Καθώς η Hyundai επιταχύνει το βήμα της στη λεωφόρο της ηλεκτροκίνησης, το αμιγώς ηλεκτρικό, τετρακίνητο IONIQ 5 N, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί επίσημα τον Ιούλιο του 2023, υποβάλλεται σε δοκιμές σε ακραίες αρκτικές συνθήκες στο Arjeplog της Σουηδίας.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις ακραίες χειμερινές δοκιμές στις οποίες υποβάλλεται, στην πίστα δοκιμών της Hyundai Mobis στο Arjeplog της Σουηδίας, το IONIQ 5 N - το πρώτο υψηλών επιδόσεων αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της μάρκας N - έδωσε η Hyundai.
Παγωμένες επιφάνειες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης και θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν έως -30°C (-22 °F) είναι τα απόλυτα εκείνα στοιχεία που χρειάζονται για να επιβεβαιωθεί στην πράξη η απόδοση και η αξιοπιστία ενός πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου επιδόσεων, όπως το Hyundai IONIQ 5 N. Και αυτά τα στοιχεία είναι που προσφέρει απλόχερα η πίστα δοκιμών της Hyundai Mobis στο Arjeplog, δεδομένης της γεωγραφικής της θέσης, δίπλα στον Αρκτικό Κύκλο - επιτρέποντας στους μηχανικούς της Hyundai N να επιτύχουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ του χαρακτήρα “διασκεδαστικής οδήγησης” και της ικανότητάς του να κινείται με ασφάλεια σε συνθήκες υπό το μηδέν.
Στο IONIQ 5 N, η Hyundai Motor συνδύασε την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) με τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη για ηλεκτροκίνητες υψηλές επιδόσεις.
«Όπως τα μοντέλα μας N ακονίζονται στις αιχμηρές στροφές του Nürburgring, έτσι και εδώ ακονίζονται στις αιχμηρές στροφές και τις παγωμένες επιφάνειες της πίστας δοκιμών μας στο Arjeplog, εξασφαλίζοντας μέγιστη απόδοση στις πιο ακραίες χειμερινές συνθήκες» δήλωσε ο κ. Till Wartenberg, Vice President του N Brand Management & Motorsport sub-division της Hyundai Motor Company. «Είμαστε περήφανοι που αποδεικνύουμε ότι το IONIQ 5 N πληροί άψογα τα γενικά κριτήρια απόδοσης μας, διασφαλίζοντας την επιτυχία της μάρκας N ως το πρώτο ηλεκτροκίνητο Ν μοντέλο παραγωγής».
Ως γνωστόν, οι 3 «πυλώνες» των οχημάτων υψηλών επιδόσεων N της Hyundai είναι εμπνευσμένοι από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό: εδώ έχουμε υπόψη μας τη συμπεριφορά τους στις στροφές, τις δυνατότητες κίνησης σε αγωνιστικούς ρυθμούς στην πίστα και τη χρήση στις καθημερινές μετακινήσεις.
Το 2015, η μάρκα N καθιέρωσε το όραμά της για ένα βιώσιμο μέλλον, παρουσιάζοντας το N 2025 Vision Gran Turismo. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της N ξεκίνησε με το πρωτότυπο RM20e και το αγωνιστικό Veloster N ETCR. Πέρυσι, η μάρκα N παρουσίασε το RN22e, ένα ‘rolling lab’ που σχεδιάστηκε για να μεταφέρει την εμπειρία ηλεκτροκίνησης της N στο πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής της μάρκας, το IONIQ 5 N, που αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα φέτος.
Το IONIQ 5 N θα είναι το πρώτο όχημα παραγωγής της μάρκας N με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Η ιστορία του N’s AWD ξεκίνησε το 2015 μέσω του ανταγωνισμού στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Στα οκτώ χρόνια συμμετοχής στο WRC, η Hyundai έχει κερδίσει πολλές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένων δύο παγκοσμίων πρωταθλημάτων.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά και το κράτημα στις στροφές του IONIQ 5 N ενισχύονται περαιτέρω από το N Drift Optimizer, το οποίο ενσωματώνει την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, την ακαμψία της ανάρτησης, την δυνατότητα διεύθυνσης και το σύστημα e-LSD (ηλεκτρονικό-περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό) για να δημιουργήσει έναν τρόπο οδήγησης αφιερωμένο στο drifting. Βοηθά τους οδηγούς όλων των επιπέδων δεξιοτήτων να απολαμβάνουν το drifting και έχει σχεδιαστεί με ιδιαίτερη προσοχή για τους οδηγούς που μπαίνουν για πρώτη φορά στο άθλημα του drifting.
Με το e-LSD ειδικά ρυθμισμένο για το IONIQ 5 N, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου παρακολουθεί την είσοδο από τους αισθητήρες τροχών για να προσδιορίσει με ακρίβεια πότε ένας συγκεκριμένος τροχός χρειάζεται επιπλέον ροπή για να βελτιώσει τη συνολική πρόσφυση του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι το e-LSD βελτιώνει τον χειρισμό κατά τις στροφές και την οδήγηση υψηλής ταχύτητας στην πίστα, καθώς και σε αντίξοες συνθήκες οδήγησης, όπως ο πάγος και το πυκνό χιόνι.
Επιπλέον, το IONIQ 5 N χρησιμοποιεί N Torque Distribution που είναι βελτιστοποιημένη για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει το επίπεδο ροπής τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς. Το N Torque Distribution και το e-LSD συνεργάζονται για να κατανείμουν την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς σε ποικίλες αναλογίες και είναι ειδικά σχεδιασμένα για να ανταποκρίνονται γρήγορα στη στιγμιαία και απρόσκοπτη παροχή ισχύος που είναι εγγενής στα ηλεκτρικά οχήματα - ακόμη και σε ακραίες συνθήκες χαμηλής τριβής, όπως αυτές του Arjeplog.