Μετά την επιτυχή έκβαση του myKEPlive έρχονται τα τηλεραντεβού σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, φέρνει τα πάνω-κάτω στην δημόσια διοίκηση και σύντομα θα εισάγει τα τηλεραντεβού κατά μήκος μιας σειράς δημοσίων υπηρεσιών, αρχικά πιλοτικά αλλά στη συνέχεια στόχος είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη από απόσταση να γίνεται και απ’ όλους τους φορείς και για όλες τις υπηρεσίες.
Το σχέδιο αυτό βρίσκονταν στα «σκαριά» στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά τώρα το δεύτερο κύμα επιταχύνει την υλοποίησή του. Αυτή τη στιγμή έχουν επιλεγεί οι πρώτοι 15 φορείς της δημόσιας διοίκησης που θα ενταχθούν στο σύστημα και το είδος των υπηρεσιών που θα εξυπηρετήσουν. Στόχος στον πρώτο αυτό κύκλο παροχής υπηρεσιών από απόσταση είναι να ενταχθούν φορείς με μεγάλη ζήτηση, όπως π.χ. ΟΑΕΔ.
Η πλατφόρμα των τηλεραντεβού δεν διαφοροποιείται σε σχέση με εκείνη που λειτουργεί στο myKEPlive. Έτσι δεν θα είναι δύσκολη η προσαρμογή της στις νέες υπηρεσίες και τους νέους φορείς. Ήδη η πλατφόρμα αυτή έχει επεκταθεί σε τρίτους φορείς και συγκεκριμένα σε 50 Δήμους οι οποίοι ωστόσο, την αξιοποιούν στα ΚΕΠ που λειτουργούν στο εσωτερικό τους.
Η επέκταση του myKEPlive σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, είναι αποτέλεσμα της αξιοπιστίας της και της λειτουργικότητάς της. Μέσα σε δύο μήνες, Αύγουστος και Σεπτέμβριος, 830 τηλεραντεβού κλείστηκαν και διεκπεραιώθηκαν με επιτυχία στα ΚΕΠ, ήτοι περίπου 13 ανά ημέρα.
Η επίδοση δεν είναι άσχημη με δεδομένο ότι η υπηρεσία ξεκίνησε αρχές Αυγούστου, που είναι ο κατ’ εξοχήν μήνας διακοπών. Επιπλέον αποτελεί μια εντελώς καινοφανής υπηρεσία, στην οποία οι πολίτες δεν έχουν συνηθίσει σε ένα τέτοιο μοντέλο εξυπηρέτησης από την δημόσια διοίκηση. Όπως αναφέρουν στελέχη της δημόσιας διοίκησης, οι Έλληνες δεν έχουν συνηθίσει να κλείνουν ραντεβού με δημοσίους υπαλλήλους για να τους εξυπηρετήσουν. Αντίθετα το μόνο μοντέλο εξυπηρέτησης που έχουν γνωρίζει για δεκαετίες μέχρι σήμερα οι πολίτες είναι η προσέλευση στο γκισέ το στήσιμο στην ουρά.
Τέτοιου είδους κινήσεις αναμφίβολα ενδυναμώνουν τον ρόλο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη. Ο τελευταίος έχοντας να επιδείξει μέχρι σήμερα θετικό έργο και αποτελεσματικότητα, θεωρείται πολιτικά και θεσμικά ενισχυμένος. Και τώρα φαίνεται να αναβαθμίζεται περαιτέρω αναλαμβάνοντας νέες αρμοδιότητες και νέους τομείς δραστηριότητας. Τέτοιοι τομείς είναι ο ΕΦΚΑ και το Κτηματολόγιο.
Πρόκειται για δύο παθογενείς τομείς της Ελληνικής πραγματικότητας, αφού το Κτηματολόγιο 25 χρόνια μέχρι σήμερα και διαθέτοντας τους κατάλληλους πόρους, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την κτηματογράφηση της χώρας. Επίσης ο ΕΦΚΑ φαίνεται να αποτελεί το «όνειδος» στην εξυπηρέτηση του πολίτη, αφού ο έλληνας χρειάζεται να αναμένει δύο χρόνια ή και περισσότερο σε ορισμένες περιπτώσεις προκειμένου να εκδώσει μια σύνταξη.
Επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί η μεταφορά των αρμοδιοτήτων από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εργασίας, αλλά φαίνεται ότι προς αυτή τη κατεύθυνση κινείται η κυβέρνηση. Στόχος είναι η αλλαγή εικόνας και παραδείγματος όπως συνέβη με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Η Ελλάδα από «μαύρο πρόβατο» που ήταν στην Ευρώπη στη χρήση και αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, φαίνεται να πετυχαίνει πολλές μικρές αλλά και ορισμένες σημαντικές νίκες.
Αυτό φάνηκε τόσο στο επίπεδο του ψηφιακού μετασχηματισμού της κρατικής μηχανής που σημειώθηκε μέχρι σήμερα (egov.gr, myKEPlive, 13033 κ.λπ.), όσο και σε κινήσεις ενίσχυσης της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας της χώρας. Κορυφαία παραδείγματα αποτελούν η επένδυση της Microsoft, αλλά και ο πρόσφατος διαγωνισμός παραχώρησης τω αδειών κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς (5G).
Αναφορικά με το τελευταίο, η χώρα κατάφερε χάρις τις κινήσεις της ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και της ΕΕΤΤ, να κερδίσει αρκετό από το χαμένο έδαφος που σημειώθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι το 2021 η κινητή τηλεφωνίας 5G θα αποτελεί πραγματικότητα για τη χώρα μας σε ευθυγράμμιση με τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.