Μπορεί να φαίνεται παράξενο αλλά η BMW X7 είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο της BMW στην πολυτελή κατηγορία. Το μεγάλο SUV αποτελεί κεντρικό πυλώνα στη συνεχιζόμενη προϊοντική επέλαση της βαυαρικής εταιρείας και επανέρχεται δριμύτερο έχοντας αναβαθμιστεί σημαντικά και ενσωματώνοντας την τελευταίας γενιάς τελευταία ήπια υβριδική τεχνολογία 48V για τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων με τους οποίους προσφέρεται.
Η είδηση ότι η νέα BMW X7 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg, το εργοστάσιο που ειδικεύεται στα μοντέλα BMW X στην Πολιτεία της Νότιας Καρολίνας των ΗΠΑ, δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είναι μία τεράστια αγορά για τη BMW - και ιδιαιτέρως για τα μεγάλα της μοντέλα. Πάντως, το νέο ευμέγεθες SUV και πολυτελές δεν θα περιοριστεί στα όρια της αμερικανικής ηπείρου, αλλά θα λανσαριστεί και στην παγκόσμια αγορά - τον Αύγουστο του 2022.
Αξίζει επίσης να κρατήσουμε ως είδηση το γεγονός ότι το νέο μοντέλο έρχεται εφοδιασμένο και με βενζινοκινητήρες, και με diesel, οι οποίοι βελτιώνουν την απόδοση τους με τη βοήθεια της ήπια υβριδικής τεχνολογίας, προσφέροντας ισχύ από 352 έως 530 ίππους.
Πολυτελής ευρυχωρία με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό
Mε δεδομένο το μέγεθος της BMW X7 δεν θα μπορούσε κανείς να περιμένει τίποτε άλλο από ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό με τους επιβάτες να τακτοποιούνται χωρίς πρόβλημα σε τρεις σειρές καθισμάτων.
Aπό την άλλη, ο νέας σχεδίασης πίνακας οργάνων – με τους λεπτούς αεραγωγούς και μία φωτεινή μπάρα εσωτερικού κρυφού φωτισμού– και η κυρτή οθόνη BMW Curved Display εισάγουν ένα σύγχρονο, ψηφιακό στυλ στο cockpit. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει επίσης μία νέα και πρωτοποριακή σχεδίαση.
Η περαιτέρω διευρυμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού της νέας BMW X7 ανεβαίνει επίπεδο, αυξάνοντας την άνεση των επιβατών και μεγιστοποιώντας την ευεξία τους. Πέραν του αυτόματου ελέγχου κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, της πανοραμικής γυάλινης ηλιοροφής και του συστήματος hi-fi, περιλαμβάνει τώρα καθίσματα comfort για τον οδηγό και το συνοδηγό, ένα δερμάτινο τιμόνι Sport με χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων (paddles) και μία νέα βάση για ασύρματη φόρτιση συμβατών κινητών τηλεφώνων. Στη λίστα προαιρετικών επιλογών ξεχωρίζουν η πανοραμική, γυάλινη ηλιοροφή Sky Lounge (φωτιζόμενη από μονάδες LED), το Ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround System και το νέας σχεδίασης Travel & Comfort System.
Τρεις κινητήρες, όλοι τους mild hybrid 48 V
Στην κορυφή της γκάμας κινητήρων βρίσκεται ένας νέος, V8 βενζινοκινητήρας 4.4 λίτρων που προορίζεται για την κορυφαία έκδοση BMW X7 M60i xDrive, και προέρχεται από τους κινητήρες που τροφοδοτούν τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Ενσωματώνει τεχνολογία M TwinPower Turbo που εξασφαλίζει ισχύ 390 kW/530 hp και μέγιστη ροπή 750 Nm.
Ακολουθεί ένας εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας, που κάνει το ντεμπούτο του στην BMW X7 xDrive40i με ισχύ αυξημένη στα 280 kW/380 hp - κατά 35 kW/47 hp ισχυρότερος σε σχέση με την προηγούμενη μονάδα -, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 520 Nm – και μπορεί να φτάσει τα 540 Nm με τη συμβολή του ήπιου υβριδικού συστήματος.
Η γκάμα συμπληρώνεται με έναν εξακύλινδρο εν σειρά diesel (BMW X7 xDrive40d) που προσφέρει όπως είναι αναμενόμενο τη χαμηλότερη κατανάλωση (συνδυασμένη: 8,7 – 7,6 l/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 230 – 200 g/km κατά το πρότυπο WLTP), με μέγιστη ισχύ 259 kW/352 hp. Η ονομαστική ροπή του κινητήρα diesel είναι 700 Nm, μπορεί όμως να αυξηθεί στα 720 Nm με τη συμβολή του ήπιου υβριδικού συστήματος.
Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών κινητήρων είναι η ενσωμάτωση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, νέας γενιάς. Αυτή περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια τοποθετημένη στο στροφαλοφόρο άξονα και ενσωματωμένη στο κιβώτιο ταχυτήτων, που συνεισφέρει με επιπλέον ισχύ 9 kW/12 hp και έξτρα ροπή 20 Nm. Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic Sport οκτώ σχέσεων, που περιλαμβάνει χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και λειτουργία Sprint. Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται στο δρόμο – ή στο χώμα αν χρειαστεί – μέσω του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.
Δυναμικά χαρακτηριστικά: επιβεβαίωση της παράδοσης
Το μέγεθος δεν μπορεί να αλλάξει την ουσία της μάρκας - και η BMW X7 διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που προσφέρουν τη λεγόμενη οδηγική απόλαυση. Δεν είναι παράξενο λοιπόν που συναντάμε και σε αυτό το μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας μία προσαρμοζόμενη αερανάρτηση - και στους δύο άξονες – η οποία ενσωματώνει στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, προσφέροντας και υψηλό επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών αλλά και εξαιρετική άνεση σε μακρινά ταξίδια.
Ο στάνταρ εξοπλισμός για τη νέα BMW X7 M60i xDrive περιλαμβάνει επίσης το Integral Active Steering και το σύστημα Executive Drive με ενεργή σταθεροποίηση κλίσης του αμαξώματος. Και τα δύο διατίθενται προαιρετικά για τα εξακύλινδρα μοντέλα, όπως και το πακέτο xOffroad.
Όλα τα συστήματα πλαισίου έχουν ρυθμιστεί εκ νέου για τη νέα BMW X7 ώστε να μπορεί να καλύπτει το ευρύτερο δυνατό φάσμα μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης.
Εκτεταμένη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού
Στον πολύ νευραλγικό τομέα των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού συναντάμε μία εκτεταμένη γκάμα, που ξεκινά από το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, το οποίο τώρα μειώνει τον κίνδυνο σύγκρουσης με ποδηλάτες, πεζούς και επερχόμενα οχήματα που αλλάζουν πορεία και περιλαμβάνει επίσης το προαιρετικό σύστημα Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go αλλά και τις λειτουργίες αυτόματης υποβοήθησης ορίου ταχύτητας, παρακολούθησης διαδρομής και αναγνώρισης φωτεινών σηματοδοτών. Νέα επίσης είναι η λειτουργία exit warning, που ειδοποιεί τους επιβάτες για κίνδυνο σύγκρουσης όταν ανοίγουν την πόρτα.
Το στάνταρ Parking Assistant περιλαμβάνει επίσης Reversing Assist Camera και Reversing Assistant. Σε αυτοκίνητα που περιλαμβάνουν το προαιρετικό Parking Assistant Professional, η λειτουργία Reversing Assistant μπορεί τώρα να αναλάβει τον έλεγχο διεύθυνσης του αυτοκινήτου για μία απόσταση έως 200 m. Και το νέο Trailer Assistant καθιστά ευκολότερη την εκτέλεση ελιγμών οπισθοπορείας όταν το όχημα ρυμουλκεί τρέιλερ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το νέο Manoeuvre Assistant μπορεί να αποθηκεύει ελιγμούς που καλύπτουν απόσταση 200 m έκαστος. Την επόμενη φορά που το όχημα θα φτάσει σε ένα απομνημονευμένο σημείο εκκίνησης, το Manoeuvre Assistant θα μπορέσει να εκτελέσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση του ελιγμού, ελέγχοντας το γκάζι, τα φρένα και το τιμόνι καθώς και αλλάζοντας σχέση για εμπρόσθια κίνηση ή όπισθεν. Ενώ εκτελείται ο αυτοματοποιημένος ελιγμός, ο οδηγός μπορεί να επικεντρωθεί στην παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος.