατέντες της εταιρίας, όπως αυτή της εύκαμπτης εταζέρας του πορτμπαγκάζ, που δεν χρειάζεται να την αφαιρέσεις από την πέμπτη πόρτα, δίνουν και εδώ το παρών.

Κατά τ’ άλλα, οι δύο ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό, μία «μικρή» 10,25’’ και μία μεγάλη 15,5’’ (όσο και η οθόνη ενός laptop!) δίνουν το στίγμα της νέας εποχής που εγκαινιάζει η Ford Mustang Mach-E, με την πρώτη να είναι λιτή μεν, αλλά εξαιρετικά χρηστική –εμφανίζοντας τις απαραίτητες κάθε φορά ενδείξεις και μάλιστα σε μέγεθος ευανάγνωστο για όλες τις ηλικίες – και την ομολογουμένως εντυπωσιακότατη δεύτερη να μας βάζει σε μια άλλη διαδικασία για τη σχέση του αυτοκινήτου με τον οδηγό και τις δυνατότητες ελέγχου του πρώτου από τον δεύτερο.

ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2: Το όφελος της επιδότησης

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 63.779 € της RWD/269PS. Οφείλουμε δε, κλείνοντας, να κάνουμε μια αναφορά στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», αφού και οι πέντε εκδόσεις της Mustang Mach-E επωφελούνται από τη μέγιστη επιδότηση των 8.000 € – οπότε η βασική τιμή του μοντέλου μειώνεται στα 55.779 ευρώ. Η Ford προσφέρει μάλιστα και ιδιαίτερα ανταγωνιστικά προγράμματα χρηματοδότησης.

Σημειώστε, τέλος, ότι η μπαταρία της Ford Mustang Mach-E, καθώς επίσης και όλα τα ηλεκτρολογικά παρελκόμενα υψηλής τάσης προστατεύονται με εργοστασιακή εγγύηση «Ford Protect» 8 ετών ή 160.000 χλμ. Για όλα τα υπόλοιπα μέρη του οχήματος προσφέρεται 5-ετής εργοστασιακή εγγύηση.


Περισσότερα για τη νέα Ford Mustang Mach-E μπορείτε να δείτε εδώ

Δείτε εδώ βίντεο σχετικά με τη Ford Mustang Mach-E

Οι εκδόσεις της νέας Ford Mustang Mach-E

Mustang Mach-E (RWD): Ισχύς 269 PS με μπαταρία SR / αυτονομία 440 km, Ροπή 430 Nm, Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,2’’, ταχύτητα 180 km/h.

Mustang Mach-E (Premium RWD): Ισχύς 294 PS, Ροπή 430 Nm, με μπαταρία ΕR / αυτονομία 600 km, Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1’’, ταχύτητα 180 km/h.

Mustang Mach-E (AWD): Ισχύς 269 PS, Ροπή 580 Nm, με μπαταρία SR / αυτονομία 400 km, Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,6’’, ταχύτητα 180 km/h.

Mustang Mach-E (Premium AWD): Ισχύς 351 PS, με μπαταρία ER / αυτονομία 550 km, Ροπή: 580 Nm, Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,1’’, ταχύτητα 180 km/h.

Mustang Mach-E GT (AWD): Ισχύς 487 PS με μπαταρία ER / αυτονομία 490 km, Ροπή 860 Nm, Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8’’, ταχύτητα 200 km/h.

Παρατηρήσεις: SR: Standard Range ER: Extended Range (στάνταρ & εκτεταμένη αυτονομία, αντίστοιχα). Η αναγραφόμενη αυτονομία είναι συνδυασμένου κύκλου WLTP