H ηλεκτρική ναυαρχίδα της Audi δεν κάνει εκπτώσεις! Mε την ποιότητα κατασκευής, τον πλούσιο εξοπλισμό, την πολυτέλεια και την ασφάλεια να προσφέρονται πλουσιοπάροχα, όπως περιμένει κανείς από ένα κορυφαίο μοντέλο της φημισμένης εταιρίας, το Audi Q8 e-tron προσφέρει ασυναγώνιστες επιδόσεις υπό τη σκέπη των μηδενικών ρύπων. Ενώ από την άλλη το εξαιρετικά αποτελεσματικό σύστημα κίνησης και η μεγάλη μπαταρία του προσφέρουν αυτονομία για μετακινήσεις χωρίς όρια!
Το γεγονός ότι το Audi Q8 e-tron εγκαινιάζει τη νέα εταιρική ταυτότητα της Audi με το χαρακτηριστικό σήμα των τεσσάρων δακτυλίων να προσφέρεται σε δισδιάστατο μοτίβο μπορεί και να μην έχει τόσο μεγάλη σημασία. Όπως θα έλεγε κάνεις ότι και γενικότερα το design είναι δευτερευούσης σημασία στοιχείο για ένα αυτοκίνητο. Μόνο που στην περίπτωση του Audi Q8 e-tron, το οποίο πρέπει να σημειώσουμε ότι προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξωμάτων, τόσο ως SUV όσο και ως Sportback (με «χυτή» ράχη/κουπέ), φαίνεται ότι παίζει έναν πιο ουσιαστικό ρόλο. Γιατί, βλέπετε, είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης (Cw=0,27 για το SUV και Cw=0,24 για το Sportback), στοιχείο που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας - και κατά συνέπεια στην αύξηση της αυτονομίας του. Και αυτό το τελευταίο είναι στοιχείο ζωτικής σημασίας για ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το ενδιαφέρον είναι ότι με την πρώτη ματιά τα Audi Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron καταφέρνουν να γίνονται αντιληπτά ως πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Κάτι που επιτυγχάνεται από το ανασχεδιασμένο μπροστινό και πίσω μέρος που εμπεριέχουν σε πιο έντονο βαθμό την ηλεκτρική σχεδιαστική γλώσσα της Audi. Ενώ ακόμα πιο ενδιαφέρον – και ουσιώδες – είναι ότι πίσω από αυτό το ηλεκτρικό “look”, κρύβονται αυξημένες μεταφορικές ικανότητες. Με μήκος 4,915, πλάτος 1,937 και ύψος 1,633 μέτρα (1,619 μ. για το Sportback), το Q8 e-tron δεν δυσκολεύεται καθόλου – μα καθόλου να προσφέρει ασυναγώνιστους χώρους και πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης. Το δικό του ρόλο στη θεαματική αυτή ευρυχωρία παίζει το μεγάλο μεταξόνιο των 2,928 μέτρων, το οποίο διασφαλίζει πολύ μεγάλο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ ο πραγματικά γενναιόδωρος χώρος αποσκευών των 569 λίτρων (528 λίτρων στο Sportback) δεν έχει πρόβλημα να… φιλοξενήσει τις αποσκευές και του πιο απαιτητικού ταξιδιού.
Από κει και πέρα, στο πολυτελές εσωτερικό, η αίσθηση της τεχνολογίας είναι έντονη: Οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης στο κέντρο του ταμπλό - η πάνω με διαγώνιο 10,1 ιντσών και η κάτω με διαγώνιο 8,6 ιντσών - αντικαθιστούν σχεδόν όλους τους συμβατικούς διακόπτες. Πέρα δε από τη λειτουργία με τις δύο οθόνες αφής, πολλές λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιηθούν μέσω φυσικού φωνητικού ελέγχου, ενώ η φιλοσοφία λειτουργίας του Audi Q8 e-tron ολοκληρώνεται με τον τυπικό πίνακα οργάνων Audi virtual cockpit με Full HD ανάλυση. Λεπτομερή γραφικά απεικονίζουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες, από την ισχύ φόρτισης έως την διαθέσιμη αυτονομία. Σημειώνουμε ότι στην ελληνική αγορά, το Audi Q8 e-tron διατίθεται στάνταρ με MMI Navigation plus.
Καθώς δε η Audi θέλησε να δείξει στην πράξη το ενδιαφέρον της για το περιβάλλον, στο εσωτερικό του Q8 e-tron, χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα υλικά για την ηχομόνωση και την απόσβεση των κραδασμών, καθώς και για τις επενδύσεις. Για παράδειγμα, η διακοσμητική επένδυση “Tech Layer” πάνω από την οθόνη, είναι κατασκευασμένη εν μέρει από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET. Ενώ τα σπορ καθίσματα στο πακέτο εξοπλισμού “S Line” είναι επενδυμένα με συνθετικό δέρμα και υλικό μικροϊνών Dinamica. Το Dinamica αποτελείται κατά 45% από ίνες πολυεστέρα που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, χρησιμοποιημένα υφάσματα και υπολείμματα ινών.
Στον τομέα του συστήματος κίνησης, το Q8 e-tron είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις - τετρακίνητες και οι δύο - με την τεχνολογία quattro. Το «βασικό» Audi Q8 50 e-tron διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) με συνολική ισχύ 250 kW (340 PS) και μέγιστη ροπή 664 Nm, έχει και αυτή δύο ηλεκτροκινητήρες, με την ισχύ να αυξάνεται στα 300 kW (408 PS) ενώ η ροπή παραμένει ίδια. Με αυτά τα δεδομένα το νέο ηλεκτρικό Audi δεν έχει καμία δυσκολία να κατεβάσει το χρόνο για τα 0-100 km/h σε μόλις 6,0’’ στην πρώτη περίπτωση και σε 5,6’’ στην δεύτερη, καθώς και να επιτύχει αβίαστα την τελική ταχύτητα των 200 km/h όπου παρεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν επιτρέπουν περαιτέρω αύξησή της για λόγους ασφαλείας.
Τα δύο μεγέθη μπαταριών που συναντάμε στο νέο Audi Q8 e-tron εξασφαλίζουν - και στις δύο περιπτώσεις - αυτονομία τέτοια, η οποία επιτρέπει στον οδηγό του αυτοκινήτου όχι απλά να μετακινείται, αλλά και να ταξιδεύει χωρίς άγχος. Η μπαταρία του Q8 50 e-tron έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 89 kWh (συνολική 95 kWh) και προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως και τα 488 χιλιόμετρα, ενώ η μπαταρία της αμέσως επόμενης έκδοσης Q8 55 e-tron διαθέτει χωρητικότητα 106 kWh (συνολική 114 kWh) προσφέροντας αυτονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι τα εντυπωσιακά 594 χιλιόμετρα.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron φτάνει μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του με ισχύ έως 150 kW, ενώ στην περίπτωση του Q8 55 e-tron, η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξάνεται έως και τα 170 kW. Η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 10%-80% του περιεχομένου της σε λιγότερο από 31 λεπτά – κάτι που αντιστοιχεί σε μία αυτονομία μεταξύ 350 και 400 χιλιομέτρων. Στοιχείο που μετατρέπει σε εξαιρετικά απλή υπόθεση ένα μακρινό ταξίδι. Ενώ σε σταθμό φόρτισης AC ή wallbox, το Audi Q8 e-tron φορτίζει με έως και 11 kW. Ενώ προσφέρεται προαιρετική φόρτιση AC με ισχύ στα περίπου 22 kW.
Και επειδή η σπορ διάσταση εμπεριέχεται στο DNA της Audi, το νέο Audi Q8 e-tron διαθέτει στάνταρ αερανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση, η οποία πέραν της σημαντικότατης αναβάθμισης των δυναμικών χαρακτηριστικών δίνει τη δυνατότητα αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος κατά 76 χιλιοστά. Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) βελτιώνει περαιτέρω την ασφάλεια, ειδικά σε κλειστές στροφές, ενώ το αναθεωρημένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης – χάρη στο οποίο το τιμόνι ανταποκρίνεται πολύ πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού, ακόμη και στις πιο μικρές κινήσεις του - προσφέρει αισθητά μεγαλύτερη ευελιξία. Σε κάθε περίπτωση καθοριστικός στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της ασφάλειας είναι ο ρόλος που παίζει η πλήρως ηλεκτρική τετρακίνηση quattro, καθώς - διαθέτοντας τη δυνατότητα κατανομής της ροπής μπρος-πίσω μέσα σε ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου - προσαρμόζεται με ζηλευτή αμεσότητα και ακρίβεια σε κάθε κατάσταση προσφέροντας υψηλή πρόσφυση.
Στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας συναντάμε περίπου 40 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Στο Audi Q8 e-tron υπάρχουν έως πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων που παρέχουν συνεχώς πληροφορίες για το περιβάλλον που κινείται το αυτοκίνητο και στη συνέχεια όλα τα δεδομένα αναλύονται από την κεντρική μονάδα ελέγχου των συστημάτων υποβοήθησης. Ενδεικτικό της τεχνολογικής υπεροχής του νέου μοντέλου είναι το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο σύστημα απομακρυσμένης στάθμευσης “park assist plus”. Χάρη σε αυτό το σύστημα, το Audi Q8 e-tron* μπορεί να ελίσσεται ακόμα και στις πιο στενές θέσεις στάθμευσης. Οι πελάτες μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία στάθμευσης μέσω της εφαρμογής myAudi στα smartphone τους από μακριά.
Σημειώστε τέλος ότι όπως και με την αγορά κάθε ηλεκτρικού Audi, το Audi Q8 e-tron προσφέρεται με 7 χρόνια δωρεάν service, ενώ χάρη στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Audi Now το ηλεκτρικό SUV της γερμανικής εταιρίας μπορεί να αποκτηθεί με την πρώτη δόση να καταβάλλεται - με περίοδο χάριτος - τέσσερις μήνες μετά και 0% επιτόκιο για έξι μήνες.
Διαβάστε περισσότερα για το Audi Q8 e-tron κάνοντας κλικ εδώ