Στο χώρο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαίνει επισήμως η Huawei, η κινεζική εταιρία που όλοι ξέρουμε ως ένα γίγαντα των κινητών τηλεφώνων και που τώρα, σε συνεργασία με δύο ακόμα μεγάλες κινεζικές βιομηχανίες, παρουσιάζει ένα μηδενικών ρύπων μοντέλο που ακούει στο όνομα Avatr.
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια εταιρία τεχνολογίας από την Κίνα να μπαίνει στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, καθώς τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi είναι ήδη μια πραγματικότητα των μεγάλων καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Ωστόσο η περίπτωση της Huawei είναι πολύ πιο σοβαρή, αφού εδώ δεν μιλάμε για μικροκινητικότητα, αλλά για κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο – χάριν του οποίου ιδρύθηκε και μία καινούρια μάρκα.
Ο λόγος για την Avatr Technology που προέκυψε από μια σοβαρότατη επένδυση ύψους 184 εκατομμυρίων δολαρίων, με την Changan (την εταιρία που ανέλαβε την εξέλιξη των βασικών μηχανικών μερών του οχήματος) να κατέχει το 39% των μετοχών, τη θυγατρική της Chongqing Changan να έχει στα χέρια της ποσοστό 19% των μετοχών, ενώ η CATL, ένας ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, κατέχει το 24% των μετοχών για να βρεθεί τελικώς η Huawei, μέσω των θυγατρικών της εταιρειών, με το υπόλοιπο 10%.
Η νέα εταιρία θα παράγει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά οχήματα - και μάλιστα αρκετά ακριβά, πολυτελή και τεχνολογικά προηγμένα – και το πρώτο της μοντέλο με το όνομα Avatr 11 είναι ένα εντυπωσιακό σε όγκο (σχεδόν όσο μια Mercedes GLE) και design κουπέ crossover. Και μπορεί το αυτοκίνητο που παρουσίασαν επίσημα οι Κινέζοι χθες στη Σαγκάη να είναι θεωρητικά ένα πρωτότυπο, ωστόσο στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι ήδη κατά 99% έτοιμο – όπως το βλέπουμε στις φωτογραφίες – οπότε ελάχιστα πράγματα θα αλλάξουν μέχρι την έναρξη της μαζικής παραγωγής του. Εντύπωση προκαλεί πάντως το γεγονός ότι το Avatr 11 δεν είναι πεντάθυρο (liftback ή hatchback), αλλά τετράθυρο (!) με το πορτμπαγκάζ να ανοίγει με «καπό» και όχι με μεγάλη και πρακτική πόρτα.
Το Avatr 11 τοποθετήθηκε πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης CHN με το γράμμα C να παραπέμπει στη Changan, το H στη Huawei και το N στην CATL (δεν γνωρίζουμε τον λόγο που επελέγη αυτό το γράμμα για την CATL), ενώ η σχεδίαση ανατέθηκε σε σχεδιαστικό στούντιο του Μονάχου. Η Huawei προσέφερε, όπως ήταν φυσικό, τις τεχνολογίες πολυμέσων και συνδεσιμότητας ενώ η CATL, όπως ήταν φυσικό, συνέβαλε στο εγχείρημα προσφέροντας τις μπαταρίες λιθίου και τα σχετικά με αυτές στοιχεία.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά προς το παρόν δεν είναι πλήρη, ωστόσο έγινε γνωστό ότι το Avatr 11 θα μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,0 δευτερόλεπτα, η αυτονομία του θα φτάνει τα 700 km, ενώ θα διαθέτει και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC με φορτιστή ισχύος έως και 200 kW. Το νέο μοντέλο θα διαθέτει επίσης και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης χάρη σε τρία lidar και υπολογιστική μονάδα κεντρικός επεξεργαστής έχει απόδοση 400 tops (τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο).
Τα ηλεκτρικά οχήματα Avatr θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Changan στο Chongqing, με τις προετοιμασίες για την παραγωγή να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα κάνει την πρεμιέρα του την άνοιξη του 2022, καθώς η έναρξη των πωλήσεων έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ενώ τα επόμενα πέντε χρόνια με τα σήματα της μάρκας Avatr θα κάνουν την εμφάνισή τους τέσσερα ακόμα μοντέλα. Σημειώστε ότι η Changan εκτιμά ότι η νέα μάρκα θα πουλήσει 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025 και 4,5 εκ. έως το 2030.
*Μπορούμε να υποθέσουμε ότι για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων, αντί για Avatar όπως θα ήταν το λογικό, οι Κινέζοι ονόμασαν τη νέα μάρκα Avatr.