Το BMW Group συνεχίζει να μειώνει τις εκπομπές CO2 στο δίκτυο προμηθευτών του στο πλαίσιο των φιλόδοξων δράσεων για τη βιωσιμότητα. Ο χάλυβας που παράγεται με χρήση φυσικού αερίου ή υδρογόνου και πράσινης ενέργειας αντί ορυκτών πόρων όπως ο άνθρακας, συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Το BMW Group υπέγραψε τώρα μία αντίστοιχη συμφωνία με την Salzgitter AG για την προμήθεια χάλυβα χαμηλού άνθρακα. Ο χάλυβας θα χρησιμοποιείται στην τυποποιημένη παραγωγή αυτοκινήτων στα Ευρωπαϊκά εργοστάσια του BMW Group από το 2026 και μετά. Με αυτή την κίνηση, το BMW Group διευρύνει τη βάση προμηθευτών του με ένα δεύτερο προμηθευτή χάλυβα χαμηλού άνθρακα. Στόχος είναι η χρήση χάλυβα χαμηλού άνθρακα να καλύπτει πάνω από το 40% της ζήτησης στα Ευρωπαϊκά εργοστάσια μέχρι το 2030, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές CO2 μέχρι 400.000 τόνους το χρόνο.
«Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για ουσιαστική μείωση των εκπομπών CO2 στην πηγή, στο δίκτυο προμηθευτών», δήλωσε ο Joachim Post, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών. «Στόχος μας είναι να μειώσουμε το ανθρακικό αποτύπωμα του κύκλου ζωής των οχημάτων μας με μία ολιστική προσέγγιση. Με το χάλυβα, ειδικότερα, είμαστε πρωτοπόροι, καθώς προμηθευόμαστε χάλυβα χαμηλού άνθρακα για χρήση στα Ευρωπαϊκά εργοστάσιά μας στο μέλλον».
Το BMW Group θα προμηθεύεται επίσης χάλυβα που παράγεται με χρήση υδρογόνου και πράσινης ενέργειας από τη Β. Σουηδία για τα Ευρωπαϊκά εργοστάσιά του από το 2025 και μετά, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 μέχρι 95%. Τα εργοστάσια πρεσών του BMW Group στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους χάλυβα το χρόνο.
Σταδιακή μετάβαση στην παραγωγή με χάλυβα χαμηλού άνθρακα
Λόγω της ενεργοβόρας διαδικασίας παραγωγής του χάλυβα, το περιβάλλον επιβαρύνεται με υψηλές εκπομπές CO2. Ωστόσο, χάρη στην προσαρμοστικότητά του, ο χάλυβας είναι από τα πιο σημαντικά υλικά στην παραγωγή αυτοκινήτων και θα παραμείνει βασικό συστατικό του αμαξώματος και πολλών εξαρτημάτων.
Στοχεύοντας να μειώσει τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή χάλυβα σε μαζική κλίμακα, η Salzgitter AG σταδιακά μεταβαίνει σε μία παραγωγή σχεδόν απαλλαγμένη από τον άνθρακα. Η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και η χρήση της στην παραγωγή υδρογόνου μέσω της ηλεκτρόλυσης είναι βασικά στοιχεία αυτού του μετασχηματισμού. Το πράσινο αυτό υδρογόνο θα αντικαταστήσει τον άνθρακα που χρησιμοποιείται στη συμβατική διαδικασία της υψικαμίνου. Αυτό καθίσταται εφικτό από τα λεγόμενα ‘εργοστάσια άμεσης αναγωγής’ που χρησιμοποιούν υδρογόνο για να μειώσουν απευθείας την περιεκτικότητα σιδηρομεταλλεύματος σε σίδηρο σε στερεά κατάσταση. Στη συνέχεια, ο στερεός σίδηρος στη μορφή που παράγεται με αυτό τον τρόπο τήκεται μαζί με θραύσματα χάλυβα σε κλίβανο ηλεκτρικού τόξου με χρήση ηλεκτρισμού από ανανεώσιμες πηγές.
Η Salzgitter AG σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει αυτή τη μέθοδο για τη σταδιακή μείωση των εκπομπών CO2 από την παραγωγή χάλυβα σε μόλις 5% συγκριτικά με τα αρχικά μεγέθη.
Ο κύκλος υλικών κλειστού βρόχου εξοικονομεί πόρους και μειώνει τις εκπομπές CO 2
Το BMW Group είχε ήδη δημιουργήσει ένα κύκλο υλικών κλειστού βρόχου για απόβλητα χάλυβα από το εργοστάσιο της Λειψίας με την Salzgitter AG πριν από πέντε και πλέον χρόνια. Μετά την παράδοση ατσάλινων ρολών (γνωστών και ως ατσάλινων πηνίων) στο εργοστάσιο, η Salzgitter AG αφαιρεί υπολείμματα από φύλλα μετάλλου όπως αυτά που παράγονται στις πρέσες μετά τη δημιουργία των πάνελ θυρών, και χρησιμοποιεί αυτό το υλικό για την παραγωγή νέου χάλυβα, ο οποίος στη συνέχεια παρέχεται στα εργοστάσια του BMW Group. Με αυτό τον τρόπο οι πρώτες ύλες μπορούν να χρησιμοποιούνται πολλές φορές στο πλαίσιο ενός μοντέλου κυκλικής οικονομίας, ώστε να προστατεύονται οι φυσικοί πόροι.
Απόβλητα χάλυβα από άλλα Ευρωπαϊκά εργοστάσια του BMW Group είτε επαναχρησιμοποιούνται μέσω ενός άμεσου κύκλου υλικών ή επιστέφονται στον παραγωγό χάλυβα μέσω εντεταλμένων εμπόρων προκειμένου να υποβληθούν σε επεξεργασία για τη δημιουργία νέου υλικού.
Η χρήση δευτερογενούς χάλυβα από την κυκλική οικονομία μειώνει τις εκπομπές CO 2
Μέχρι το ένα τέταρτο του ατσαλιού των οχημάτων του BMW Group ήδη προέρχεται από διαδικασίες ανακύκλωσης κλειστού βρόχου. Το BMW Group σχεδιάζει να αυξήσει σταδιακά το ποσοστό δευτερογενούς χάλυβα και να φτάσει μέχρι το 50% έως το 2030.
Επειδή απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή, ο δευτερογενής χάλυβας μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά μέσο όρο από 50 μέχρι 80%, συγκριτικά με το πρωτογενές υλικό.
Η επένδυση σε νεοφυείς εταιρείες ( startups ) επιταχύνει την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών
Εκτός από την προμήθεια χάλυβα χαμηλού άνθρακα, το BMW Group έχει επενδύσει επίσης σε μία καινοτόμα μέθοδο για την παραγωγή χάλυβα χωρίς άνθρακα που έχει αναπτύξει η Αμερικανική startup εταιρεία, Boston Metal, μέσω του επενδυτικού του βραχίονα, BMW i Ventures. Η Boston Metal χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό για τη νέα τεχνολογία της, που μέσω ενός ηλεκτρολυτικού στοιχείου, παράγει λιωμένο σίδηρο, ο οποίος στη συνέχεια μετατρέπεται σε χάλυβα. Εάν στη διαδικασία αυτή χρησιμοποιείται ηλεκτρισμός από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε η παραγωγή χάλυβα είναι απαλλαγμένη από άνθρακα. Τα προσεχή χρόνια, η Boston Metal σχεδιάζει να επεκτείνει τη νέα μέθοδο για την παραγωγή χάλυβα σε βιομηχανική κλίμακα.
Μέσω επενδύσεων σε startups, το BMW Group στοχεύει να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, να προωθήσει τον ανταγωνισμό και να προσφέρει την ώθηση που θα ανοίξει το δρόμο στις νεοφυείς εταιρείες για την είσοδό τους στην αγορά. Καινοτόμες τεχνολογίες προσφέρουν καλύτερη, πιο βιώσιμη και πιο αποδοτική πρόσβαση σε πρώτες ύλες.
Η επένδυση σε νέες τεχνολογίες είναι ένα από τα πολλά βήματα που πραγματοποιεί το BMW Group προκειμένου να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους του για την αλυσίδα εφοδιασμού χάλυβα – για παράδειγμα, καθιστώντας την παραγωγή χαμηλού άνθρακα σημαντικό κριτήριο ανάθεσης για οποιαδήποτε σύμβαση.