Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Dacia έχει το βλέμμα στραμμένο στην… ύπαιθρο, αφού παρουσιάζοντας τις εκδόσεις Extreme είναι φανερό ότι ενισχύει τον όποιο off road χαρακτήρα των μοντέλων της. Και αυτό δεν αφορά μόνο την εμφάνιση, αλλά και τις ουσιαστικές δυνατότητές τους.
Είναι φανερό πλέον, εδώ και καιρό, ότι Dacia έχει μια τάση ταύτισης με τις εξορμήσεις στην ύπαιθρο. Τη φορά αυτή παρουσιάζει μία σειρά αναβαθμίσεων στα μοντέλα της, που περιλαμβάνουν τις νέες εκδόσεις Extreme, την έκδοση με κινητήρα ELECTRIC 65 αποκλειστικά για το νέο και πλήρως ηλεκτρικό της μοντέλο Spring, καθώς και ένα πρωτοποριακό σύστημα ύπνου, το Sleep Pack. Και όπως όλα δείχνουν, οι εκδόσεις Extreme πηγαίνουν την προσέγγιση του "στιβαρού & εκδρομικού", ένα βήμα παραπέρα, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στον τομέα της σχεδίασης, αλλά και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά των μοντέλων της, που έτσι δε χάνουν κανένα από τα στοιχεία που τα κάνουν «cool», προσιτά και οικολογικά.
Dacia Extreme: με το βλέμμα στραμμένο στη φυγή…
Είναι αλήθεια ότι κάθε έκδοση Extreme εξασφαλίζει αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και στα τέσσερα μοντέλα, της γκάμας Dacia (Sandero Stepway, Jogger, Duster, Spring ELECTRIC 65) αναδεικνύοντας διακριτικά τον εκδρομικό χαρακτήρα τους. Οι άνθρωποι της ομάδας σχεδίασης της εταιρίας, θέλησαν να δημιουργήσουν ξεχωριστά στοιχεία, που να μπορούν να υιοθετηθούν από ολόκληρη τη γκάμα. Ανάμεσά τους τα νέα χρώματα για το αμάξωμα (Cedar Green για το Sandero Stepway, το Duster και το Jogger, αλλά και Slate Blue για το the Spring), στοιχεία βαμμένα σε απόχρωση Copper Brown (του χαλκού), ένα χρώμα που δημιουργήθηκε ειδικά για τις εκδόσεις Dacia Extreme κλπ. αλλά και μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου, 16 ιντσών στα Sandero Stepway και Jogger & 17 ιντσών για το Duster.
Ενώ εσωτερικά έχουμε καινούργιες υφασμάτινες ταπετσαρίες MicroCloud - ένα απαλό και ανθεκτικό ύφασμα με βελούδινη ύφη, που καθαρίζεται εύκολα κλπ.
Επί της ουσίας
Εδώ στη λίστα φιγουράρει πρώτο - πρώτο το σύστημα Extended Grip που έρχεται να διευκολύνει τις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Έτσι, καθώς ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους 2 τροχούς είναι δύσκολο να κινηθεί σε χιόνι ή λάσπη, τα Sandero Stepway Extreme και Jogger Extreme διαθέτουν πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό τους και το σύστημα Extended Grip. Πρόκειται για μία λύση που ενεργοποιείται από τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, προσαρμόζοντας τον τρόπο λειτουργίας του ESP και του ASR ώστε οι τροχοί να βρίσκουν καλύτερη πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος.
Sleep Pack: περιπέτεια μέρα-νύχτα…
Οι πελάτες της Dacia μπορούν, πλέον, όχι απλά να επισκεφθούν την ύπαιθρο αλλά και να διανυκτερεύσουν σε αυτή! Το Sleep Pack είναι το πρώτο αξεσουάρ που λανσάρεται ως μέρος της γκάμας των αξεσουάρ της Dacia, με την ονομασία InNature.
To Sleep Pack είναι ένα πολύ-σύστημα που εξωτερικά έχει τη μορφή ξύλινου κιβωτίου, που έχει τέτοιες διαστάσεις ώστε να χωράει χωρίς πρόβλημα στο πορτμπαγκάζ του Jogger. Το κουτί αυτό ξεδιπλώνεται εύκολα και γρήγορα, σχηματίζοντας ένα μεγάλο διπλό κρεβάτι με το στρώμα του. Το στρώμα καλύπτει ολόκληρο το πίσω μέρος του εσωτερικού του αυτοκινήτου, από την πλάτη των μπροστινών καθισμάτων, πάνω από τα πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα, μέχρι έξω και κάτω από την πόρτα του χώρου αποσκευών. Ο χώρος για ύπνο είναι ιδιαίτερα μεγάλων διαστάσεων, καθώς έχει μήκος 190 cm, πλάτος έως 130 cm ενώ η απόστασή του από την οροφή είναι τουλάχιστον 60 cm.
Όταν το κουτί του Sleep Pack είναι εντελώς κλειστό στο χώρο του πορτμπαγκάζ, το Jogger προσφέρει χωρητικότητα που φτάνει τα 220 λίτρα, ώστε να δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών με ασφάλεια και μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, κάτω από το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ.
Η πόρτα του κουτιού του Sleep Pack μπορεί να ανοίξει προς τα πίσω και να σχηματίσει ένα τραπέζι φαγητού, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να απολαύσετε το δείπνο σας προστατευμένοι κάτω από την ανοιχτή πόρτα του χώρου των αποσκευών.
Το κουτί Sleep Pack ζυγίζει μόνο 50 κιλά, ώστε να μπορεί εύκολα να αφαιρεθεί όποτε χρειαστεί, από το αυτοκίνητο. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε Jogger, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που έχουν ήδη αγοραστεί από πελάτες. Οι χρήστες μπορούν να βελτιώσουν το «υπνοδωμάτιο» τους με πρόσθετα αξεσουάρ, που περιλαμβάνουν περσίδες συσκότισης για όλα τα παράθυρα και μια σκηνή εξωτερικού χώρου, που συνδέεται με το πίσω μέρος του Jogger, για πιο άνετη διαμονή στην ύπαιθρο.
Ηλεκτρική επίθεση: Dacia Spring Extreme
Το Dacia Spring κυκλοφόρησε το 2021 και έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές. Το 2022, ήταν το 3o σε πωλήσεις ηλεκτρικό σε πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη, ενώ του απονεμήθηκε η ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων, από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό Green NCAP.
Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των δικτυωμένων υπηρεσιών δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης της Spring διανύει καθημερινά 31χλμ. με ταχύτητα 26 km/h. Από αυτούς, ένα 75% φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι και ένα 66% από μία οικιακή παροχή.
Με στόχο την κατάκτηση νέων πελατών, η Dacia προσέθεσε στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της την έκδοση Extreme, που διατίθεται αποκλειστικά με τον νέο κινητήρα ELECTRIC 65.
Το Spring Extreme ELECTRIC 65 απευθύνεται σε πελάτες που αναζητούν καλύτερες επιδόσεις, ευχαρίστηση και ευελιξία. Έχει περισσότερη ισχύ (65 hp/48 kW) από το μοντέλο Spring ELECTRIC 45 (45 hp/33 kW), η ροπή του είναι υψηλότερη, ενώ προσφέρει πιο δυναμικές επιταχύνσεις, είτε κινείται στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα ELECTRIC 65 είναι ο υψηλότερος αριθμός στροφών λειτουργίας του – 14.700 σ.α.λ σε σχέση με τις 8.500σ.α.λ. του ELECTRIC 45. Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές του μειωτήρα (με τη σχέση μετάδοσης που αυξήθηκε από το 7,162:1 στο 12,057:1) αυξάνουν το μέγεθος της ροπής που μεταδίδεται στους κινητήριους τροχούς.
Κατά την κίνηση στην πόλη το Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 επιταχύνει από 0 - 50 km/h σε 3,9’’, δηλαδή 1,9 δεύτερα ταχύτερα από το Spring ELECTRIC 45. Αντιστοίχως, στον ανοιχτό δρόμο, ο χρόνος που χρειάζεται για την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80 στα 120 km/h, έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό (13,5’’ σε σχέση με τα 26’’). Από την άλλη, το Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 προσφέρει την άκρως ενδιαφέρουσα αυτονομία των 220 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες ή 305 χλμ. στην πόλη (πάντα με βάση το πρότυπο WLTP).
Σημειώστε ότι το νέο, ηλεκτρικό Dacia θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά.