Η Arrival είναι μία εταιρεία η οποία μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί αντισυμβατική. Μπορεί δηλαδή να πει κανείς για αυτήν ότι πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα. Βλέπετε αυτή, σε αντίθεση με άλλους ήδη μεγάλους ή ανερχόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Tesla, η Lucid και η Faraday Future, δεν επιδιώκουν τη δημιουργία μεγάλων παραγωγικών μονάδων, όπως τα περίφημα “Gigafactories” (υπερ-εργοστάσια, σε ελεύθερη μετάφραση) της Tesla αλλά προωθούν τη λύση των microfactories (μίνι-εργοστάσια, πάλι σε ελεύθερη απόδοση) έχοντας σκοπό να στήσουν γύρω στα 1.000 από αυτά σε διάφορα μέρη του κόσμου, έως το 2026.
Αντικείμενο της εταιρίας αυτής που έχει έδρα τη Βρετανία είναι η δημιουργία ενός οικοσυστήματος που θα περιλαμβάνει λεωφορεία, αυτοκίνητα, ταξί, φορτηγά διανομών – όλα τους ηλεκτρικά – και, φυσικά, υποδομές φόρτισης. Και στο πλαίσιο αυτό η Arrival κατάφερε να διακριθεί ως κατασκευαστής ειδικών οχημάτων (Purpose-Built Vehicles - PBVs) και να προσελκύσει έναν βιομηχανικό γίγαντα όπως το Hyundai Group.
Το θέμα της επένδυσης των Hyundai-Kia στην Arrival δεν είναι καινούργιο. Ήρθε όμως στην επιφάνεια με αφορμή την παρουσίαση του περίφημου Plan S που σηματοδοτεί τη μετεξέλιξη της KIA όχι απλά σε κατασκευαστή οχημάτων επόμενης γενιάς, αλλά και σε πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας. Και επειδή για να προσφέρεις υπηρεσίες κινητικότητας χρειάζονται ευέλικτα και εύκολα διαμορφώσιμα οχήματα ειδικού σκοπού οι Κορεάτες στράφηκαν σε εταιρείες που έχουν ήδη κάνει βήματα στον τομέα αυτόν (η άλλη εταιρία που προσέγγισαν είναι η αμερικανική Canoo). Και προτίμησαν τρόπο να «αγοράσουν» τεχνογνωσία και τεχνολογία παρά να επενδύσουν οι ίδιοι περιμένοντας να εξελίξουν δικά τους αντίστοιχα οχήματα.
Πλέον πρόσφατο προϊόν της είναι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που χαρακτηρίζεται από το ίδιο μινιμαλιστικό design που είδαμε και στα van διανομών, για τα οποία έχει ήδη πάρει παραγγελίες από τα βρετανικά ταχυδρομεία και την εταιρία ταχυμεταφορών UPS. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η συμφωνία της UPS περιλαμβάνει τόσο τη δέσμευση για αγορά 10.000 πλήρως ηλεκτρικών βαν Arrival - ειδικά κατασκευασμένων για την UPS - όσο και την «προτεραιότητα για αγορά επιπλέον ηλεκτρικών οχημάτων». Βλέπετε, η UPS διαθέτει σήμερα έναν τεράστιο στόλο από 123.000 οχήματα διανομών, οπότε ενδιαφέρεται άμεσα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων του στόλου της.
Το νέο λεωφορείο, τώρα, όπως και τα άλλα οχήματα της Arrival, θα κατασκευάζεται σε κάποια από τα microfactories, που όπως είπαμε θα στηθούν κατά τόπους. Η Arrival πιστεύει ότι αυτά τα μικρότερα εργοστάσια θα της επιτρέψουν να προσαρμόσει την παραγωγή σε συγκεκριμένες περιφερειακές ανάγκες, ενισχύοντας παράλληλα τις τοπικές οικονομίες μέσω φορολογικών εσόδων και χρήσης τοπικών ομάδων εργασίας και αλυσίδων εφοδιασμού.
Δεν γνωρίζουμε, ωστόσο, εάν αυτό το αποκεντρωμένο μοντέλο παραγωγής της Arrival θα του δώσει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει με επιτυχία τον σκληρό ανταγωνισμό. Ήδη αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων του κινεζικού γίγαντα της ηλεκτροκίνησης BYD (Build Your Dreams), αλλά και της Mercedes-Benz, της πολωνικής Solaris κλπ. έχουν ήδη τις δικές τους προτάσεις στον τομέα αυτό. Σημειώστε ότι η αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση μεγάλης ανάπτυξης, καθώς οι οργανισμοί αστικών συγκοινωνιών μεγάλων πόλεων (μεταξύ των οποίων και η Αθήνα) στρέφονται προς την ηλεκτροκίνηση.