Audi A3 Sportback: το premium σπορ της ψηφιακής εποχής

Audi A3 Sportback: το premium σπορ της ψηφιακής εποχής

Έχοντας προ πολλού καθιερωθεί πώς ένα χαρακτηριστικό premium compact μοντέλο υψηλής ποιότητας με σπορ αποχρώσεις, το νέο Audi A3 Sportback μπαίνει πλέον ξεκάθαρα την εποχή της ενεργειακής μετάβασης και της ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας προσφέροντας παράλληλα και ένα μοναδικό design, με τον οδηγό του να απολαμβάνει μια high tech οδηγική εμπειρία.

Καινούριο κεφάλαιο ανοίγει για το compact, πεντάθυρο - και προικισμένο με όλα τα καλά που διαθέτει το τεχνολογικό οπλοστάσιο της Audi - Α3 Sportback, το οποίο στη νέα, τέταρτη γενιά του χαρακτηρίζεται από την έντονα σπορ σχεδίαση, η οποία έρχεται να τονίσει και εμφανισιακά τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει στο δημοφιλές μοντέλο. Και μιλάμε για σαρωτικές αλλαγές, καθώς αυτές αφορούν τόσο τα συστήματα κίνησης, όσο και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που όχι μόνο αναβαθμίζουν το Compact Audi στον τομέα της απόδοσης, αλλά βελτιώνουν σημαντικά και την προσφερόμενη σε οδηγό και επιβαίνοντες ασφάλεια.

Οι πολλαπλές επιλογές: και ηλεκτροκίνηση, και diesel, και βενζίνη

Στην εποχή της επικράτησης της ηλεκτροκίνησης Audi επιλέγει να δίνει τη δυνατότητα των πολλαπλών επιλογών στους φίλους της, προσφέροντας το νέο Audi A3 Sportback με και με βενζινοκινητήρες (TFSI), και με diesel (TDI), και με ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης αλλά και σε plug-in Hybrid εκδόσεις, καταφέρνοντας τελικά να προσφέρει το καλύτερο δυνατό ανάλογα με τις ανάγκες κάθε οδηγού.

Έχουμε λοιπόν τις βενζινοκίνητες εκδόσεις 30 TFSI και 35 TFSI οι οποίες με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 999 κ.εκ. (110 hp) και 1.498 κ.εκ. (150 hp), αντίστοιχα, που συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 V, αποτελούν μια “universal” επιλογή, ενώ οι δίλιτρες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 30 TDI έρχονται με τους 116 ίππους τους και τη χαμηλή κατανάλωση (3,6 έως 3,9 lit./100 km) που εξασφαλίζουν να προσφέρουν το καλύτερο στους λάτρεις των ταξιδιών, καθώς και σε όσους για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους βρίσκονται να «γράφουν» κάθε χρόνο πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Παράλληλα η plug in υβριδική έκδοση του νέου Audi A3 Sportback, 40 TFSI e, συνδυάζει τα καλά δύο κόσμων, προσφέροντας τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα της για έως και 63 χιλιόμετρα, αλλά και την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με την αξιοποίηση του βενζινοκινητήρα της χωρίς το «άγχος της αυτονομίας» που σε αυτή τουλάχιστον τη φάση ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης ενδέχεται να απασχολήσει τους κατόχους των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ταυτόχρονα η αυξημένη ισχύς του «επαναφορτιζόμενου» υβριδικού Audi φτάνει τους 204 ίππους εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,6’’).

Ενώ ως μοντέλο με σπορ χαρακτήρα διατίθεται και στις «καυτές» εκδόσεις S3 TFSI quattro (1.984 κ.εκ./310 hp) και RS3 quattro (2.480 κ.εκ./400 hp) με τετρακίνηση και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 4,8 και 3,8 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις του νέου Α3 Sportback συνδυάζονται με την άνεση και την εξαιρετική ταχύτητα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Stronic με 7 σχέσεις της Audi. Εξαίρεση αποτελεί η βασική έκδοση 30 TFSI η οποία προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Αυτή η «βασική» έκδοση 30 TFSI Hybrid S tronic διαθέτει μια σειρά από ιδιαίτερα πλεονεκτήματα - που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την πιο προσιτή τιμή, αλλά και με το γεγονός ότι εξασφαλίζει όχι μόνο την καθημερινή κυκλοφορία στο δακτύλιο, αλλά και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η άνεση της τεχνολογίας

Οι διαστάσεις του νέου Audi Α3 Sportback κυμαίνονται στο πλαίσιο της compact κατηγορίας και με μήκος 4,34 m, πλάτος 1,82 m, μεταξόνιο 2,64 m και ύψος 1,43 m εξασφαλίζουν, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, από τη μια ένα ευρύχωρο εσωτερικό και από την άλλη ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 380 λίτρων (που μπορούν να αυξηθούν σε 1.200 εφόσον πέσουν τα πίσω καθίσματα) με διαθέσιμη προαιρετικά και μία ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Στον τομέα των συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης έχουμε στάνταρ MMI οθόνη αφής 10,1 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ προσφέρεται εξτρά το Audi virtual cockpit plus με οθόνη 12,3 ιντσών, οθόνη αφής με αναγνώριση χειρόγραφου τρόπου εισαγωγής, φωνητικό έλεγχο (Natural-language voice control) με δυνατότητα διαλόγου.

Το προαιρετικό head-up display συμπληρώνει το concept ελέγχου και απεικόνισης του νέου A3 Sportback. Προβάλλει σημαντικές πληροφορίες, μεταξύ άλλων από ορισμένες υπηρεσίες σύνδεσης και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, στο άμεσο οπτικό πεδίο του, στο παρμπρίζ. Η εικόνα εμφανίζεται σε απόσταση 2,2 μέτρων εμπρός από τον οδηγό.

Πολύπλευρη ασφάλεια

Ευέλικτο στην πόλη, σπορ σε επαρχιακούς δρόμους, άνετο στον αυτοκινητόδρομο: η Audi εξέλιξε περαιτέρω τα πλεονεκτήματα του προηγούμενου μοντέλου στην ανάρτηση του νέου A3 Sportback. Αυτή, ακόμη και στη βασική της εκδοχή είναι σπορ και ισορροπημένη, συνδυάζοντας την άνεση των επιβαινόντων με προηγμένα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το στάνταρ ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση που μεταβάλλεται με βάση την ταχύτητα, διακρίνεται για την άμεση απόκρισή του, ενώ ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα στην περίπτωση του προαιρετικού «προοδευτικού» συστήματος διεύθυνσης. Εδώ, όσο πιο πολύ στρίβει ο οδηγός το τιμόνι, τόσο πιο «γρήγορο» γίνεται αυτό – και κατά συνέπεια το αυτοκίνητο αποκτά αυξημένη ευελιξία με τον οδηγό να καταβάλλει λιγότερη προσπάθεια.

Σημειώστε ότι στις εκδόσεις με κινητήρες ισχύος άνω των 150 ίππων, η ανάρτηση διατίθεται προαιρετικά με προσαρμοζόμενα (adaptive) αμορτισέρ και μειωμένο κατά 10 mm ύψος. Ειδικοί αισθητήρες μετρούν την κατακόρυφη επιτάχυνση της δομής του αμαξώματος και τη σχετική κίνηση των μεμονωμένων τροχών. Η μονάδα ελέγχου επεξεργάζεται τα σήματά τους μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και προσαρμόζει συνεχώς τη σκληρότητα κάθε αμορτισέρ χωριστά, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, τον τρόπο οδήγησης, αλλά και τη ρύθμιση στο Audi drive select. Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δυναμικής ή προσανατολισμένης στην άνεση οδήγησης, επιλέγοντας auto, comfort ή dynamic.

Στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έχουμε στάνταρ το Audi pre sense front, την αποφυγή σύγκρουσης “collision avoidance assist” και την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας “lane departure warning”. Σημειώστε ότι το πρώτο επιτρέπει στο A3 Sportback να αποφεύγει συγκρούσεις με άλλα οχήματα, πεζούς αλλά και ποδηλάτες ή τουλάχιστον να μειώνει τη σοβαρότητα τέτοιων ατυχημάτων, ενώ το δεύτερο, παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης εκτελεί διορθώσεις για να διασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο δεν θα εγκαταλείψει τη λωρίδα κυκλοφορίας στην οποία κινείται.

Προαιρετικό είναι το προσαρμοζόμενο cruise control adaptive cruise assist, το side assist, το σύστημα βελτίωσης της απόδοσης “efficiency assist”, η υποβοήθηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας “cross-traffic assist”, η υποβοήθηση στάθμευσης “park assist” και οι κάμερες 360 μοιρών 360 degree cameras.

Κατά τ’ άλλα έχουμε εκτενή χρήση τεχνολογίας LED φωτισμού, μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, επιλογή από πολλά επίπεδα εξωτερικού και εσωτερικού εξοπλισμού και νέα χρώματα, πακέτο εσωτερικού φωτισμού με 30 χρώματα και συγκεκριμένα φωτεινά εφέ (στάνταρ με επιλογή εσωτερικού Design selection). Ιδιαίτερης μνείας αξίζουν οι πολύ ενδιαφέροντες προβολείς Matrix LED που αποτελούνται ο καθένας από 5×3 τμήματα LED, ως προαιρετικός εξοπλισμός. Η βασική έκδοση προσφέρεται με «απλούς» προβολείς LED, με LED φώτα ημέρας. Διαθέσιμα είναι δώδεκα εξωτερικά χρώματα και τρία επίπεδου εξοπλισμού (Standard, Advanced, S line).

Σημειώστε, τέλος, ότι για τους λάτρεις των πιο κλασσικών μορφών, το νέο Audi A3 είναι διαθέσιμο και σε 4-θυρες/σεντάν εκδόσεις, οι οποίες προσφέρουν και το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου χώρου αποσκευών.

Εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για το νέο Audi A3 Sportback, A3 Sportback TFSI e, το S3 Sportback, το RS3 Sportback, καθώς για το Audi A3 Sport Sedan.

Τον τιμοκατάλογο του νέου Audi A3 Sportback μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ εδώ.

pdf