Ο πρωθυπουργός μάλλον πρέπει να αλλάξει συμβούλους. Δεν φτάνει που τον παραπληροφόρησαν με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, που δείχνουν τα οικονομικά μεγέθη της ΕΕ για μεγέθη της Ελλάδας, του έκρυψαν και τα στοιχεία του ΟΟΣΑ για το κατάντημα των Ελλήνων μαθητών στους διαγωνισμούς του, που έρχονται κάτω του μετρίου σε 72 χώρες, με προβλήματα κριτικής σκέψης και ανάλυσης!
Στο Πανεπιστήμιο του Ηρακλείου, όπου έπλεξε το εγκώμιο της ελληνικής εκπαίδευσης ο πρωθυπουργός μάλλον δεν ήξερε ότι τα 15χρονα ελληνόπουλα κατατάσσονται στην ομάδα από 43οι και κάτω (με Σλοβακία, Χιλή και Βουλγαρία) στη Φυσική, τα Μαθηματικά και στην κατανόηση κειμένου, που είναι τα τρία μαθήματα, στα οποία διαγωνίζονται κάθε χρόνο, σταθερά, 540.000 μαθητές από 72 χώρες.
Ο διαγωνισμός PISA έδειξε για πολλοστή φορά ότι στα ελληνικά σχολεία δεν καλλιεργούνται η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η σύνθεση. Κι αυτό συμβαίνει τα τελευταία τουλάχιστον 17 χρόνια που διεξάγεται από τον ΟΟΣΑ. Η Ελλάδα είναι σταθερά κάτω από τον μέσο όρο των χωρών του Οργανισμού και στα τρία επίπεδα μαθημάτων!
Μετά τον τελευταίο διαγωνισμό, το υπουργείο Παιδείας συνέστησε επιτροπή για να μελετήσει τα αίτια και τις πιθανές αλλαγές που χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα για να μη χωλαίνει. Ήδη έχουν περάσει 9 μήνες και το υπουργείο δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμα της επιτροπής. Το οποίο ακουμπάει τον τρόπο που γίνεται η διδασκαλία στα σχολεία, τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών και των καθηγητών και προτείνει αλλαγές. Γιατί διαπιστώνει ότι το ελληνικό σύστημα παιδείας είναι παρωχημένο.
Πληροφορίες λένε ότι το θέμα έχει κολλήσει στην αντίδραση μέρους της ΟΛΜΕ, γιατί το πόρισμα καταλογίζει ευθύνες και στους εκπαιδευτικούς για τη λειτουργία όλου του συστήματος.
Μετά από αυτά, γίνεται φανερό ότι ο πρωθυπουργός μάλλον δεν ξέρει από τον υπουργό του και τους συμβούλους του τα μαντάτα για την παρεχόμενη Παιδεία στην Ελλάδα. Και όταν την υμνεί, όπως έκανε στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, μάλλον δεν ξέρει ότι στο πρόσωπο των επιστημόνων που ήταν μπροστά του υμνούσε τους ελάχιστους που ξεχωρίζουν μέσα από τη γενική μετριότητα. Αυτούς που ήθελαν να ξεφύγουν απ αυτήν. Την οποία λατρεύει ο ίδιος, σαν γνήσιο παιδί της, αλλά και όλοι οι υπουργοί του της Παιδείας!
Για την ακρίβεια, υμνεί τους ήρωες του Πανεπιστημίου της Κρήτης και των αντίστοιχων Ινστιτούτων Τεχνολογίας, που μένουν στη χώρα και δεν έχουν φύγει ακόμα στο εξωτερικό για να προοδέψουν σαν άνθρωποι και όχι να ταλαιπωρούνται μέσα στο αγράμματο και ανάλγητο ελληνικό κράτος.
Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης