Μετά το skysphere roadster που παρουσιάστηκε το 2021, αλλά και τα grandsphere και urbansphere που ακολούθησαν τον Απρίλιο του 2022, το τετράθυρο coupé crossover Audi activesphere με το «ευέλικτο» αμάξωμα κάνει τώρα το ντεμπούτο του. Με μήκος 4,98 μέτρα, το κομψό concept λανσάρεται ως “luxury sports car”, αφού διαθέτει εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος και μεγάλες ζάντες 22 ιντσών που αναδεικνύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Βασικό χαρακτηριστικό – και ειδοποιός διαφορά – του Audi activesphere concept, είναι ότι με το πάτημα ενός διακόπτη το τύπου “sportback” πίσω μέρος του μπορεί να μετατραπεί σε “καρότσα”, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο παίρνει τη μορφή pickup – και δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς εξοπλισμού αναψυχής, όπως ποδήλατα κλπ.
Συνδυάζοντας αντικρουόμενες παραμέτρους, το Audi activesphere αποτελεί ένα ευέλικτο crossover, με σύστημα κίνησης και ανάρτηση που το καθιστούν εξίσου προικισμένο τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το τιμόνι και τα πεντάλ επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει ενεργά το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα υπάρχει προηγμένου επίπεδου αυτόνομη οδήγηση για πιο χαλαρές διαδρομές. Ως ένα τόσο κομψό και δυναμικό κουπέ, διαθέτει κλασικές αναλογίες και γραμμές, αλλά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μπορεί να μετατραπεί σε ένα pickup για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού καθώς υπάρχει αρκετός χώρος ακόμη και για δύο ηλεκτρικά ποδήλατα.
Το concept σχεδιάστηκε στο Audi Design Studio στο Μαλιμπού των ΗΠΑ, σε απόσταση αναπνοής από τον Pacific Coast Highway, τον θρυλικό παραλιακό αυτοκινητόδρομο. Ο διευθυντής του στούντιο Gael Buzyn και η ομάδα του είναι τα δημιουργικά μυαλά πίσω από αυτό το πρότζεκτ και το περιγράφουν ως εξής: «Το activesphere είναι μοναδικό. Πρόκειται για έναν νέο τύπο crossover που συνδυάζει έξυπνα την κομψότητα ενός Audi Sportback, την πρακτικότητα ενός SUV και πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες».
Οι διαστάσεις του -4,98 μέτρα σε μήκος, 2,07 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος- φέρνουν το Audi activesphere στα υψηλότερα επίπεδα της premium κατηγορίας. Χαρακτηριστικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το μεγάλο μεταξόνιο των 2,97 μέτρων, διασφαλίζοντας μέγιστο χώρο για τα πόδια των επιβατών. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι είναι αντίστοιχα κοντοί για μια πολύ πιο συμπαγή και δυναμική εμφάνιση.
Όπως και στο πρωτότυπο grandsphere της Audi, έτσι και οι πόρτες του activesphere είναι προσαρτημένες στις κολόνες A- και C μπροστά και πίσω και ανοίγουν σε αντίθετες κατευθύνσεις. Δεν υπάρχει ούτε εδώ μεσαία κολόνα, κάτι που σημαίνει ότι ολόκληρος ο εσωτερικός χώρος διανοίγεται διάπλατα στους επιβάτες.
Η απόσταση του activesphere από το έδαφος είναι μεταβλητή. Κάτι ιδανικό για χρήση εκτός δρόμου, αφού μπορεί να αυξηθεί κατά 40 χιλιοστά από το στάνταρ ύψος των 208 χιλιοστών ή να μειωθεί κατά την ίδια τιμή στην οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Κάτι που ωφελεί τόσο το κέντρο βάρους όσο και την αεροδυναμική στην γρήγορη οδήγηση. Με τεχνολογία προηγμένης ηλεκτροκίνησης και ιδιαίτερα ταχεία φόρτιση χάρη στη μεταβλητή πλατφόρμα PPE της Audi, το activesphere εντάσσεται στην οικογένεια των concept μοντέλων. Η αυτονομία ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, ενώ εκπλήσσουν οι εξαιρετικά σύντομοι χρόνοι φόρτισης χάρη στην τεχνολογία 800 Volt.
H μπαταρία, όπως αυτή του Audi e-tron GT quattro, μπορεί να φορτιστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 270 kW. Αυτή η επαναστατική τεχνολογία θα εισέλθει για πρώτη φορά στις μεσαίες και πολυτελείς κατηγορίες μεγάλου όγκου μέσω της πλατφόρμας PPE. Μόλις 10 λεπτά είναι αρκετός χρόνος για να τροφοδοτηθεί με αρκετή ενέργεια το ηλεκτρικό concept και να κινηθεί για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Και αυτό επειδή η μπαταρία υψηλής τάσης, των 100 kWh μπορεί να φορτίζεται από το 5% έως το 80% του περιεχομένου της μέσα σε λιγότερο από 25 λεπτά. Έτσι, χάρη και στην αυξημένη αυτονομία το Audi activesphere μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις και να πραγματοποιήσει μακρινά ταξίδια.
Όταν το Audi activesphere concept κινείται στο αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης, το ταμπλό, το τιμόνι και τα πεντάλ εξαφανίζονται από το οπτικό πεδίο των επιβατών και προσφέρεται ένα καθαρό οπτικό πεδίο με ανεμπόδιστη θέα προς το δρόμο. Εάν ο οδηγός θέλει να αναλάβει δράση και να πιάσει το τιμόνι, τότε το ταμπλό, μαζί με το τιμόνι αναδιπλώνεται από τη χωνευτή του θέση κάτω από το παρμπρίζ – κάθε οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ιδανικά την εργονομική θέση που θέλει. Τα χειριστήρια MMI στις πόρτες είναι αφής και πάντα προσβάσιμα, για πλήρη έλεγχο των παραθύρων και των ρυθμίσεων των καθισμάτων. Η αρχιτεκτονική και η αίσθηση του χώρου στο Audi activesphere καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την μακριά κεντρική κονσόλα.
Το καινοτόμο Audi Dimension συνδυάζει τον φυσικό με τον εικονικό κόσμο (δηλαδή, κάτι σαν μία μικτή πραγματικότητα) προβάλλοντας ψηφιακό περιεχόμενο στα οπτικά πεδία των επιβαινόντων σε πραγματικό χρόνο. Τα high-tech ακουστικά προσφέρουν μια εικόνα του πραγματικού περιβάλλοντος και της διαδρομής, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν περιεχόμενο 3D και διαδραστικά στοιχεία – τα οποία είναι ανεξάρτητα διαμορφώσιμα για οδηγούς και επιβάτες.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εμφανιστούν όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τον οδηγό, όπως η κατάσταση οδήγησης και η πλοήγηση. Ταυτόχρονα, οι χρήστες των ακουστικών μπορούν να δουν τις περιοχές ελέγχου και άλλες εικονικές απεικονίσεις σε ένα εύτακτο, μινιμαλιστικό σχέδιο. Η μικτή πραγματικότητα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να αλληλοεπιδρούν ακριβώς με αυτές τις πραγματικές, αλλά κρυφές από το μάτι και ευαίσθητες στην αφή ζώνες, καθώς τα ακουστικά απεικόνισης εμφανίζουν και εκτελούν λειτουργίες αντιδρώντας σε πραγματικό χρόνο κάθε φορά που οι χρήστες τις αγγίζουν.