Αγορά αυτοκινήτου: Αύξηση εν μέσω έλλειψης προϊόντων!

Αγορά αυτοκινήτου: Αύξηση εν μέσω έλλειψης προϊόντων!

Αφού πέρυσι, μετά τα πισωγυρίσματα του Covid, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κατάφερε να ανακάμψει σπάζοντας και πάλι το ψυχολογικό όριο των 100.000 μονάδων, φέτος κατάφερε να κάνει ένα ακόμα ανοδικό βήμα, με περίπου τεσσερισήμισι χιλιάδες οχήματα επιπλέον, σε πείσμα και των αυξημένων τιμών, και των ελλείψεων αυτοκινήτων που συνεπάγονται πολύμηνες αναμονές.

Με βάση, λοιπόν, τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), όπως αυτά έφτασαν στα χέρια μας με το σχετικό δελτίο τύπου, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον τελευταίο μήνα του 2022 σημείωσαν αύξηση 14,7% συμβάλλοντας στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων της περασμένης χρονιάς κατά 4,3%. Πρόκειται για αύξηση που δεν επιτρέπει θριαμβολογίες, καθώς η αγορά βρίσκεται ακόμα πολύ πίσω σε σχέση με την προ κορωνοϊού εποχή (το 2019 είχαμε 114.109 ταξινομήσεις, οι οποίες ισοδυναμούσαν με αύξηση κατά 10,3% σε σχέση με το 2018) αλλά από την άλλη δεν παύει να είναι ένα θετικό αποτέλεσμα. 

Οι πωλήσεις λοιπόν τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά και συνολικά ολόκληρο το 2022 έχουν ως εξής:

Από την άλλη, τώρα, οι πωλήσεις ανά segment (κατηγορία/μέγεθος) οχημάτων, καθώς επίσης και η κατανομή των πωλήσεων με βάση το καύσιμο, έχει το δικό της ενδιαφέρον. Βλέπουμε λοιπόν να ενισχύεται σταθερά το B-Segment (σουπερμίνι Yaris, Corsa, i20 και τα αντίστοιχα μικρά SUV Yaris Cross, Mokka, Kona) να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα το C-Segment, παρά τη μικρή του κάμψη (είναι τα λεγόμενα μικρομεσαία Focus, 308 και τα αντίστοιχα SUV). Ενώ στον τομέα των συστημάτων κίνησης βλέπουμε ότι αυξάνεται σταθερά το μερίδιο των πάσης φύσεως εξηλεκτρισμένων μοντέλων και ότι υποχωρούν ελαφρά οι πωλήσεις και των «σκέτων» βενζινοκίνητων και των diesel.