Αυτόνομη οδήγηση: Ξεκινάμε από το εργοστάσιο παραγωγής

Αυτόνομη οδήγηση: Ξεκινάμε από το εργοστάσιο παραγωγής

Ένα μοναδικό project στο πλαίσιο του οποίου τα αυτοκίνητα θα μετακινούνται στους χώρους του εργοστασίου όπου πραγματοποιείται η παραγωγή τους χωρίς να χρειάζονται οδηγό, βάζει μπρος το BMW Group. Το project με την ονομασία Automated Driving In-Plant (Automatisiertes Fahren im Werk, AFW) υλοποιείται σε συνεργασία με δύο startups και θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών logistics νέων οχημάτων σε εργοστάσια και κέντρα διανομής.

Στόχος του πιλοτικού προγράμματος AFW είναι τα οχήματα να κινούνται αυτόνομα στις περιοχές logistics και στην αίθουσα συναρμολόγησης με ασφάλεια - χωρίς να χρειάζεται οδηγός. Για να συμβεί αυτό, το BMW Group συνεργάζεται με δύο εταιρίες: την Seoul Robotics από τη Ν. Κορέα και την Embotech από την Ελβετία. Η αρχή γίνεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ, το μήνα που διανύουμε, όπου το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί αρχικά σε δύο αυτοκίνητα που ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες: τη νέα BMW Σειρά 7 και την αμιγώς ηλεκτρική BMW i7.

Αυτοματοποιημένοι ελιγμοί

«Η αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσα στο εργοστάσιο είναι ριζικά διαφορετική από την αυτόνομη οδήγηση για τους πελάτες. Δεν χρησιμοποιεί αισθητήρες στο όχημα. Στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο είναι λίγο πολύ “τυφλό” και οι αισθητήρες μέσω των οποίων ελίσσεται είναι ενσωματωμένοι κατά μήκος της διαδρομής μέσα στο εργοστάσιο», εξηγεί ο project manager του BMW Group, Sascha Andree.

Το AFW βασίζεται, λοιπόν, σε δύο βασικές τεχνολογίες: μία υποδομή αισθητήρων που ασχολείται με τον εντοπισμό – το στίγμα θα λέγαμε - του οχήματος και την ανίχνευση των όποιων εμποδίων στον περιβάλλοντα χώρο, δηλαδή εντός του εργοστασίου και ένα λογισμικό προγραμματισμού κίνησης, που στέλνει τις αντίστοιχες εντολές σε κάθε όχημα χωρίς οδηγό, καθορίζοντας την πορεία και την ταχύτητά του.

Αρχικά, τα οχήματα θα κινούνται μόνο στην περιοχή συναρμολόγησης και μετά στους χώρους logistics. Βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής, θα κινούνται αυτόνομα προς έναν χώρο στάθμευσης, έτοιμα για τη συνέχεια του ταξιδιού τους με τρένο ή νταλίκα. Ουσιαστικά, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα είναι σε θέση να κινηθούν ανεξάρτητα στην παραγωγή – δηλαδή αμέσως μετά την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα.

Το λογισμικό ανίχνευσης lidar της Seoul Robotics χρησιμοποιεί στατικούς αισθητήρες παρακολούθησης για τη δημιουργία ενός ψηφιακού διδύμου (digital twin) του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης αντικειμένων και του εντοπισμού οχημάτων, ενώ το λογισμικό προγραμματισμού οδήγησης της Embotech κατευθύνει, φρενάρει, επιταχύνει και παρκάρει τα οχήματα χωρίς οδηγό. Οι διαδρομές υπολογίζονται σε πραγματικό χρόνο, και αντί να χρειάζεται εκπαίδευση ή προγραμματισμός για την τρέχουσα κατάσταση, κάθε όχημα μπορεί να ανταποκρίνεται ανεξάρτητα στον περιβάλλοντα χώρο του.

Το BMW Startup Garage

«Αυτή η συνεργασία με δύο νεαρές startups και έναν κατασκευαστή OEM όπως το BMW Group που εργάζονται μαζί πάνω σε ένα project, είναι πιθανώς η πρώτη του είδους της», σχολιάζει ο HanBin Lee, CEO της Seoul Robotics.

Και η συνεργασία αυτή έγινε δυνατό να υλοποιηθεί χάρη στην επιχειρηματική μονάδα venture client με την ονομασία “BMW Startup Garage” του BMW Group. Έχοντας ανακαλύψει την Seoul Robotics ως έναν δυνητικό και πολλά υποσχόμενο προμηθευτή τεχνολογιών, το BMW Startup Garage ξεκίνησε το πρώτο έργο επικύρωσης της ιδέας του project με τον Sasche Andree και την ομάδα του. Μετά από μία παρουσίαση του προϊόντος, η Embotech προσχώρησε επίσης στην ομάδα. «Χωρίς το BMW Startup Garage, δεν θα είχαμε καταφέρει ποτέ να αξιολογήσουμε και να δοκιμάσουμε τη λύση μας», δήλωσε ο Alexander Domahidi, συνιδρυτής και CTO της Embotech.

Το πιλοτικό project θα τρέξει για αρκετούς μήνες σε αυτή τη μορφή και στη συνέχεια θα επεκταθεί, αρχικά σε επιπλέον μοντέλα στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ και αργότερα σε άλλα εργοστάσια.

Η φιλοσοφία “venture client”

Το Automated Driving In-Plant είναι ένα επαναστατικό project στη βιομηχανία αυτοκινήτου και ένα από τα πολλά success stories του BMW Startup Garage. Το μοντέλο “venture client” έχει τεθεί σε λειτουργία από το 2015, προωθώντας τη συνεργασία με startups για την αξιολόγηση των δυνητικών projects τους. Πρόκειται για ένα κορυφαίο εργαλείο για εταιρικά εγχειρήματα και επιδιώκει την αγορά των προϊόντων των startups από νωρίς, αντί να αναλαμβάνει τις ίδιες τις νεοφυείς επιχειρήσεις.

Το BMW Startup Garage έχει πραγματοποιήσει με επιτυχία πάνω από 150 πιλοτικά projects σε συνεργασία με κορυφαίες startups, με αθροιστικό όγκο επένδυσης άνω των 4,5 δις δολαρίων.