Όποιος παρακολουθεί στοιχειωδώς τις εξελίξεις στον χώρο της αυτοκίνησης γνωρίζει ότι η Toyota είναι η εταιρία που επί της ουσίας καθιέρωσε τα υβριδικά αυτοκίνητα, αρχικά με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, το 1997, και στη συνέχεια με τη δημιουργία μιας ολόκληρης γκάμας υβριδικών μοντέλων, πλήρως ανεξαρτήτων από το ηλεκτρικό δίκτυο, που για το λόγο αυτό ονομάστηκαν και “full hybrid” ώστε να διακρίνονται από τα “plug in hybrid” (αυτά που πρέπει οπωσδήποτε να μπουν στην πρίζα για να λειτουργήσουν), τα οποία το τελευταίο διάστημα αυξάνονται και πληθύνονται.
Και αν τα full hybrid μοντέλα τείνουν να χαρακτηρίζονται στις μέρες μας ως «κλασικά» δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα υδρογονοκίνητα οχήματα που η ιαπωνική εταιρία έριξε στην αγορά. Ο λόγος για το Toyota Mirai, το ηλεκτροκίνητο όχημα υδρογόνου που βρίσκεται πλέον στην δεύτερη γενιά του. Και η επιμονή της Toyota στο καθαρό αυτό καύσιμο αντικατοπτρίζει τη σχέση της εταιρίας με την υψηλή τεχνολογία.
Ωστόσο, καθώς η αγορά δεν μπορεί να περιμένει και καθώς η γνωστή νομοθεσία στρέφει την αυτοκινητοβιομηχανία - στο σύνολό της πλέον - προς τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα (τουλάχιστον όσον αφορά τα ΙΧ, γιατί στον χώρο των φορτηγών τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι) η Toyota μπαίνει και αυτή στο κλαμπ της μπαταρίας. Και θα σχολιάζαμε ότι το κάνει με ιδιαίτερα εύστοχο τρόπο, λανσάροντας στην ιαπωνική αγορά ένα μικρό και εξαιρετικά ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης, το Toyota C+ pod. Γιατί εδώ έχουμε το κατάλληλο αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, στο κατάλληλο – αστικό - περιβάλλον εκεί δηλαδή όπου οι απαιτήσεις σε αυτονομία και χωρητικότητα μπαταρίας είναι σαφώς μειωμένες.
Mε μήκος 2.490 mm και ύψος 1.550 mm, και όντας διαθέσιμο σε πλήθος «χαρούμενων» χρωματικών συνδυασμών, το μικρό αυτό τρίθυρο αυτοκίνητο φαίνεται σαν να επιχειρεί να επαναλάβει στην πράξη την προσέγγιση του smart πρώτης γενιάς. Το πλάτος του, πάντως, είναι αισθητά μικρότερο σε σχέση με αυτό του γερμανικού αυτοκινήτου - μόνο 1.290 mm έναντι 1.510 mm στοιχείο που ενισχύει σημαντικά την ευελιξία: το Toyota C+ pod προσφέρει έναν απίστευτα μικρό κύκλο στροφής, με ακτίνα μόνο 3,9 μέτρα
«Χτισμένο» σε μια χαλύβδινη βάση, το Toyota C+ pod διαθέτει πλαστικό αμάξωμα, χειροκίνητα παράθυρα και φώτα led, ενώ οι τροχοί είναι 13 ιντσών. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και καθώς οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο, η ονομαστική του ισχύς περιορίζεται στους – μόνο - 3,5 HP. Πάντως η μέγιστη ισχύς είναι αισθητά αυξημένη, αλλά και πάλι χαμηλή, φτάνει τους 12,5 HP, ενώ η ροπή τα καταφέρνει συγκριτικά καλύτερα, με 56 Nm. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί τον εν λόγω κινητήρα έχει χωρητικότητα 9,06 kWh και βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου επιβατών. Η πλήρης φόρτισή της στο ιαπωνικό ηλεκτρικό δίκτυο των 100V (στα 6,0Α) διαρκεί 16 ώρες ενώ στα 200V (16A) ο χρόνος μειώνεται σημαντικότατα, στις πέντε ώρες.
Με δεδομένο, τώρα, ότι το βάρος του Toyota C+ pod φτάνει τα 670-690 kg, δεν μας παραξενεύει το ότι η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 60 km/h. Από την άλλη μεριά αρκετά καλύτερα είναι τα νέα στον τομέα της αυτονομίας, αφού μια φόρτιση επαρκεί για έως και 150 km (σύμφωνα με τον κύκλο WLTC).
Μέχρι στιγμής, όπως ήδη αναφέραμε, η Toyota διαθέτει το ηλεκτρικό C+ pod μόνο στην Ιαπωνία και μόνο σε εταιρικούς πελάτες και δημοτικούς οργανισμούς, με περισσότερες από 200 εταιρείες να έχουν ήδη ενδιαφερθεί για το συγκεκριμένο μοντέλο. Το γεγονός ότι δεν προσεγγίζονται σε πρώτη φάση πελάτες λιανικής είναι απολύτως κατανοητό, καθώς η τιμή του οπωσδήποτε λιτού Toyota C + pod φτάνει στην τοπική αγορά τα 13.000 ευρώ. Κάτι που σημαίνει ότι το μικρό αυτοκίνητο κοστίζει τα διπλά σε σχέση με το συμβατικό, βενζινοκίνητο μοντέλο Pixis Epoch της Toyota, το οποίο είναι το μικρότερο μέλος της ιαπωνικής γκάμας της εταιρείας, αλλά διαθέτει, ωστόσο, "πλήρες" πεντάθυρο αμάξωμα.
Οφείλουμε πάντως να σημειώσουμε ότι το Toyota C+ pod αποτελεί μόνο την αρχή. Γιατί η ιαπωνική εταιρία προτίθεται να επενδύσει στη δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε συνεργασία με εταιρεία ενέργειας Chubu Electric Power Miraiz Co, στο πλαίσιο του έργου “Green Charge”. Στην πορεία η Toyota σκοπεύει να εμπλουτίσει την ηλεκτρική της γκάμα με μοντέλα μηδενικών ρύπων που θα διαθέτουν ανταγωνιστική τιμή και θα μπορούν πλέον να διατεθούν σε ιδιώτες, στην αγορά της λιανικής.