Ένα concept car πού κατασκευάστηκε ούτως ή άλλως για να ανιχνεύσει τα όρια της τεχνολογίας, η πλήρως ηλεκτρική Mercedes VISION EQXX, κατάφερε να σπάσει ένα ήδη σημαντικό ρεκόρ που είχε επιτύχει, καλύπτοντας απόσταση 1.202 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση - και μάλιστα με θερινές θερμοκρασίες!
Η ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας είναι σαφής: η Mercedes VISION EQXX ανέβασε τον πήχη της απόδοσης πολύ ψηλά, σε ένα καλοκαιρινό ταξίδι 1.202 km, από τη Στουτγάρδη (Γερμανία) στο Silverstone (Ηνωμένο Βασίλειο) με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Το ταξίδι της ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται και η πιο αποδοτική Mercedes-Benz που κατασκευάστηκε ποτέ βρέθηκε να επιδεικνύει ακόμη υψηλότερη απόδοση 8,3 kWh/100 km χάρη και στην εντυπωσιακή διαχείριση θερμότητας που επέτυχε.
Η αλήθεια είναι ότι τα πρώτα δείγματα των δυνατοτήτων της η VISION EQXX τα είχε δείξει τον Απρίλιο που μας πέρασε με ένα ταξίδι κατά τη διάρκεια του οποίου έσπασε ρεκόρ, καλύπτοντας 1.008 χιλιόμετρα από τη Στουτγάρδη έως το Cassis, στις γαλλικές ακτές της Μεσογείου. Με θερμοκρασίες που κυμαίνονταν σχετικά χαμηλά (από 3,0 έως 18,0 βαθμούς Κελσίου), ολοκλήρωσε τη διαδρομή με κατανάλωση ενέργειας μόλις 8,7 kWh/100 km έχοντας υπολειπόμενη αυτονομία κατά την άφιξη στον προορισμό της περίπου 140 χιλιόμετρα.
Αλλά επειδή μια φορά δεν αρκεί – και για να επιβεβαιωθούν αυτές οι δυνατότητες και υπό άλλες συνθήκες, αλλά πάντα σε δημόσιο δρόμο, οι μηχανικοί της εταιρίας προγραμμάτισαν και άλλες δοκιμασίες. Μετά, λοιπόν, την παρθενική διαδρομή του ρεκόρ από τη Στουτγάρδη στο Cassis (Γαλλία) τον Απρίλιο, το εντυπωσιακό πρωτότυπο έκανε το επόμενο μεγάλο βήμα, με ένα οδικό ταξίδι 1.202 χιλιομέτρων από τη Στουτγάρδη στο Silverstone στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτή τη φορά, το προφίλ της διαδρομής δεν συνοδεύτηκε από χαμηλότερες θερμοκρασίες (που «δοκιμάζουν» τις μπαταρίες) ούτε με τα απαιτητικά σενάρια κατανάλωσης και ανάκτησης ενέργειας που επέβαλλαν οι Άλπεις. Οι κύριες προκλήσεις σε αυτό το ταξίδι ήταν οι υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες, έως και 30 βαθμούς Κελσίου, σε συνδυασμό με την αυξημένη κυκλοφορία γύρω από τη Στουτγάρδη και στη νοτιοανατολική Αγγλία.
Η Mercedes-Benz VISION EQXX πέρασε τα γαλλικά σύνορα κοντά στο Στρασβούργο και στη συνέχεια διέσχισε τη βόρεια Γαλλία με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου προς το Καλαί, όπου επιβιβάστηκε στο τρένο για να περάσει το Eurotunnel και να συνεχίσει το ταξίδι της στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέσω M25, προς Silverstone, όπου την υποδέχθηκε ο «ειδικός» Ολλανδός οδηγός Nyck de Vries, ο οποίος αγωνίζεται για την ομάδα Mercedes-EQ Formula E. Εκεί ο de Vries έκανε 11 γύρους, ανεβάζοντάς την ταχύτητα στο μέγιστο όριο των 140 km/h στην εμβληματική βρετανική πίστα αγώνων.
Η εξαιρετική απόδοση των 8,3 kWh/100 km του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι η παραγόμενη θερμότητα περιορίζεται στο ελάχιστο – κάτι που βοηθά στο να διατηρείται το σύστημα θερμικής διαχείρισης εξαιρετικά μικρό και ελαφρύ. Η προσεκτικά σχεδιασμένη διάταξη αεροδιαφραγμάτων, βαλβίδων ψυκτικού και αντλιών διασφαλίζει ότι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διατηρεί την πιο αποτελεσματική ισορροπία θερμοκρασίας με ελάχιστο ενεργειακό κόστος.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι παρά τις υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και την αυξημένη κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, με αρκετά σταμάτα-ξεκίνα, που καθιστούν απαραίτητη την ψύξη και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, και της καμπίνας επιβατών ο αντίκτυπος στην αυτονομία δεν ήταν σημαντικός, παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των 14 ωρών και 30 λεπτών οδήγησης, ο κλιματισμός λειτούργησε για περισσότερες από οκτώ ώρες. Η αντλία θερμότητας της VISION EQXX αποδείχθηκε εξαιρετικά αποτελεσματική στη διατήρηση της θερμοκρασίας της καμπίνας σε «δροσερά» επίπεδα., αλλά είχε ελάχιστη αρνητική επίδραση στη συνολική κατανάλωση ενέργειας.
Kλείνοντας, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι παρόλο που η Mercedes EQXX δεν είναι ένα μοντέλο παραγωγής, η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι βέβαιο ότι, σε κάποιο βαθμό, θα βρει το δρόμο της στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κανονικά στο δρόμο. Υπενθυμίζουμε ότι ανάμεσα στα extreme χαρακτηριστικά που διαθέτει το concept car της Mercedes είναι ο εξαιρετικά χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης (μόλις Cx=0,17) αλλά και η μπαταρία των 100 kWh, η οποία είναι κατά 30% ελαφρύτερη από αυτήν της εντυπωσιακής EQS.