Σε δύο χρόνια θα κάνει την εμφάνισή του το θεωρητικά τουλάχιστον πιο πολυτελές μοντέλο της αγοράς, η Rolls-Royce Spectre. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα της μεγάλης στροφής στους μηδενικούς ρύπους από τη φημισμένη βρετανική μάρκα, που φιλοδοξεί να εξαλείψει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ολόκληρη την γκάμα της έως το 2030.
Με το απαραίτητο καμουφλάζ που θα κρατήσει σε σχετική αγωνία τους λάτρεις της πολυτέλειας έκανε την εμφάνισή της η Rolls-Royce Spectre, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Η αποκάλυψη πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου (Chief Executive Officer - CEO) της Rolls-Royce Motor Cars, Torsten Müller-Ötvös, ο οποίος έδωσε μια άλλη διάσταση στην ημέρα αυτή, δηλώνοντας αποτελεί τη δεύτερη πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της μάρκας, μετά την ίδρυσή της (4 Μαΐου 1904) όταν οι ιδρυτές της εταιρίας Charles Rolls και Sir Henry Royce συμφώνησαν να κατασκευάσουν από κοινού το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο.
Παρουσιάζοντας την Spectre, o Torsten Müller-Ötvös τόνισε ότι δεν είναι πρωτότυπο, αλλά ένα μοντέλο που μπαίνει στην τελική φάση των δοκιμών εξέλιξής του και έρχεται 117 χρόνια από την ίδρυση της εταιρίας να αποτελέσει, τρόπον τινά, την εκπλήρωση μιας προφητείας. Βλέπετε ο Sir Henry Royce ιδρύοντας την πρώτη του επιχείρηση, την F. H. Royce and Company, έδειξε ιδιαίτερη συμπάθεια προς το ηλεκτρικό ρεύμα κατασκευάζοντας δυναμό και ηλεκτροκινητήρες για γερανούς – κατοχύρωσε δε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και το λαμπτήρα τύπου μπαγιονέτ. Ενώ ο Charles Rolls πήγε ακόμα παραπέρα δηλώνοντας ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η ιδανική επιλογή για το αυτοκίνητο όταν 1900 έτυχε να οδηγήσει ένα πρώιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το όνομα Columbia:
«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απόλυτα αθόρυβο και καθαρό. Δεν υπάρχει μυρωδιά ή κραδασμοί και θα πρέπει να είναι πολύ χρήσιμο όταν θα μπορέσουν να τοποθετηθούν σταθεροί σταθμοί φόρτισης. Αλλά προς το παρόν, δεν αναμένω ότι θα μπορέσει να λειτουργήσει - τουλάχιστον για πολλά χρόνια στο μέλλον»
Φαίνεται, λοιπόν, ότι ήρθε το πλήρωμα το χρόνου, αφού στα τέλη του 2023 η Rolls-Royce Spectre θα είναι μια πραγματικότητα της αγοράς. Ένα μοντέλο που αντί να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Cluster Architecture (CLAR) πάνω στην οποία είναι χτισμένα τα νέα ηλεκτρικά i4 και iX της μητρικής εταιρείας BMW, αξιοποιεί το modular πλαίσιο αλουμινίου τύπου space frame (χωροδικτύωμα). Πρόκειται για την «Αρχιτεκτονική της Πολυτέλειας» (Architecture of Luxury), που χρησιμοποιείται και για τις υπάρχουσες Phantom και Cullinan - και με βάση την οποία θα προκύψουν και όλες οι μελλοντικές Rolls-Royce.
Ο Torsten Müller-Ötvös εξήγησε ότι η πλατφόρμα είναι «κλιμακούμενη και ευέλικτη», γεγονός που επιτρέπει τη χρήση της σε διάφορες κατηγορίες οχημάτων και «δημιουργήθηκε για να αποτελέσει τη βάση όχι μόνο διαφόρων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως συμβαίνει τώρα με τις Cullinan και Ghost, αλλά και μοντέλων με εντελώς διαφορετικά συστήματα κίνησης».
Είπε επίσης ότι η πλατφόρμα –η οποία επέτρεψε σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά το βάρος και την ακαμψία στην όγδοης γενιάς Phantom– εξελίχθηκε από την αρχή για να φιλοξενήσει ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, πέραν του V12 της BMW, ο οποίος έχει εμφανιστεί κατ’ επανάληψη στην γκάμα της εταιρίας από το 1998.
Λεπτομέρειες για ποιο ακριβώς θα είναι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Spectre δεν δόθηκαν ωστόσο μιλώντας στον τύπο ο Müller-Ötvös δήλωσε ότι δεν θα έμπαινε στη διαδικασία να πάρει ένα μοντέλο του BMW Group και να το μετατρέψει σε Rolls-Royce.
Όσον αφορά τώρα το design του τελικού προϊόντος, αυτό θα αποκαλύπτεται σταδιακά και σε δόσεις, ωστόσο είναι βέβαιο ότι η Spectre θα έχει τα βασικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος του αυτοκινήτου των δοκιμών, με ένα προφίλ τύπου “fastback” κάτι που σημαίνει ότι θα τοποθετηθεί στην εκκολαπτόμενη κατηγορία των υπερπολυτελών ηλεκτρικών κουπέ.
Κατά τη διάρκεια του διετούς προγράμματος δοκιμών, τα καμουφλαρισμένα αυτοκίνητα θα καλύψουν περισσότερα από 240 εκατομμύρια χιλιόμετρα, τα οποία αντιστοιχούν σε περίπου 400 χρόνια χρήσης, σύμφωνα με τη Rolls-Royce.
Σημειώστε ότι οι βάσεις της ηλεκτροκίνησης για την εταιρία τέθηκαν, κατά κάποιον τρόπο, πριν από μια δεκαετία όταν η Rolls-Royce παρουσίαζε το βασισμένο στην Phantom ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο 102EX με δύο ηλεκτροκινητήρες 384 ίππων και μια μπαταρία 71 kWh που προσέφερε αυτονομία περίπου 190 χιλιομέτρων. Ενώ το 2016 ήρθε ένα ιδιαίτερα καινοτόμο –και σχεδιαστικά «προκλητικό»– πρωτότυπο, το 103EX με επίσης δύο ηλεκτροκινητήρες που απέδιδαν όμως σχεδόν διπλάσια ισχύ (500 kW).