10 συμβουλές για να μην τρέχετε στο συνεργείο

10 συμβουλές για να μην τρέχετε στο συνεργείο

«Ασφάλεια εστί το προνοείν και προλαμβάνειν, το δε προνοείν και προλαμβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν». Η περίφημη ρήση του Ιπποκράτη δεν αφορά μόνο τον άνθρωπο και την υγεία του, αλλά και το αυτοκίνητό μας, που αν φροντίζουμε να το συντηρούμε σωστά και πιο ασφαλές θα είναι, και περισσότερα χρόνια θα μας προσφέρει τις υπηρεσίες του αλλά και τις «έκτακτες» κοστοβόρες επισκέψεις στο συνεργείο δεν θα χρειαστεί. Διαβάστε λοιπόν τον δεκάλογο με τις απλές αλήθειες που πολύ συχνά ξεχνάμε. 

  1. Τηρούμε το πρόγραμμα εργασιών συντήρησης: Όταν οι αλλαγές λαδιών, φίλτρων και των άλλων αναλωσίμων γίνονται στην ώρα τους, μειώνεται η πιθανότητα εμφάνισης βλάβης.
  2. Ελέγχουμε τακτικά τη στάθμη λαδιού, ψυκτικού, υγρών φρένων κ.ά. Ελέγχοντας μια φορά τη βδομάδα τη στάθμη των «βασικών» υγρών του κινητήρα περιορίζουμε σημαντικά το ενδεχόμενο μιας βλάβης από υπερβολική αύξηση της θερμοκρασίας του, ενώ η επάρκεια υγρών φρένων σχετίζεται όχι μόνο με τον ομαλό και ξεκούραστο έλεγχο του αυτοκινήτου, αλλά και με την ασφάλειά μας. 
  3. Βλέπουμε, ακούμε, προσέχουμε, επαγρυπνούμε: Ο πίνακας οργάνων παρέχει πληροφορίες και ενδείξεις, που όταν τις αντιλαμβανόμαστε έγκαιρα αποτρέπουμε δυσάρεστες εξελίξεις. Επίσης, έχοντας τα αυτιά μας ανοιχτά, για τυχόν ασυνήθιστους ήχους, μπορεί να προλάβουμε κάποια βλάβη.
  4. Ελέγχουμε τακτικά την πίεση των ελαστικών & αλλάζουμε τη θέση τους: Η σωστή πίεση, εξασφαλίζει σωστή οδική συμπεριφορά, μείωση της φθοράς και της πιθανότητας ζημιάς των ελαστικών, αλλά και της κατανάλωσης. Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται μια φορά το μήνα, ενώ οι τροχοί πρέπει να αλλάζουν κατά διαστήματα θέση (πάντοτε σύμφωνα με το βιβλίο του κατασκευαστή), ώστε να φθείρονται ομοιόμορφα.
  5. Αποφεύγουμε «αναβάσεις» σε πεζοδρόμια και «πτώσεις» λακκούβες. Τα ανεβάσματα στα πεζοδρόμια προκαλούν απορύθμιση της ευθυγράμμισης και φθορά στα ελαστικά και τις ζάντες. Το ίδιο ισχύει και για τις αναμετρήσεις με τις λακκούβες που μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και άμεση καταστροφή ενός ελαστικού.
  6. Οδηγούμε ήρεμα, οικολογικά και οικονομικά: Γενικός κανόνας η ομαλότητα: ομαλή επιτάχυνση και επιβράδυνση, ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Τα άσκοπα σπιναρίσματα φθείρουν πρόωρα τα λάστιχα, μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στο σύστημα μετάδοσης, ενώ τα απότομα φρεναρίσματα θα σας αναγκάσουν να αλλάξετε τακάκια πιο γρήγορα.
  7. Χρησιμοποιούμε με σύνεση το αυτοκίνητό μας: Στους επιτόπου ελιγμούς αποφεύγουμε να κρατάμε το τιμόνι στριμμένο στο τέρμα της διαδρομής του, καθώς επιβαρύνεται η αντλία του συστήματος διεύθυνσης (εφ’ όσον έχουμε να κάνουμε με υδραυλικό τιμόνι). Επίσης καλύτερο είναι να βάζουμε νεκρά στο φανάρι και να μην κρατάμε πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη (κάτι που στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει σαν συνέπεια να μην δουλεύει και το σύστημα Start-Stop). Τέλος αποφεύγοντας να υπερφορτώνουμε το αυτοκίνητο δίνουμε ανάσα ζωής στα αμορτισέρ, διασφαλίζοντας παράλληλα ασφαλή οδική συμπεριφορά.
  8. Αντιμετωπίζουμε έγκαιρα κουτσουλιές, ρετσίνι, χτυπήματα & σκουριά: Οι κουτσουλιές και το ρετσίνι μπορεί να προκαλέσουν ζημιά (τουλάχιστον από αισθητική άποψη) στο χρώμα του αυτοκινήτου και πρέπει να απομακρύνονται άμεσα. Φθορές στη βαφή (χτυπήματα από πέτρες, γρατζουνιές κ.λπ.) πρέπει να αποκαθίστανται πριν σκουριάσουν, ενώ το τακτικό πλύσιμο του αυτοκινήτου (ιδιαίτερα από κάτω) θα απομακρύνει ξένα σώματα (λάσπη, άλατα) που μπορεί να προκαλέσουν διάβρωση του αμαξώματος.
  9. Προστατεύουμε από τον ήλιο: Όταν δεν υπάρχει κλειστό γκαράζ ή κάποια σκιερή θέση στάθμευσης, η λεγόμενη «ηλιοπροστασία» θα προστατέψει τα πλαστικά του ταμπλό από τις ακτίνες του ήλιου. Ακόμα καλύτερη προστασία προσφέρει βέβαια μια κουκούλα. Από κει και πέρα υπάρχουν διάφορες αλοιφές (με πιο απλή περίπτωση τη βαζελίνη) τα οποία προστατεύουν τα διάφορα πλαστικά.
  10. Δεν υπερ-φορτώνουμε το αυτοκίνητό μας με αξεσουάρ: Οι υπερβολές πρέπει να αποφεύγονται στον τομέα των αξεσουάρ (είτε ηχοσύστημα πρόκειται να τοποθετήσουμε, είτε συναγερμό κοκ.). Χρειάζεται να επιλέγεται το κατάλληλο αξεσουάρ (να ταιριάζει στο αυτοκίνητό μας και να μην είναι αμφιβόλου ποιότητας), αλλά και να υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης με τον τεχνίτη που κάνει την τοποθέτηση.