Του Σάκη Μουμτζή
«Δύο είναι οι θεμελιώδεις αρχές της φιλελεύθερης δημοκρατίας: Η αρχή της δημοσιότητας και η αρχή της διάκρισης των εξουσιών» (Αριστόβουλος Μάνεσης).
Ο Montesquieu, ένας από τους πρωτεργάτες του Διαφωτισμού, βλέποντας την τάση των κυβερνώντων για απεριόριστη και ανεξέλεγκτη άσκηση της εξουσίας τους, συνέλαβε την ιδέα της διάκρισης των εξουσιών, για την προστασία του ανυπεράσπιστου πολίτη.
Μάλιστα, προσδιόρισε και τα τρία είδη των εξουσιών, κατά αντικείμενο και κατά περιεχόμενο, αποσαφηνίζοντας μάλιστα, πως αυτές θα πρέπει να ασκούνται από σαφώς διακεκριμένα πολιτειακά όργανα. Βασικός και αποκλειστικός σκοπός της διάκρισης των εξουσιών ήταν και παραμένει, η προστασία του πολίτη από την κρατική αυθαιρεσία.
Επάνω σε αυτήν την αρχή οικοδομήθηκε το Κράτος Δικαίου, που ήταν, είναι και θα είναι ο βασικός πυλώνας της φιλελεύθερης δημοκρατίας. Με δεδομένο πως η φιλελεύθερη σκέψη αναγνωρίζει ως ιστορικό υποκείμενο την ανεπανάληπτη ανθρώπινη μονάδα, τον πολίτη, αντικειμενικός σκοπός της ήταν, είναι και θα είναι η υπεράσπιση των δικαιωμάτων του.
Οι ολοκληρωτικές θεωρίες (ναζισμός, φασισμός, κομμουνισμός) έχουν ως ιστορικό υποκείμενο μια συλλογικότητα. Άρεια φυλή, εργατική τάξη. Συνεπώς, ενδιαφέρονται μόνον για την προστασία των συμφερόντων αυτών των συλλογικών υποκειμένων, παραγνωρίζοντας και καταπατώντας τα δικαιώματα των υπολοίπων πολιτών, που δεν ανήκουν σε αυτές τις συλλογικότητες.
Και όταν σε μια κοινωνία η ισότητα των πολιτών έναντι του νόμου και της κρατικής εξουσίας, δεν αποτελεί την ικανή και αναγκαία συνθήκη συγκρότησης της, τότε περιττεύει και η αρχή της διάκρισης των εξουσιών.
Μάλιστα, σύμφωνα με την μαρξιστική θεωρία, όπως εμπλουτίστηκε και αναθεωρήθηκε από τον Lenin, το αστικό κράτος πρέπει να «τσακιστεί» και στη θέση του να οικοδομηθεί το προλεταρικό κράτος. Και βέβαια, όταν οι μαρξιστές αναφέρονται στο «τσάκισμα» του αστικού κράτους, εννοούν την κατεδάφιση των θεμελίων του, που είναι η διάκριση των εξουσιών και, συνακόλουθα, η προστασία των ατομικών δικαιωμάτων.
Συνεπής προς την μαρξιστική ιδεολογία ήταν η οικοδόμηση των κοινωνιών του υπαρκτού σοσιαλισμού, με τα χαρακτηριστικά που όλοι γνωρίζουμε. Αυτές οι κοινωνίες συγκροτήθηκαν πάνω σε μια από τις βασικές αρχές του μαρξισμού και του λενινισμού, πως τα πάντα επικαθορίζονται από την πολιτική.
Η πολιτική βούληση των εκπροσώπων του προλεταριάτου για την απελευθέρωσή του από τα δεσμά της εκμετάλλευσης, δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπόκειται σε περιορισμούς από καμία άλλη εξουσία. Η δύναμη του προλεταριακού κράτους, επιβάλλεται να επιπίπτει με όλη την ισχύ της, κατά τρόπο απεριόριστο και ανεξέλεγκτο, στους ταξικούς εχθρούς.
Η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, με αυτή την θεωρία διαπαιδαγωγήθηκε πολιτικά και αυτήν προσπαθεί να εφαρμόσει τώρα που βρίσκεται στην εξουσία. Δεν πρέπει να εκπλησσόμαστε για τις διαρκείς επιθέσεις των υπουργών κατά της δικαστικής εξουσίας, που αρνείται να καταστεί υποχείριο των σκοτεινών σχεδιασμών τους. Που ανθίσταται ακόμα.
Γνωρίζουν από τη θεωρία τους, πως αν καταλύσουν την ανεξαρτησία της δικαστικής εξουσίας, το επόμενο βήμα θα είναι η νόθευση της νομοθετικής εξουσίας και, συνεπώς, η αυθαίρετη άσκηση της πολιτικής εξουσίας.
Οι άνθρωποι αυτοί, μάλιστα, δεν το κρύβουν. Ας δούμε τι συμβαίνει στη χώρα που έχουν ως πρότυπο, την Βενεζουέλα, και θα αντιληφθούμε προς τα πού θέλουν να μας οδηγήσουν. Άλλωστε, κατά δήλωσή τους, μισούν την αντιπροσωπευτική δημοκρατία με τους θεσμούς της και προκρίνουν το νεφέλωμα της άμεσης δημοκρατίας που, εκ της «χύδην» φύσεώς της, δεν παρέχει καμία εγγύηση στον πολίτη.
Κατά τα άλλα να ασχοληθείτε, αν ο Κυριάκος καλώς ή κακώς συναντήθηκε με αντιπροσωπεία των ΛΟΑΤ.
Ξυπνήστε επιτέλους!