Ένα διαχρονικά πανέμορφο σχήμα που γοητεύει, ένα μέγεθος που διευκολύνει την καθημερινότητα των αστικών ελιγμών, μια ποιότητα που πείθει και τους πιο απαιτητικούς και μια αυτονομία που καλύπτει την πλειονότητα των μετακινήσεων. Το ηλεκτρικό Fiat 500e προσφέρει όλα τα παραπάνω και επιπλέον είναι και ασύγκριτα προσιτό.
Ποιο είναι άραγε το «ιδανικό» αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις σε μια μεγαλούπολη; Χρειάζεται άραγε πολύ σκέψη για να πούμε ότι αυτό πρέπει να είναι μικρό ώστε να ελίσσεται στα στενά του κέντρου και να παρκάρει εύκολα, αυτόματο ώστε να σε απαλλάσσει από πολύ κόπο και στρες στα όλο και πιο έντονα μποτιλιαρίσματα που συνθέτουν το σκηνικό της αστικής καθημερινότητας του οδηγού, και άνετο; Μάλλον όχι. Όπως επίσης δεν θα εκλαμβανόταν ως υπερβολή το να ζητήσει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο να είναι και στοιχειωδώς τουλάχιστον πολυτελές για να κάνει την καθημερινότητα του ιδιοκτήτη του πιο ευχάριστη. Θέλουμε, δηλαδή, για να είμαστε ευχαριστημένοι από την καθημερινότητα της ζωής μας ένα εύχρηστο και όμορφο αυτοκίνητο.
Βλέποντας, τώρα, το μικρό Fiat 500e αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει όλα τα παραπάνω και επιπλέον έχει και κάτι ακόμα: είναι και ένα πλήρως ηλεκτρικό - και κατά συνέπεια αθόρυβο - όχημα μπαταρίας, είναι δηλαδή αυτό που επιβάλλουν οι απαιτήσεις των καιρών σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων. Κάτι που σημαίνει ότι για το Fiat 500e δεν υπάρχει δακτύλιος, δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας, ενώ και το κόστος κίνησης πολύ χαμηλότερο από αυτό της βενζίνης.
Είναι ένα αυτοκίνητο μήκους 3.632 mm, πλάτους 1683 mm και ύψους 1.527 mm, που βλέποντάς το δεν μπορείς παρά να το χαρακτηρίσεις πανέμορφο και να υποκλιθείς στους Ιταλούς που κατάφεραν το 2007 να αναβιώσουν έναν θρύλο των δεκαετιών του ‘60 και του ‘70 και να τον κρατήσουν μοντέρνο ως τις μέρες μας εκσυγχρονίζοντάς τον μάλιστα και τεχνολογικά. Είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλα πλεονεκτήματα, που καταφέρνει όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού να σου φτιάχνει τη διάθεση καθώς απέναντί σου έχεις ένα συνδυασμό υλικών που σε πείθουν με την ποιότητά τους και στοιχείων που παραπέμπουν σε υψηλή τεχνολογία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η ψηφιακή οθόνη αφής του infotainment υπό τη σκέπη του χαρακτηριστικά ιταλικού design. Δεν μπορείς, λοιπόν παρά να δηλώσεις εντυπωσιασμένος και να εκτιμήσεις την πρακτικότητα της διαμόρφωσης του εσωτερικού.
Βεβαίως ένα αυτοκίνητο δεν το αγοράζεις για να το βλέπεις ακίνητο, αλλά για να σε πηγαίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εκεί που θέλεις. Και το Fiat 500e με τον ηλεκτροκινητήρα των 87 kW (118 HP) σου προσφέρει και ένα εξαιρετικά δυνατό «τράβηγμα» σε κάθε πάτημα του γκαζιού (εγγενές πλεονέκτημα του ηλεκτροκινητήρα, καθώς η αυξημένη ροπή - 220 Nm - αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Με δυο λόγια, κινείσαι σβέλτα και αθόρυβα με το Fiat 500e, που εκτός των άλλων έχει να προσφέρει και μια ανάρτηση με ενδιαφέρουσα «απορροφητικότητα».
Ενώ από την άλλη, επαρκέστατη είναι η αυτονομία που φτάνει έως και τα 460 χιλιόμετρα, χάρη στην μπαταρία των 42 kWh! Αυτό είναι ένα στοιχείο που του δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει και υπεραστικές διαδρομές - και μπορεί άφοβα να ταξιδέψει στην εθνικό οδό το Fiat 500e αφού η ευστάθειά του στις ψηλές ταχύτητες εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη.
Σημειώστε ότι ο οδηγός έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος με τρεις επιλογές: Normal, Range και Sherpa – με την Range να επιβραδύνει το αυτοκίνητο ανακτώντας τη μέγιστη δυνατή ποσότητα ενέργειας όταν ο αφήνεις το γκάζι και την Sherpa να είναι η λύση ανάγκης για μείωση της κατανάλωσης στο ελάχιστο. Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί η ταχύτητα φόρτισης αφού σε 11-12 ώρες – και ξεκινώντας από ένα επίπεδο φόρτισης 20-30% - μπορείς με τη βοήθεια μιας απλής πρίζας σούκο να έχεις γεμάτη τη μπαταρία του Fiat. Ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής δίνει τη δυνατότητα φόρτισης 0-80% -σε κατάλληλο δίκτυο- σε μόλις 35 λεπτά, με τη σύνδεση για 5 λεπτά να αρκεί για την ανάκτηση αυτονομίας 50 χιλιομέτρων.
Και αν διαβάζοντας όλα τα παραπάνω έχετε ακόμα αμφιβολίες, έχετε υπόψη σας ότι περισσότεροι από 100.000 αγοραστές έχουν ήδη βάλει στη ζωή τους το πανέμορφο ηλεκτρικό Fiat 500e στα δύο χρόνια της διάθεσης του στην αγορά. Στο ίδιο διάστημα, το «φιατάκι» έχει κατακτήσει και 33 διεθνείς διακρίσεις, στοιχείο που το καθιστά το πλέον πολυβραβευμένο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας. Σημειώστε ότι τους πρώτους επτά μήνες του 2022, το νέο 500 είναι το πλέον δημοφιλές αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην Ιταλία και τη Γερμανία, κατέχει τη δεύτερη θέση στην Ελλάδα, ενώ βρίσκεται επίσης στο βάθρο στη Γαλλία, αλλά και συνολικά στην 1η τριάδα στην κατάταξη των πωλήσεων στην Ευρώπη.
Τέλος ή όπως λέμε στα… ελληνικά “last but not least” το ηλεκτρικό Fiat 500e γίνεται ακόμα πιο προσιτό χάρη στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», αφού οι τιμές της οικογένειας του μοντέλου ξεκινούν- μετά την αξιοποίηση της κρατικής επιδότησης και της απόσυρσης συμβατικού οχήματος- από τα 25.550 ευρώ για την έκδοση 500e (RED) με την μπαταρία των 42kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 460 χλμ. σε αστικές συνθήκες και 320 χλμ. σε μικτές συνθήκες (WLTP). Υπενθυμίζουμε ότι όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 αξιοποιούν το μέγιστο όφελος των 8.000 ευρώ που προβλέπει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» ενώ το πλαίσιο του κρατικού προγράμματος περιλαμβάνει και επιπρόσθετα οφέλη, όπως για παράδειγμα επιπλέον 1.000 ευρώ bonus απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου.
Σημειώστε ότι η γκάμα του Fiat 500e - στο σύνολό της - καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000 χλμ., ενώ η κάλυψη της μπαταρίας είναι 8ετης και για έως 160.000 χλμ.
Αξίζει να επισημάνουμε επίσης, ότι η νέα σειρά του Fiat 500e κάνει πραγματικότητα την «ηλεκτρική εξατομίκευση». Χάρη στην επιλογή τριών αμαξωμάτων (hatchback, cabrio και 3+1), τριών έξυπνα διαμορφωμένων πακέτων εξοπλισμού (STYLE, TECH και COMFORT), αλλά και δύο ειδικών εκδόσεων (RED και la Prima by Bocelli), το ηλεκτρικό «πεντακοσαράκι» δίνει τη δυνατότητα να το φέρει κανείς «στα μέτρα του» με έναν ιδιαίτερα απλό και πρακτικό τρόπο διαλέγοντας αμάξωμα, χρώμα και το πακέτο εξοπλισμού (ή το συνδυασμό πακέτων) που επιθυμεί, προκειμένου να δημιουργήσει, με βάση την αισθητική του, το δικό του Fiat 500e.