Τα μέτρα ως αφορμή για σόου

Το νέο μηντιακό εύρημα είναι, πλέον, γνωστό σε όλους: ρεπόρτερ τηλεοπτικών καναλιών με ένα κάμεραμαν, κόβουν βόλτες στους εμπορικούς δρόμους και όταν δουν κάτι που από μακριά να μοιάζει με συνωστισμό, το καταγράφουν. Στη συνέχεια κάποιος από τους κορυφαίους πανελατζήδες θα δείξει στην “ειδησεογραφική” του εκπομπή το “ρεπορτάζ”  διανθίζοντάς το με τις ανάλογες περιγραφές γεμάτες επιθετικούς προσδιορισμούς και δη στον υπερθετικο βαθμό.

Στη συνέχεια, θα αναζητήσουν τον υπουργό Ανάπτυξης ο οποίος μέσω skype θα βγει στο γυαλί και φωνάζοντας, θα ανακοινώσει τις συνέπειες που θα υποστούν τα καταστήματα “που έδειξε η κάμερα”, προαναγγέλλοντας και τα πρόστιμα που θα βεβαιωθούν.

Έτσι απλά! Μόνο με τις εικόνες που προβάλλουν τα κανάλια και με τον υπουργό να φωνάζει μέσω skype, εφαρμόζεται ο νόμος στη χώρα. Τι κι αν ο προβληματισμός από την Πρώτη μέχρι τον τελευταίο πολίτη αυτής της χώρας αφορά μεταξύ άλλων και την προστασία των θεσμών στον καιρό της πανδημίας, η Πολιτεία που στη συγκεκριμένη συγκυρία οφείλει να λειτουργεί υποδειγματικά, εφαρμόζοντας τους νόμους με ευλάβεια, στήνει τηλεοπτικά σόου.

Αλλά εάν αυτά για αρκετούς είναι “ψιλά γράμματα”, να μιλήσουμε τότε με όρους του καθημερινού και συχνά αγοραίου “επικοινωνισμού”: είναι αυτή η εικόνα που θα περίμενε κανείς να παράγει μια κυβέρνηση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη;

Είναι δυνατόν να βγαίνουν οι υπουργοί και να ανακοινώνουν από το skype πρόστιμα και ποινές βλέποντας απλώς εικόνες και χωρίς να ξέρουν επακριβώς τι έχει συμβεί;

Καθημερινά ανακοινώνεται ένας μεγάλος αριθμός ελέγχων και προστίμων που επιβάλλονται όταν διαπιστώνονται παραβάσεις στην τήρηση των μέτρων για την πανδημία. Αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν είναι αρκετό για ορισμένους στην κυβέρνηση που δεν χάνουν ευκαιρία να μετατρέψουν οτιδήποτε σε τηλεοπτικό σόου στο οποίο πρέπει να είναι και οι πρωταγωνιστές. 

Ποιος είναι κερδισμένος από αυτό το θέαμα; Η κυβέρνηση χάνει και έχουμε σοβαρές αμφιβολίες ότι κερδίζει ο κ. Γεωργιάδης ο οποίος φαίνεται ότι όλο αυτό το κάνει πλέον από συνήθεια, συνεχίζει να υπηρετεί ένα ρόλο που δεν αφορά ούτε το σκληρό πυρήνα των οπαδών του που τον αγαπούν για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Τα κανάλια έτσι κι αλλιώς δεν μπαίνουν καν σε αυτή την εξίσωση γιατί είναι εντελώς απαξιωμένα στη συνείδηση των πολιτών, όπως καλύπτουν όλοι οι δείκτες εμπιστοσύνης των ερευνών κοινής γνώμης. Βέβαια, με τον τρόπο αυτό παράγουν φτηνά περιεχόμενο για να γεμίζουν τις ώρες τους.

Μόνο που όλο αυτό το φτηνά και τελικά φτηνό ως τελικό αποτέλεσμα ροκανίζει την ποιότητα της δημοκρατίας στη χώρα.

Έχουμε κουραστεί. Ήρθε η στιγμή όλοι να σοβαρευτούν.