Biro: ηλεκτρική μικροκινητικότητα σε τέσσερις τροχούς

Biro: ηλεκτρική μικροκινητικότητα σε τέσσερις τροχούς

Έχοντας ταυτίσει τη μικροκινητικότητα με τα ηλεκτρικά πατίνια και ενδεχομένως με τα ηλεκτρικά ποδήλατα ξεχάσαμε ότι στην αγορά της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να δημιουργείται και μία κατηγορία μικροσκοπικών, εξαιρετικά ευέλικτων και σχετικά προσιτών αυτοκινήτων που αποτελούν μια σοβαρή εναλλακτική λύση στον τομέα της αστικής μετακίνησης.

Όσοι έχουν εντυπωσιαστεί με τα 100, 200 και 300 kW της ισχύος που έχουν στη διάθεσή τους τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (δηλαδή 136, 272 κοκ. ίπποι) και από τα περισσότερα από 300 χιλιόμετρα αυτονομίας που υπόσχονται οι μεγάλες μπαταρίες τους, ενδεχομένως θα απορήσουν για το θράσος που μπορεί να έχει μία εταιρεία η οποία λανσάρει ένα αυτοκίνητο με ισχύ μόλις 3,3 kW και αυτονομία που στην καλύτερη περίπτωση φτάνει τα 90 χιλιόμετρα.

Το ερώτημα όμως είναι πόση είναι η ισχύς - και πόση η αυτονομία - που πραγματικά χρειάζεται κανείς για να μετακινηθεί από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μετά στο Σύνταγμα; Τι ταχύτητες θα αναπτύξει και τι φορτίο θα θελήσει να μεταφέρει σε τέτοιου τύπου δρομολόγια που τις περισσότερες φορές έχουν επαγγελματικό χαρακτήρα. Χωρίς βέβαια να αποκλείει κάνεις ότι μία τέτοια μετακίνηση δεν μπορεί να αφορά και την ψυχαγωγία.

Σε αυτές τις χαρακτηριστικά αστικές συνθήκες εκείνο που χρειάζεται κανείς, πρώτα από όλα, είναι η ευελιξία. Εδώ κερδίζει ο μικρότερος και το Biro, πού στην χωρίς πόρτες και πορτμπαγκάζ εκδοχή του έχει μήκος μόλις 1,74 μέτρα (ενώ στην έκδοση Biro Big, με «καμπίνα» και χώρο αποσκευών 300 λίτρων το μήκος αυξάνεται στα – ούτως ή άλλως ελάχιστα - 1,84 μ.) και πλάτος μόλις 1,03 μ. έχει το απόλυτο πλεονέκτημα, καθώς ο χώρος που καταλαμβάνει δεν απέχει πολύ από αυτόν που χρειάζεται ένα σκούτερ! Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στη μαμά εταιρία να δηλώνει ότι γλυτώνεις μία ώρα από τη ζωή σου για κάθε τρίωρο μέσα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, αφού με το Biro οι διαδρομές γίνονται ταχύτερα (σε 2 ώρες αντί για 3) και παρκάρεις σχεδόν οπουδήποτε.

Τέσσερα δισκόφρενα φροντίζουν για την ενεργητική ασφάλεια, το χαλύβδινο πλαίσιο εγγυάται την προστασία των δύο επιβαινόντων, ενώ για όσους θέλουν κάτι παραπάνω από τη βασική ταχύτητα των 45 km/h, το Biro είναι διαθέσιμο με το πακέτο Bolt, δηλαδή με ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες (3,8 kW) που επιτρέπουν ταχύτητα έως 60 km/h. Σημαντικό προσόν του Biro αποτελεί η αφαιρούμενη “re-move” μπαταρία του, η οποία μπορεί να φορτιστεί σε οποιοδήποτε βολικό για τον ιδιοκτήτη του χώρο.

Σημειώστε ότι το Biro εισάγεται στη χώρα μας από την Biro Hellas, εταιρία που είναι το αποτέλεσμα κοινοπραξίας της ιταλικής εταιρίας Estrima που κατασκευάζει το Biro και της ελληνικής NextCom, εταιρίας που ιδρύθηκε το 1993 και ειδικεύεται στον τομέα των υπηρεσιών και της παροχής επιχειρηματικής συμβουλευτικής. Τα πρώτα Biro θα κάνουν την εμφάνισή τους σε ελληνικό έδαφος μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, ενώ ο επίσημος τιμοκατάλογος δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Έχετε δε υπόψη σας ότι ο χώρος των ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων έχει τραβήξει την προσοχή και μεγάλων, παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων – με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα το Citroen Ami, που είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας.

Κλείνουμε με δυο λόγια για τους εμπλεκομένους:

Σχετικά με τον Όμιλο Estrima

Η Estrima ιδρύθηκε το 2008 ασκώντας πολλαπλές δραστηριότητες όπως R&S, σχεδιασμό, παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικών οχημάτων Biro. Είναι μια από τις πρώτες επιχειρήσεις σε αυτόν τον τομέα και προέρχεται από το δημιουργικό και μη συμβατικό όραμα του Matteo Maestri. Αρχικά ως εταιρία της Brieda (ιδιοκτησία της οικογένειας Maestri), με ειδίκευση στα μέτρα ασφαλείας για αγροτικά και βιομηχανικά οχήματα, η Estrima απέκτησε το 2021, ολόκληρο το μετοχικό κεφάλαιο των Brieda E C S.r.l., Sharbie S.r.l. και αργότερα της UPooling S.r.l.

Ακολουθώντας στρατηγική επέκτασης της επιχείρησης στον τομέα της Μετακίνησης ως Υπηρεσία, και ειδικότερa στην ενοικίαση και την κοινή χρήση οχημάτων, δημιούργησε νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για τα οχήματα Birò. Ο Όμιλος περιλαμβάνει επίσης την Birò France S.a.s., ενώ η Estrima είναι εισηγμένη από το 2021 στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου.

Σχετικά με τον Όμιλο NextCom

H NextCom group, εφαρμόζοντας ένα επαναστατικό επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης και επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, δραστηριοποιείται σε κομβικούς κλάδους της οικονομίας όπως της ψηφιακής μετάβασης και ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων, δημοσίων σχέσεων, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, επικοινωνίας και φιλοξενίας.

Ως ένας όμιλος εταιριών που μοιράζονται κοινό όραμα και φιλοσοφία, παρέχει από το 1993 έτος ίδρυσης, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών σε απόλυτη σύνδεση με τον πελατοκεντρικό του χαρακτήρα.