Αν και τα τελευταία χρόνια το ποδήλατο έχει γίνει για πολλούς όχημα... παντός καιρού και για άλλους καθημερινό μεταφορικό μέσο, συνεχίζει και θα συνεχίσει να αποτελεί μία από τις κορυφαίες καλοκαιρινές συνήθειες για μικρούς και μεγάλους. Το ποδήλατο δίνει «απλόχερα» την αίσθηση της ελευθερίας και φέρνει τον άνθρωπό πιο κοντά στη φύση, γυμνάζει και ξεκουράζει το μυαλό. Το ποδήλατο είναι παιχνίδι, χόμπι, σπορ αλλά και πάθος.
Είτε κυκλοφορείτε στις μεγάλες πόλεις, είτε χρησιμοποιείτε το ποδήλατο για τις καλοκαιρινές σας εξορμήσεις και τις βόλτες σας στην εξοχή, ένα πράγμα είναι αυτό που δεν αλλάζει: η απροσεξία των Ελλήνων οδηγών και η έλλειψη παιδείας αναφορικά με την προσοχή που πρέπει να δείξουν απέναντι στους ποδηλάτες. Λίγοι γνωρίζουν, ωστόσο, ότι μπορούν να ασφαλιστούν και να προστατευθούν από τους κινδύνους που δεδομένα κρύβουν οι ελληνικοί δρόμοι με μόλις 1,5 ευρώ το μήνα.
Αυτό σημαίνει ότι οι μετακινήσεις με ποδήλατο είναι επικίνδυνες καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με τις ανεπτυγμένες χώρες που έχουν ενσωματώσει τη χρήση ποδηλάτου στο οδικό τους δίκτυο και στην καθημερινή οδηγική τους συμπεριφορά. Η Ελλάδα υστερεί σε υποδομές, υστερεί σε σχετικές πρωτοβουλίες και γενικότερα κάνει τη ζωή του ποδηλάτη εξαιρετικά δύσκολη και καθιστά τη χρήση ποδηλάτου... extreme sport.
Οι λάτρεις του ποδηλάτου απευθύνουν τακτικά έκκληση προς τις αρμόδιες αρχές να προχωρήσουν σε ενέργειες που θα ενισχύσουν την ασφάλεια της χρήσης ποδηλάτου, ακριβώς γιατί η αντίληψη ότι το συγκεκριμένο σπορ δεν είναι ασφαλές από μόνη της περιορίζει τη χρήση του.
Σύμφωνα με το σχετικό ευρωβαρόμετρο, η Ελλάδα βρίσκεται στην 24η θέση, στην ΕΕ των 28, όσον αφορά τη χρήση ποδηλάτου, με τη Δανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Φινλανδία και τη Γερμανία να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Μόνο η Κύπρος, η Ρουμανία και η Πορτογαλία εμφανίζουν χειρότερη εικόνα από τη χώρα μας.
Και βέβαια, όπως συμβαίνει σε όλους σχεδόν τους τομείς, ακόμη και στο αυτοκίνητο όπου η ασφάλιση είναι υποχρεωτική από το νόμο, οι πολίτες δεν γνωρίζουν τα οφέλη της ασφάλισης ποδηλάτου.
Η ασφάλιση ποδηλάτου δεν είναι υποχρεωτική. Παρ'' όλα αυτά, οι επιλογές ασφάλισης καλύπτουν όλες τις ανάγκες που σχετίζονται με τη χρήση του ποδηλάτου, όπως η κλοπή του οχήματος, οι ζημιές που μπορεί να υποστεί και βέβαια η αστική ευθύνη για σωματικές βλάβες ή υλικές ζημιές που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της ποδηλασίας, ή/και πρόκληση ατυχήματος άλλων οχημάτων ακόμα και χωρίς επαφή για την αποφυγή του ποδηλάτη, ο οποίος όμως φέρει την ευθύνη.
Προσφέρεται, επίσης, κάλυψη προσωπικού ατυχήματος, μέχρι και οδική βοήθεια για όσους θέλουν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο ότι δεν θα... φουσκώνουν λάστιχα στη μέση του δρόμου.
Τα προγράμματα ΜΙΝΕΤΤΑ Bike 1 και ΜΙΝΕΤΑ Bike 2 διατίθενται σε άτομα ηλικίας από 5 έως 70 ετών με κόστος από 18,5 ευρώ το έτος! Στις βασικές καλύψεις των δύο προγραμμάτων περιλαμβάνεται η Αστική Ευθύνη από την κυκλοφορία του ποδηλάτου, η διασταυρούμενη ευθύνη, καθώς και οι υλικές ζημιές από ανασφάλιστο όχημα.
Σημειώνεται ότι το «ΜΙΝΕΤΤΑ Bike 1» παρέχει κάλυψη αστικής ευθύνης ακόμα και σε περιπτώσεις ατυχήματος μεταξύ ατόμων με α'' βαθμού συγγένεια. Το «ΜΙΝΕΤΤΑ Bike 2» προσφέρει επιπρόσθετα πλήρη κάλυψη ακόμα και στην περίπτωση ολικής κλοπής ποδηλάτου, αλλά και κάλυψη του ειδικού εξοπλισμού και της ενδυμασίας του ποδηλάτη.
Επιπλέον, και στα δύο προγράμματα συμπεριλαμβάνεται η φροντίδα ατυχήματος, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα για επιλογή οδικής βοήθειας.
Ρωτήστε τον προσωπικό σας ασφαλιστικό σύμβουλο ή ενημερωθείτε από την ιστοσελίδα της ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής για την ασφάλιση ποδηλάτου. Διαβάστε, επίσης, προσεχτικά τι πρέπει να προσέχετε όταν κυκλοφορείτε στο δρόμο με ποδήλατο, σύμφωνα με τις οδηγίες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας.
Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ».